Dünyanın en zenginleri için söz konusu olan şey sıra dışı ürünleri satın almak olduğunda ne kadar pahalı olduklarının bir önemi kalmıyor. Altından yapılan bir iPhone'a verilen 3 milyon dolar bunun en güzel örneklerinden birini oluşturuyor. Bloomberg Businessweek, her biri kendi alanının en pahalısı olan ürünleri sıraladı. İşte değeri milyonlarca doları bulan dünyanın en pahalı ürünleri:
#En Pahalı ÜrünlerJapon hediyelik eşya ve oyuncak firması Sanrio tarafından yaratılan Hello Kitty, 35 yıl sonra Türkiye’ye geldi. Hello Kitty’ye sahip olan Sanrio firmasının CEO’su Kunihiko Tsuji, “Türkiye’de çok başarılı olacağız, başka yolu yok. Hello Kity Türkiye’de lokum yiyecek, kahve içecek ama Türk rakısı içmeyecek” dedi.
KİŞİYE özel ev tipi taze makarna üreten Türk firmaları, 85 milyon TL’lik pazarda balık, enginar, çilek, kereviz, balkabağı ve kestaneli ürünler geliştirince, İtalyanları da damaktan yakaladı. Otel, restoran ve kafeler için özel siparişle üretilen taze makarnaların zincir market ve şarküteri raflarına da taşınması, üretici firma sayısını 10’a, yıllık üretimi 6 bin 500 tona çıkardı.
Tarım ve Orman Bakanlığı, yaptığı laboratuvar testleri sonucunda ürünlerinde taklit ve tağşiş tespit edilen üreticileri ifşa etmeye başladı. Özellikle et ürünlerinde domuz ve tek tırnaklı hayvan eti tespit edilmesi tepkilere neden olurken, pul biber gibi baharatlarda gıda boyası kullanılması ve zeytinyağlarına bitkisel yağ karıştırılması dikkat çekti. Liste her gün güncellenirken son yapılan beş testte, Antep fıstığı yerine ay çekirdeği, dana köfte yerine deri dokusu, lahmacun içinde ise tavuk taşlığı bulundu. Peki bu ürünler tadından, kokusundan ve görüntüsünden anlaşılır mı? Sağlığımızı nasıl etkiliyorlar? Tüketici nelere dikkat etmeli? Uzmanlarla mercek altına aldık.
#SağlıkTerminalden yolcuyu aldıktan sonra uçakta kapıya kadar hidrolik kollarla yükselen mobil salonlar, köprüler dolu olunca yolcuların imdadına yetişiyor. Açıkta park eden uçaklara binişte büyük konfor sağlayan bu salonlar havalimanlarında meydana gelen sıkışıklıklarda yeniden imdada yetişebilir. Yolcu sayısı arttıkça yeniden ihtiyaç oldu.
#Dulles HavalimanıBir litre sütün 17.5 TL’ye üretilirken satış fiyatının 14.65 TL’de kaldığını söyleyen süt üreticileri, Ulusal Süt Konseyi’nin tavsiye satış fiyatında artış yapmasını talep ediyor. Sanayiciler ise yurt içindeki çiğ süt fiyatının Avrupa’ya kıyasla pahalı olduğunu; bunun da ihracatta pazar kaybına yol açmaya başladığından dertli. Bu tartışmalar yaşanırken marketlerde satılan bir litre sütün perakende fiyatı ise 40 lirayı aştı. Peki ne üreticiyi ne sanayiciyi ne de tüketiciyi memnun eden süt fiyatları için neler yapılmalı? Uzmanlar Hürriyet’e anlattı.
#TÜSEDADHam maddesi yaygın tahıllara kıyasla daha pahalı olan glutensiz gıdaların fiyatı, son bir yılda yüzde 150 artarak mevcut gıda enflasyonunu solladı. Glutensiz bir ekmek 38 lira iken, kendi ekmeğini yapmak isteyenler için bir paket un 175 liradan satılıyor. Bir paket makarna ise 180 liradan başlayıp 250 liraya kadar çıkıyor. Zincir marketlerde satılan glutensiz atıştırmalıkların en ucuzu ise 40 lira.
#GlutenBitkilerin uçucu yağını ve içindeki ilaç hammaddesinin çıkarılıp satıldığı zaman normal bitkiye oranla 9 kattan 30 kata kadar artan bir ekonomik değerin oluştuğuna dikkat çeken Enver Olgunsoy, “Bu bitkileri ekonomiye kazandırarak, Kınık’ı ve ülkemizi bu alanda önemli bir konuma getirmek istiyoruz. Kınık’ın başına talih kuşu kondu” dedi.
#11 milyar dolarlık iş hacmine imza atan Türkiye’deki oyuncak firmaları sadece maliyetler ve Çin tehdidiyle değil dijitalleşmeyle de savaşıyor. Altı yaş sonrasına hitap eden oyuncaklarda dijitalleşmenin getirdiği pazar kaybının yüzde 30 olduğunu belirten Oyuncakçılar Derneği Başkanı Raşit Akar, “Çocuklar üç-dört yaşlarında tablet ve telefonun etkisi altına giriyor, altı yaşındaki çocuğun oyuncakla işi kalmıyor. Bu nedenle sektör olarak biz de dönüşmeliyiz” dedi.
#Oyuncakçılar DerneğiGüneşin zararlı etkilerinden korunmak veya doğru bakımı yapmak için yaz aylarında türlü yollara başvuruyoruz ama aslında bu uygulamaların çoğu yanlış! Güneşten koruyucu kremlerden nemlendirici kullanımına kadar dikkat etmemiz gerekenleri uzmanlarla konuştuk.
#Ece Su METEAlaçatı’nın dünyada sayılı yerlerden biri olduğunu söyleyen Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Kerem Ünsal, “Çeşme henüz dünya markası değil. Bunu şimdi yapamasak da elbet bir gün yapacağız. Niş projelere imza atıp, turizmi 12 aya yayıp, Çeşme’nin ve Alaçatı’nın kaderini değiştireceğiz” diyor.
#1Mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıklar bunalttı. Vatandaş serinlemek için klima, vantilatör gibi cihazlara koştu. Klima şirketleri talebe yetişemiyor, vantilatör ise karaborsaya düştü. Tüketici yüksek sezonda yüksek fiyata aldırmadı. Uzmanlar klima pazarının bu yıl 2 milyar doları aşacağını öngürüyor.
#Klima