Geçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiTürkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, 2019 yılında ön gösterimini yaptığı doğuştan elektrikli ikinci akıllı cihazının güncel halini T10F ismiyle dünyanın en büyük teknoloji fuarı CES 2024’te dünya kamuoyuyla paylaştı. Togg standının açılışında konuşan Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, “27 Aralık 2019’da yaptığımız ön gösterimde tasarıma ilişkin ilk ipucunu vermiştik. Bugünse tasarımını güncelleyerek T10F adını verdiğimiz ikinci akıllı cihazımızı, günümüzün tasarım dinamiklerini yansıtan ve sedan modellerden olan beklentileri de karşılayan bir fastback olarak kullanıcılarımızın beğenisine sunduk. T10F’i, 2025 yılından itibaren Türkiye’den başlayarak kullanıcılarımızla buluşturacağız. CES’te ikinci akıllı cihazımızın yanı sıra küresel pazarlara açılmaya hazır olan dijital deneyim platformumuzu ve temiz enerji çözümlerimizi de ziyaretçilerle buluşturuyoruz” dedi.
#ToggTürkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, 2019 yılında ön gösterimini yaptığı doğuştan elektrikli ikinci akıllı cihazının güncel halini T10F ismiyle dünyanın en büyük teknoloji fuarı CES 2024’te dünya kamuoyuyla paylaştı. Togg standının açılışında konuşan Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, “27 Aralık 2019’da yaptığımız ön gösterimde tasarıma ilişkin ilk ipucunu vermiştik. Bugünse tasarımını güncelleyerek T10F adını verdiğimiz ikinci akıllı cihazımızı, günümüzün tasarım dinamiklerini yansıtan ve sedan modellerden olan beklentileri de karşılayan bir fastback olarak kullanıcılarımızın beğenisine sunduk. T10F’i, 2025 yılından itibaren Türkiye’den başlayarak kullanıcılarımızla buluşturacağız. CES’te ikinci akıllı cihazımızın yanı sıra küresel pazarlara açılmaya hazır olan dijital deneyim platformumuzu ve temiz enerji çözümlerimizi de ziyaretçilerle buluşturuyoruz” dedi.
#ToggGeçtiğimiz hafta Almanya’nın Münih şehrinde gerçekleşen “IAA Mobility” otomotiv sektörünün geleceğiyle ilgili önemli mesajlar verdi. İki yıl aradan sonra bu sene tam anlamıyla geri dönen fuardaki katılımcıların yüzde 41’ini, elektrikli dönüşüm rüzgârını arkasına alıp Avrupa’da pazar payını arttırmak isteyen Çinli üreticiler oluşturdu. İçten yanmalı motorlara kademeli olarak veda eden Avrupalı üreticiler ise fuarda tanıttığı yeni modeller ve geleceğe dair önemli ipuçları taşıyan konseptlerle dikkatleri üzerine çekti.
#MünihYılın ilk yarısında Türkiye’ye geçtiğimiz yıllara kıyasla daha çok sıfır otomobil gelmesine rağmen markalar tüketici talebine yetişmekte zorlandı. Talebin en güçlü halkasını ise yatırım amacıyla alınan araçlar oluşturdu. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Şu anda 100 otomobilin 40’ı spekülatif olarak satılıyor. Dolayısıyla talebin önemli bölümü ihtiyaca yönelik değil” dedi. Çağdaş’a göre, yılın ikinci yarısında araç bulunurluğu iyileşir ve piyasadaki belirsizlikler ortadan kalkarsa bu durum bir miktar normale dönebilir.
#OtomobilGemlik Kampusu’nun açılışının ardından CEO Gürcan Karakaş ve ‘Babayiğitler’ olarak bilinen Togg ortakları sorularımızı yanıtladı. İlk etapta 100 bin adet kapasiteli bir tesis kurduklarını belirten Karakaş, “100 bin adetlik kapasite kurduysak haftaya pazartesi bu 100 bin adede ulaşılmayacak. Zaten bir modelle de 100 bin adede ulaşılmaz. Bizim önümüzdeki seneki planımız 20 bin civarında” dedi.
#ToggTürkiye otomotiv sektörü ve satın alma alışkanlıkları üzerine gerçekleştirilen araştırmaya göre Türk tüketicisi, otomobil alırken ilk olarak fiyatına daha sonra güvenliğine bakıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 63’ü elektrikli araç alması için maliyetlerin düşmesi gerektiğini vurgularken, yüzde 48’i ise halen bir sonraki aracının dizel olacağını vurguluyor.
#GazetehaberleriUluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, ‘Driving Tomorrow’ (Yarını sürün) sloganı ile kapılarını 24 eksik markayla açıyor. Yarın önce dünya basınının, 12 Eylül’den itibaren ise otomobil severlerin gezeceği fuar, ev sahibi Alman markaların büyük kapışmasına sahne olacak. Çünkü Alman devler otomotivin geleceği olarak kabul edilen elektrik çağına ilişkin geldikleri son aşamayı gözler önüne serecek.
#GazetehaberleriABD’nin yeni başkanı Donald Trump’ın otomotiv devlerine yönelik tehditleri sonuç vermeye başladı. Ford’un 700 milyon dolar, Fiat-Chrysler’in 1 milyar dolarlık yatırım kararının ardından Trump’un hedefindeki Toyota da 5 yıl içinde ABD’ye 10 milyar dolar yatırım yapacağını açıkladı. Pazartesi günü açılan Detroit otomobil fuarında diğer otomotiv markalarından da yatırım mesajları geldi.
#Donald Trumpİngiliz Jaguar ve Land Rover Grubu (JLR), 360 derecelik görüş açısı sunan yeni teknolojisiyle dikkat çekiyor. Araç içindeki sütunları şeffaf hale getirerek kör nokta riskini bitiren bu teknoloji de en dikkat çeken ise ‘Hayalet Araç’ modu. Bu mod sayesinde aracın ön camında beliren yarı şeffaf sanal aracı takip ederek yönünüzü bulabiliyorsunuz.
AUDI’nin Dünya Başkanı ve CEO’su Rupert Stadler, Türkiye’nin dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Avrupa’da ise büyümede tartışmasız bir numara” dedi.Stadler, Türkiye’de güçlü olmanın artık Avrupa’daki rekabette çok önemli olduğunu ve daha fazla büyümek istediklerini de sözlerine ekledi.
Leonardo di Caprio’dan Al Gore ve Colin Powell’a, hatta geçtiğimiz aylarda 18 yaşını dolduran genç yıldız Justin Bieber’a kadar ünlülerin tercihi olan dünyanın en hızlı elektrikli otomobili Fisker Karma, 195 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.