Mazda hedefi 12’den vurdu

Güncelleme Tarihi:

Mazda hedefi 12’den vurdu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2014 13:03

Mazda sonunda en iyi işlerinden birini ortaya koydu. 1.5 lt benzinli motorun kullanıldığı Mazda3 son derece iddialı bir otomobil oldu.

Haberin Devamı

Mazda hedefi 12’den vurdu
TEST: MAZDA3 Sedan 1.5 lt A/T

Mazda en sonunda beklenen atağı yaptı. Skyactiv teknolojisini kullanarak bildiklerinin tamamını çöpe atan ve büyük bir risk alan Mazda yönetimi aldıkları bu kararda ne kadar doğru bir iş yaptıklarını çok fazla beklemeden görmüş oldu. Özellikle 1.5 lt hacmindeki motorların kullanılmasıyla birlikte ülkemizde de Mazda’nın önü tamamen açıldı. Bunun karşılığında Mazda Türkiye yöneticileri özellikle Mazda3’e aldığım duyumlara göre sıra yazarak almaya başladı bile. Mazda’nın yeniden efsane günlerine geri dönüş yapıyor olması bir otomobil tutkunu olarak beni çok sevindirdi.

Haberin Devamı

Mazda hedefi 12’den vurdu

Bu otomobili satışa sunarken Mazda Türkiye yönetimi çok başarılı bir karar aldı ve sedan versiyonunu 55 bin TL’den başlayan bir fiyat etiketiyle satışa sundu. Üst donanım seviyelerine çıkıldığında da fiyatın abartılı bir şekilde yükselmiyor olması da iyi bir karar.
1.5 lt benzinli ünitenin Mazda3’ün kaputunun altında yer almasıyla birlikte bu modelin önemli bir fiyat avantajı yakalayacağını tahmin etmek için aslında kahin olmaya gerek yoktu ve beklediğim gibi de oldu. Tasarım konusunda bu otomobil için çok fazla bir söze gerek yok. Çünkü Mazda yönetimi bizleri zaten bu tip bir tasarıma Mazda6 ile çoktan hazırlamıştı. Bu aracın tasarımında en çok sevdiğim detay hem HB hem de Sedan versiyonunun çok iyi görünüyor olması oldu. Sedan versiyona baktığımda rakiplerinin büyük bir bölümünde olduğu gibi arkada büyük bir uzantının olmaması çok iyi olmuş. Gerçekten de HB ile arasındaki farkı anlayabilmek için detaylı bir şekilde bakılması gerekiyor. Akıcı hatlar ve bazı yerlerinde kullanılan iddialı detaylarla Mazda3 sedan hem sportif hem de son derece kaliteli görünen bir otomobil.

Söz konusu yaşam alanı olduğundaysa ağzımdan dökülen ilk sözler evet, bu yaşam alanı tasarımı da son derece iyi olmuş, oldu. Öncelikli olarak kalite çıtası oldukça yüksek bir seviyeye taşınmış. Tasarım açısından da çok önemli gelişmeler var. Özellikle gösterge panelinin tasarımı, ferahlık ve genişlik konusunda ciddi artılara sahip. Orta konsolun tam ortasında duran büyük ekransa son dönemlerde otomobil firmalarının kullandığı bir uygulama. Keşke bu ekran istendiği zaman ortadan yok olabiliyor olsaydı. Ama rakip firmaların büyük bir çoğunluğunda da bu şekilde kullanılıyor. Aracın tasarımcıları otomobili kullanmaya başladığınız anda bu ekranın otomatik olarak yerini alacağını ve bu nedenle gizlenmesi gibi bir seçeneğin üzerinde durmadıklarını dile getiriyor.

Haberin Devamı

Mazda hedefi 12’den vurdu

Neyse sözü çok fazla uzatmadan 120 HP güç üreten 1.5 lt motordan söz etmek istiyorum. Öncelikli konu elbette tüketim. Altı ileri oranlı ve son derece iyi çalışan bir otomatik şanzımanla birlikte test ettim. Testin sonucunca Mazda yönetiminin Skyactiv adını verdikleri bu yeni sistemle ne kadar övünse az olacağını düşünüyorum. Çünkü otomatik şanzımanın kullanıldığı birçok dizel motorlu rakibinden bile az yakıyor. Evet, evet yanlış okumadınız benzinli ama dizel motorlu rakiplerinden bile az tüketiyor. Bunu yazdıktan sonra aslında başka bir söze de çok fazla gerek kalmıyor. 120 HP güç ve 150 Nm tork üreten benzinli motorla ortaya çıkan performans da iyi. Yol ortalamalarını çok rahat bir şekilde yakalıyor. Elbette yüksek bir performans söz konusu değil ama ben kendimi bu aracı kullanırken hiç eksik hissetmedim. Yüksek hızlara çıkma isteği son derece yüksek. Esneklik değerleri konusunda da bir sorun yaşatmadı. Sürüş karakteri konusunda Mazda3’ün bir önceki neslinde de çok iyi olan sürüş karakteri bu otomobilde birkaç adım daha ileriye gitmiş. Sürüş karakterini özetlemek için eğer rakiplerini kullanıyorsanız bir çoğundan daha iyi demem sizler için en önemli bilgilerden biri olacaktır.

Haberin Devamı

Sonuç
Mazda en sonunda hedefi ülkemiz içinde tam 12’den vurdu. 1.5 lt benzinli motor seçeneğiyle Mazda3 hak ettiği yere çok rahat bir şekilde geldi. Tüketimi yükseltmeyen ve performansa olumlu bir katkı yapan altı ileri oranlı otomatik şanzımanı da çok önemli bir artı. İddialı sürüş karakterini bu tip özelliklerle birleştirmesiyle birlikte Mazda3’de satın alma kuyruğu olması şaşırtıcı bir durum değil.

+Kışkırtıcı tasarım, bütününde iyi görünüm, elit ve kullanışlı yaşam alanı, motor, şanzıman, sürüş karakteri ve hissi, yönlendirme kabiliyeti, süspansiyon sistemi, yüksek hızlara çıkma isteği, gaz tepkilerine hassasiyet
-Orta konsoldaki büyük ekran, bazı yerlerdeki plastik malzeme, çocukluk hastalığı endişesi

Haberin Devamı

Teknik veriler Mazda3 1.5 A/T
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok 74.5x85.8
Motor hacmi 1496 cc
Maksimum güç 120 HP-6000 d/d
Maksimum tork 150 Nm-4000 d/d
Son hız 185 km/s
0-100 km/s hızlanma 11.6 sn
Şanzıman 6 ileri otomatik
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 205/55 R16
Tüketim (fab. ver.) 4.8/5.5/6.8 lt/100 km
Depo kapasitesi 51 lt
Bagaj hacmi 419 lt
Garantiler Mazda3 1.5 A/T
Mekanik 3 yıl/100 bin km
Boya 3 yıl
Pas 6 yıl
Yol yardım 0212 4444693
Periyodik bakım 15 bin km
Test verileri Mazda3 1.5 A/T
Performans 0-50 km/s 4.6 sn
0-100 km/s 11.8 sn
0-130 km/s 16.9 sn
0-400 m 17.5 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 8.9 sn (D’de)
80-120 km/s 11.4 sn (D’de)
Ağırlık 1295 kg
Dönüş çapı 11.0 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.6 m
100-0 km/s sıcak 38.7 m
Gürültü 50 km/s 59 dB(A)
100 km/s 63 dB(A)
130 km/s 67 dB(A)
Tüketim 6.0 lt
Menzil 850 km
Donanımlar Mazda3 1.5 A/T
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler Mazda3 1.5 A/T
Uzunluk 4585
Genişlik 1795
Yükseklik 1450
Aks mesafesi 2700

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!