Güncelleme Tarihi:
Otoda moda doğal renkler
Otomobil satın alma tercihini etkileyen unsurlar arasında performans, konfor, güvenlik ve fiyat kadar ‘‘renklerin’’ de önemi büyük. Otomobil üreticileri renkleri bir satış pazarlama tekniği olarak kullanıyor. Bu nedenle, otomobil üreticileri yeni modellerini kendilerine özgü yeni renklerle tanıtıyorlar. Buna en iyi örnek ‘‘Ferrari’’ ve ‘‘kırmızı’’... Ferrari deyince herkesin aklına kırmızı geliyor.
Otomobil üreticileri yeni renklerin gelişimi konusunda boya üreticileriyle birlikte çalışıyorlar. Boya üreticileri 3-5 yıl sonranın renklerini geliştirmek için çalışmalar yapıyorlar.
Modaya ve zamana göre otomobillerde kullanılan renkler değişim geçiriyor. Ayrıca ülkelere, iklime ve bölgelere göre renk tercihi de değişiyor. Fransa'da gri, Japonya'da beyaz, İtalya'da kırmızı renkler tercih edilirken, Türkiye'deki otomobillerin yarısı beyaz.
Beyaz ve bej 60'lı yılların ortalarına kadar moda renkler olarak dikkat çekiyor. O dönemde üretilen otomobillerin yarısı fazla göze çarpmayan açık renklerdeydi. Siyah gibi koyu renkler ise azdı. 1970'li yıllarda satın almak alışkanlıklarında devrim niteliğinde değişiklikler görüldü. Renk sayısı artarken, en flaş renkler arasında parlak renkler girdi. Kırmızı başta olmak üzere yeşil ve mavi en çok tercih edilen renklerdi.
1980'lerde ise metalik gümüş rengi zirveyi zorladı. 1990'lar ise otomobilde çılgın parlak renklerin yılları oldu. Mor, oranj gibi pastel renkler özellikle gençler ve kadınlar tarafından tercih edildi.
Giyim modası gibi renklerde de dönüşüm yaşanıyor. Artık otomobilde doğal renkler moda... Parlak ve çarpıcı olmayan toprak renkleri 2000'li yılların renkleri olmaya aday.
Otomobil dünyasında bir başka ilginç olay ise üreticilerin yeni modellerini tanıtırken, renklerini rakiplerinden sır gibi saklamaları. Bunda amaç, renk taklitlerini ortadan kaldırmak. Ancak teknoloji buna da çare bulmuş. Yeni bir cihazla, park yerinde duran bir otomobilin renk karışımını 3 saniyede bulmak mümkün.
Saab 9-5 modeli ödüle doymuyor
Saab'ın 9-5 modeline ödül yağdı. Amerikan Tüketici Dergisi Consumer's Digest tarafından satın alınabilecek en iyi otomobil seçilen 9-5'in, Griffin ve Wagon modelleri de kendi sınıflarında IBCAM British Steel Ödül'ü kazandılar.
Consumer's Digest satın alınabilecek en iyi otomobil kavramını ‘‘fiyatından daha değerli ürün’’ olarak tanımlıyor. Saab 9-5 modeli 1999 Yıllık Satınalma Rehberi'nde de, lüks otomobil sınıfında satın alınabilecek en iyi otomobil olarak gösterildi. 9-5 Griffin ve Wagon modelleri ise Birmingham'daki otomobil fuarında 100'den fazla otomobil ile yarıştı. Griffin, iç ve dış tasarımı ve konforuyla, 9-5 Wagon ise iyi planlanmış bagaj alanı ve sürgülü kapılarıyla dikkat çekti.
Yakıt yerine batarya ile çalışan motor
Otomobil üreticilerinin fosil yakıtlar dışındaki alternatif yakıt arayışı sürüyor. 1994 yılında alternatif yakıtla çalışan bir proje üzerinde yoğunlaşan Fransız Renault'nun çalışmaları meyvelerini verdi.
Fever olarak adlandırılan, elektrikle çalışan ve yakıtını batarya aracılığıyla sağlayan bir araç yaratma projesi üzerinde çalışan Renault, sıfır emisyona sahip bir motor yarattı. Bu motor Renault Laguna Nevada üzerinde uygulandı. 1998 yılının haziran ayında Avrupa Komisyonu'na sunulan proje ile Renault geleceğin otomobilleri konusunda önemli bir kaynak oluşturdu. Renault'nun bir başka projesi ise karma motorlar üzerine. Karma motor, elektronik tek bir beynin, biri termik, diğeri ise arka tekerleklerle bütünleşen elektrikli olmak üzere iki farklı motora kumanda etmesi ile oluşuyor. İhtiyaç duyulan güce göre otomobil, gerek termik gerekse elektrikli motoruyla veya ikisiyle birden çalışıyor. İki motor arasındaki paylaşımın elektronik olarak ayarlanması sayesinde, hem yakıttan tasarruf ediliyor, hem de piller ile daha fazla yol alınması sağlanıyor.
Otonuzu kışa hazırlayın!
Soğukların kendisini iyice hissettirdi günlerde, otomobiliniz kışa hazır mı? Araçların kış bakımının yaptırılması can ve mal emniyeti açısından büyük önem taşıyor. Ancak sürücülerin bu konuda ihmalkar davrandıklarını söylemek yanlış olmaz.
Sürücüler, özellikle araçlarında antifriz bulunup, bulunmadığını kontrol etmeliler. Dondurucu soğuklarda antifrizsiz trafiğe çıkılması durumunda, motorda telafisi mümkün olmayan arızalar meydana gelebiliyor.
Bunun yanı sıra araçların lastiklerinin kontrolünün de hayati önem taşıyor. Diş derinliğini kaybetmiş lastikler aracın sürüş özelliklerini kış aylarında daha fazla etkileyerek, kazalara neden olabiliyor.
Araçların, fren balataları, yağ seviyeleri, soğutma ve aydınlatma sistemlerinin gözden geçirilmesi de gerekiyor. Ayrıca, yakıt ve ateşleme sistemini içeren diagnostik testler de önem taşıyor.
Otomobil üreticileri, açtıkları kampanyalarla sürücüleri otomobillerinin kış bakımlarını yaptırmaya çağırıyor.
Tofaş, 5 Aralık 1998 tarihine kadar geçerli olan kampanya çerçevesinde periyodik bakım, parça ve işçilik ücretlerinde yüzde 15 indirim uygularken, gaz analizi, diagnostik bakım ve genel durum kontrolünü ücretsiz yapıyor.
Hyundai ise ‘‘Otomobilde usta, sizi düşünüyor bu hususta’’ sloganıyla düzenlediği ve 5 Aralık'ta sona erecek kampanya çerçevesinde motor ayarları, yağ seviyeleri, yakıt, ateşleme, aydınlatma, kalorifer ve soğutma sistemlerine ücretsiz check-up yapıyor ve periyodik bakım ile işçilikte yüzde 20 indirim olanağı sağlıyor.
Kia'nın düzenlediği kampanya ise bugün sona eriyory Kampanyada, araçları ücretsiz check-up'dan geçirirken, periyodik bakım ve işçilikte yüzde 20 indirim uyguluyor.
Oto kısalar
SUPER Drive Show'98 4 Aralık 1998 tarihinde CNR Dünya Ticaret Merkezi'nde başlıyor. 8 Aralık'a kadar sürecek olan fuarda, motosiklet ve bisikletler sergilenecek.
HYUNDAİ Assan tarafından bu yıl birincisi düzenlenen ‘‘Hyundai Teknisyenler Olimpiyatı’’nın şampiyonları belli oldu. Birinci olan teknisyen, 1999 yılında Türkiye'yi Kore'de temsil edecek.
OPET'in yağ üretimini gerçekleştiren ROM A.Ş.'ye ISO 9002 belgesi verildi. Kalite değerlendirme şirketi RWTÜV tarafından ISO 9002 kalite belgesiyle ödüllendirilen ROM, oto bakım ürünleri üretiyor.
JETPA Holding'in distribütörlüğünü yaptığı Proton'un showroom ve servis açılışları sürüyor. Son olarak İzmir'de açılan servis ve showroom'la Türkiye'deki servis sayısı 40'a çıktı.
TOYOTASA yetkili satıcıları arasında düzenlenen ve 9 Ekim'de başlayan futbol turnuvası heyecanlı karşılaşmalarla sürüyor. Toyotasa yetkili satıcılarından Sonkar Otomotiv'in girişimiyle gerçekleşen turnuva 5 Aralık'ta sona erecek.