Elektrikli araçların benzinli ve dizele göre daha pahalı olması, bu araçların sadece kişi başı geliri yüksek ülkelerde yaygınlaşmasına neden oldu. Araştırmalar, en yüksek pazar paylarının kişi başı yıllık geliri 30 bin Euro üzerindeki 5 Avrupa ülkesinde toplandığını ortaya koydu. Kişi başı yıllık geliri 35 bin Euro olan İsveç’te elektrikli araç payı yüzde 56 olurken, 10 bin Euro olan Slovakya’da bu oran yüzde 3.7 oldu. Yıllık ortalama 8 bin 500 Euro kişi başı geliri bulunan Türkiye’de ise pazar payı yüzde 1.3’te kaldı.
#Elektrikli AraçDeniz oyuncakları yeni nesil özelliklerle donatıldı. Elektrikli motoruyla 40 metre derinliğe kadar dalabilen Seabob, deniz üzerinde uçarcasına harekete eden Quadrofoil ve saatte 60 kilometre hıza kadar çıkabilen elektrikli jet sörf tahtası ilk dikkat çeken örneklerden.
#GazetehaberleriOtomobil fikrinin hayatımıza girişi belki de tahmin ettiğinizden daha da gerilere gider. 1700lü yıllarda buhar enerjisinin kullanımıyla başlayan ilk motor denemeleriyle birlikte taşıma aracı olarak tekerlekli araçların kullanımı için de denemeler başlamıştır. Hılzarı günümüzle kıyaslanamayacak kadar yavaş ve hantal olan bu araçlar petrolün keşfi ve teknolojinin devasa adımlarla ilerlemesi sonucu kısa bir sürede hız rekorları kırmaya başladı.
#FerrariABD Başkanı George W. Bush, General Motors, Chrysler ve Ford gibi otomotiv devlerinden ülkenin petrole olan bağımlılığının azaltılmasına katkıda bulunmalarını istemişti. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan Detroit Otomobil Fuarı, adeta Bush’a bir cevap oldu. Ev sahibi Amerikalı üreticilerin büyük bir kısmı, petrole bağımlı olmayan, tamamen elektrikle çalışan konseptlerle, önümüzdeki yıllarda otomotivde ’Elektrik Çağı’nın başlayacağının müjdesini verdi.