GEÇTİĞİMİZ hafta İzmir’in tarihinde iki yeni sayfa daha açıldı.Birincisi ulaşıma açılarak Kınalı–Çanakkale–Balıkesir Otoyolu koridorunu devreye alan 1915 Çanakkale Köprüsü.İkincisi ise ilk başladığında 2021’de hizmete alınması planlanan ama çeşitli nedenlerle henüz yüzde 42’si gerçekleşen İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi.İngiltere, tarihinin en yüksek yurtdışı altyapı kredisi 2.3 milyar doları İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’ne verdi.Böylece İzmir’in başkentle uzaklığını sadece 3.5 saate indirecek dev projenin önünde hiçbir engel kalmadı.
#1Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 26 Şubat’ta hizmete açılacak 1915 Çanakkale Köprüsü’ndeki son hazırlıkları yerinde inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 4 bin 608 metre uzunluğundaki köprüde yürüyüp, Asya’dan Avrupa kıtasına geçti. Karaismailoğlu, "Yatırım bedeli 2 milyar 545 milyon euro tutarındaki Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Çanakkalelileri ve tüm milletimizi şanlı tarihine ve 21’inci yüzyıla yaraşır eserle buluşturuyoruz" dedi.
#1915 Çanakkale KöprüsüDünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde asfaltlama çalışmaları bitti. Son dokunuşlar yapılırken, köprünün 26 Şubat’ta açılması bekleniyor. Asya ile Avrupa yakalarını birbirine bağlayacak olan boğaz köprüsünde karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek.
#1915 Çanakkale KöprüsüDünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü unvanına sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde asfaltlama çalışmaları bitti. Son dokunuşlar yapılırken, köprünün 26 Şubat’ta açılması bekleniyor. Asya ile Avrupa yakalarını birbirine bağlayacak olan boğaz köprüsünde karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek.
#1915 Çanakkale KöprüsüTamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına kavuşacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde son rötuşlar yapılıyor. Köprünün yollarında asfaltlama çalışmaları yapılırken, Şubat ayının son haftasında açılış töreniyle hizmete girmesi bekleniyor. Bu sayede, Asya ve Avrupa yakalarını birbirine bağlayacak olan boğaz köprüsünde karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek.
#1915 Çanakkale KöprüsüTamamlandığında 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına kavuşacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde son rötuşlar yapılıyor. Köprünün yollarında asfaltlama çalışmaları yapılırken, Şubat ayının son haftasında açılış töreniyle hizmete girmesi bekleniyor. Bu sayede, Asya ve Avrupa yakalarını birbirine bağlayacak olan boğaz köprüsünde karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek.
#1915 Çanakkale KöprüsüCumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, "Dolar endeksi mayıs ayından itibaren bir yükseliş trendi içindedir. Pek çok ülke gibi biz de etkilendik. İhracatımız Ocak-Eylül döneminde geçen seneye kıyasla yüzde 36 artış sergilemiştir. Cari açığımızda önemli iyileşmeler görülmektedir." açıklamasında bulundu. Oktay, ayrıca 10 büyükelçinin ortak açıklamasıyla ilgili de "10 büyükelçinin ortak açıklaması toplumun her kesiminde infial oluşturmuştur. Bağımsız ve tarafsız Türk yargısına baskı yapmaya niyetlenen bu hadsiz girişime karşı başta Sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere her düzeyde tepki gösterdik. Niyetimiz elbette kriz çıkarmak değil, ülkemizin egemenlik hakkına yöneltilen bu saygısızlığa gerekli cevabı vermekti. Tutumumuzu net bir şekilde ortaya koyduk ve yanlışı ortadan kaldırmayı hedefledik" dedi.
#Döviz KuruTürkiye’de son 10 yılda gerçekleştirilen ve 2023 hedefleri çerçevesinde planlanan toplamda 400 milyar dolarlık bir yatırım havuzundan bahsediliyor. Bu yatırımlar arasında; ulaşım, sağlık, telekom, yenilenebilir enerji ve nükleer enerji proje ve yatırımları başı çekiyor.
#IBSUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan "Kendi uydumuzu üreten bir ülke konumuna geldik. Dün ASELSAN tesislerinde kendi yerli milli uydumuzun yapım çalışmalarına nezaret ettik. Hedefimiz 2022 yılında kendi yaptığımız milli uydumuzu uzaya fırlatmak" dedi.
#Milli UyduUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında ülkemizin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi'nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacak. Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan'dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresini 4 dakikaya kadar da indirecek. 2022 yılı 18 Mart'ında bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız hem de Çanakkale'nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız" açıklamasında bulundu.
#1915 Çanakkale KöprüsüTürkiye İş Bankası Genel Müdürü Bali, "TL'deki değer kaybının ivme kazanmasının bazı firmaların mali yapılarında bozulmaya ve geri ödeme güçlüğü çekmelerine neden olabilmesi de 2017 yılına ilişkin öne çıkan riskler arasında yer alıyor" şeklinde belirtti.
#Türkiye İş Bankası2010 Eylül tarihli sözleşmede, körfez köprü geçiş ücreti olarak belirlenen 35 dolarlık bedel için 2008 yılı baz alınmış. Ücret her yıl ABD’deki tüketici fiyatları endeksindeki artış kadar yükseliyor. Haziran sonu 39 dolara ulaşan rakam yıl sonunda 40 doları bulacak.
#Gebze-İzmir OtoyoluTÜRKİYE Müteahhitler Birliği (TMB) 2015 yılı ikinci çeyrek analizini açıkladı. ‘Seçimler Bitti, Yeni Gündemler Oluştu, Ancak Ekonomi Hâlâ Gündem Dışı’ başlıklı raporda, “Jeopolitik riskler ve bölgedeki siyasi istikrarsızlığın yanında, seçim ve siyasetin gölgesi altında bulunan Türkiye’nin kırılgan ekonomik büyümesinin olumsuz yönde etkilenmeye devam edeceği öngörülmektedir” değerlendirmesi yapıldı.
Gebze - İzmir OtoyoluProjesi'nde Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün 2 bin 600 tonluk en ağırtabliyesinin yerleştirilme işlemine başlandı.Yaklaşık 11 saat sürmesi planlanan çalışmanın ardından 57 metreyüksekliğe çıkarılacak tabliye ile ağır kaldırma yönteminde Türkiyerekoru kırılacak.Güney Yaklaşım Viyadüğünün 2 bin 600 ton ile en ağır parçası olan tabliye; 124 metre boy ve 36 metre genişliğe sahip.
#İzmitTürkiye’de son 5 yılda gerçekleşen ve değeri 67 milyar doları bulan dev projelerin yaklaşık 45-55 milyar doları banka kredisi geri kalanı öz kaynakla gerçekleşti. Projelerin yüzde 90-95’i Türk Bankaları tarafından finanse edilirken, yabancıların payı çok kısıtlı kaldı.
Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande, François Mitterrand’dan tam 22 yıl sonra Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün davetiyle bugün (27.01.2014) Türkiye’ye ilk resmi devlet ziyaretine başladı. Hollande beraberinde yedi bakan, Senato ve Ulusal Meclis Fransa-Türk Dostluk grubu başkanları, Fransız Uluslararası İş Geliştirme Ajansı Başkanı, Fransa İşverenler Derneği Başkanı ile Fransa’yı Fransa yapan 39 Sanayi ve Endüstri şirketinin başkanını getirdi.