Ödeme teknolojisi şirketi Visa’nın yaptığı bir araştırma, dijital kimlik, tüketicilerin satıcı olarak öne çıkması, yapılandırılabilir hizmetlerin çoğalması, gömülü finans ve yapay zekayı ödemelerin geleceğini şekillendiren başlıca trendler olarak ortaya koydu. Araştırmaya göre ayrıca “Fijital” olarak adlandırılan fiziksel dijital ödemeler de günlük işlemlerimizin ayrılmaz bir parçası haline gelecek.
#Dijital ÖdemeModa endüstrisi son on yılda büyük ölçüde değişti. Bu değişim sektörün tasarım ve üretim yöntemlerinden tutun da dağıtım ve tüketimine kadar her sürecinde etkisini gösterdi. Markalar tarafında bir yandan “Moda sektöründe fijital defile trendi”, “Moda 4.0, Paris Haute Couture Haftası ve Teknoloji”, “Metaverse Moda Haftası” yazılarımda bahsettiğim uygulamalar hayata geçerken diğer yandan da işler daha ileri boyutlara taşınmaya devam ediyor.
#EcehanGelecek Düşünürü ve Küratörü Ufuk Tarhan’ın ‘yakın geleceğin gösterimini izleyeceksiniz’ dediği ‘Yarının İşini Yarına Bırakma’ kitabı okuyucularıyla buluştu. Çoğumuzun aklından geçen kaygılı düşünceler, yanıtlarını arayıp bulmaya çalıştığımız sorularla kitabına başlayan Tarhan, bundan sonra en çok konuşulacak, hedeflenecek şeylerin de ilk kez bir arada yazıldığını belirtti. Söyleşimizde dikkat çektiği geleceğin kilit ve belirleyici kavramlarını da konuştuğumuz T- İnsan Ufuk Tarhan, “Hiper teknolojik gelişmeler; über sosyopolitik ve psikolojik dönüşümler; beter ekolojik ve ekonomik fırtınalar; üzen etik ve ahlaki çöküşlerle savrulup yalpaladığımız kafa karıştıran, beyin yakan bir çağdayız. Geleceği anlamlandırabileceğimiz kavramları anlayıp, yarının işini yarına bırakmayan, geleceğini kodlayabilen nesillere dönüşmemiz gerekiyor” dedi.
#Ufuk Tarhan“Metaverse'te Fijital Moda” yazımda bahsettiğim ve heyecanla beklenen Metaverse Moda Haftası (MVFW), 24-27 Mart tarihleri arasında gerçekleşti. Moda dünyasının teknolojiyle yarattığı sinerjide son nokta olan, gerçek dünyayı sanal aleme yansıtmaya aday Metaverse Moda Haftası’nda neler oldu gelin bir göz atalım.
#Ecehan ErsözPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetDünya Finans Forumu’na katılan DeFacto, global markaların finans liderlerine pandemi döneminde dijitalleşme başta olmak üzere uyguladıkları stratejileri ve yeni dönemdeki beklentilerini anlattı. Forumda gerçekleştirdiği sunum ile DeFacto olarak pandemide dijitalleşme başta olmak üzere aldıkları stratejik kararlarla büyümelerini sürdürdüklerini, yurtdışı online kanalları büyütmek için yatırımlarını hızlandırdıklarını söyleyen DeFacto CFO’su Önder Şenol “Zorlu bir süreç olmakla birlikte pandemi aynı zamanda büyük fırsatlar da sunarak, perakende sektöründeki değişimi hızlandırdı” dedi.
#İlanhaberTeknolojik gelişmelerin moda sektörüne katkısı, pandemi sürecinin de etkisiyle dijital ve fizikselin buluşması “fijital” kavramı ile şekilleniyor. Fijital, İngilizce Phygital (Physical + Digital) kelimesinin dilimizdeki karşılığı. Bir nevi hem fiziksel hem dijital stratejilerin ilişkilendirilerek kurgulandığı yani ikisi bir arada diyebileceğimiz bir yöntem olarak tanımlanıyor fijital. Fakat fiziksel ortamda gerçekleştirilen bir etkinliği fijital olarak tanımlayabilmenin, onu dijitalde sadece yayınlamaktan çok daha fazlası olduğunun altını önemle çizmek gerek.
#TeknolojiDeFacto, perakende ve hazır giyim sektörünün dijitalleşmesine yönelik attığı adımları akıllı mağazadan sonra şimdi de fijital akıllı mağaza konseptiyle güçlendiriyor. Fiziksel ve dijital deneyimi bir araya getirerek, Türkiye’de moda alanında bir ilk olma niteliği taşıyan “Fijital Akıllı” mağazasını Torium AVM’de müşterilerin hizmetine sunan DeFacto, dijital ekranlar üzerinden gerçekleştirilen alışveriş deneyimi ile online alışveriş kolaylığını mağazalara taşıyor.
#DefactoDünya pandemiyle birlikte çok hızlı bir şekilde dijitalleşirken bugün gerçekleşecek Inovasyon Zirvesi’nde de yenilikler tanıtılacak. Schneider Electric bugünkü zirvede Fijital Inovasyon Merkezi’nin tanıtımını yapacak. Zirve öncesi Schneider Türkiye ve Orta Asya Ülke Başkanı Bora Tuncer’le konuştuk. Tuncer, 2050 yılı itibarıyla enerji tüketiminin yüzde 50 artmasının beklendiğini, bu yüzden enerji verimliliğinin ve sürdürülebilirliğin önemli olduğuna dikkat çekti. (Sponsorlu İçerik)
#HtvprogramlarDünya pandemiyle birlikte çok hızlı bir şekilde dijitalleşirken bugün gerçekleşecek Inovasyon Zirvesi’nde de yenilikler tanıtılacak. Schneider Electric bugünkü zirvede Fijital Inovasyon Merkezi’nin tanıtımını yapacak. Zirve öncesi Schneider Türkiye ve Orta Asya Ülke Başkanı Bora Tuncer’le konuştuk. Tuncer, 2050 yılı itibarıyla enerji tüketiminin yüzde 50 artmasının beklendiğini, bu yüzden enerji verimliliğinin ve sürdürülebilirliğin önemli olduğuna dikkat çekti.
#GazetehaberleriT.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB’un himayesinde KOBİ’lerin iş yapma şekillerinde ve rekabet koşullarında dijitalleşmelerini ve ile dünyadaki değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki ilk durağı Antalya oldu. “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları ile tasarruf ve verimlilik sağlayabilecekleri en yeni teknolojiler ele alındı.
#TOBBTara Kitap, yayıncılık tarihinde bir ilki gerçekleştirerek ilk ‘fijital’ (fiziksel ve dijital) romanı okurlarla buluşturuyor. Haşmet Işıklı’nın kaleme aldığı Dolunay Kırmızısı için romanda geçen sahnelerin kısa filmleri, 50 kişilik yapım ekibiyle çekildi. Okurlar, kitaptaki QR kodlarını tarayarak sahneleri akıllı telefonlarından izleyebiliyor. Ayrıca kitap okurken arka planda müzik isteyenler Spotify’da oluşturulan özel listeyi de keyifle dinleyebiliyor.
#Dolunay Kırmızısı