Geçen hafta, Kibar Holding’in hisselerini devrederek Hyundai yönetiminden çıkacağını açıklaması ile birlikte otomotivde yerli sermaye yeniden gündeme geldi. Geçmişte başka Uzak Doğu firmaları da Güney Koreli Hyundai gibi Türk sermayesinden ayrılmıştı. Peki, Türkiye’de üretim yapan Fiat, Renault, Ford, Toyota, Mercedes gibi dünya devi firmaların hangileri ne kadar yerli sermayeli ortaklıklara sahip, üretilen araçların hangisi ne kadar yerli?
#GazetehaberleriTofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği ve Avrupa’da Tipo ismiyle satışa sunulan, Fiat Egea ailesinin 500 bininci üyesi üretim bandından indi. Egea 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip satılmıştı.
#GazetehaberleriTürkiye Otomobil Sporları Federasyonunun (TOSFED) 25 yaş altı yetenekli sürücüleri keşfetmek amacıyla Fiat ve Petlas sponsorluğunda hayata geçirdiği TOSFED Yıldızını Arıyor projesinde ilk sezon, Körfez Yarış Pisti'nde gerçekleştirilen yarışlarla tamamlandı.
#TOSFEDAçılımı ‘Türkiye Otomobil Fabrikaları Ananonim Şirketi’ olmasına rağmen ‘Kuş Serisi’nin üretiminin sona ermesinin ardından 16 yıldır ağırlıklı olarak hafif ticari araç üretimi yapan Tofaş, ‘Egea Ailesi’ ile yeniden ismi gibi otomobil üreticisi oluyor. Bursa’da üretimin önce 50’si sonra 60-65 otomobil olacak.
#TofaşTofaş, 1 milyar dolarlık yatırımla geliştirdiği ‘Fiat Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı. Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, “Aramızdan zamansız ayrılan ağabeyim Mustafa Koç, Egea’ya akıllı proje demişti. Akıllı çünkü Egea hem içeride hem dışarıda gücümüzü arttıracak” dedi.
#FiatTofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı. Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
#TofaşSıfır otomobil satışları tarihi rekor kırdı. Yılın ilk 11 ayında 1 milyon 74 bin araç satışı gerçekleşti. Yıl sonunun gelmesiyle birlikte otomobil markaları da yeni kampanyalarını duyurdu. Bazı markalar 500 bin liraya kadar sıfır faizli kredi imkanı sunuyor. İşte tüm markaların kredi, takas desteği ve indirim kampanyaları…
#OtomobilTOFAŞ’ın Bursa fabrikasında ürettiği Fiat Doblo’nun üretimi İspanya’ya kaydırıldı. 2021 yılında iki büyük otomotiv devi FCA ile PSA’nın birleşmesiyle kurulan Stellantis Grubu, Doblo’nun 5’inci neslinin 2023 yılının başından itibaren İspanya’daki Vigo fabrikasında üretileceğini duyurdu. 22 yıldır üretimi Bursa’da gerçekleşen Doblo’dan bugüne kadar 2 milyon adedin üzerinde üretildi ve bu üretimin yüzde 75’inden fazlası dünyanın 80 farklı ülkesine ihraç edildi.
#TOFAŞ2022 Fiat Egea hem performansı hem yakıt tüketimi hem de satış fiyatı ile ülkemizde en çok tercih edilen otomobil modelleri arasında yer alıyor. Fiat, Egea serisi, günümüzde 4 farklı kasa seçeneği ile yeniden piyasaya sürmeye başladı. Fiat Egea özellikleri nelerdir sizler için derledik.
2022 model Yeni Fiat Egea Cross güncellenen kasası ile daha sportif ve daha şık bir dış görünüşe sahiptir. Üst donanım paketlerinde yer alan imza LED farlar ve büyük Fiat logosu ve ön tarafta en fazla dikkat çeken özellikler arasında yer alıyor. Fiat Egea Cross özellikleri nelerdir sizler için derledik.
Tofaş, 2020 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, geçtiğimiz yıl 250 bin 630 adetlik üretim ve 118 bin adetlik ihracat gerçekleştirdi. Tofaş’ın gelirleri 23 milyar 557 milyon TL olarak gerçekleşirken, şirketin net karı ise 1 milyar 784 milyon TL olarak gerçekleşti.
#TofaşPandemi koşulları altında otomotiv sektörü beklentilerin üzerinde bir yıl geçirdi. Liderler ödüllerini aldı. Türkiye otomotiv sektörü büyürken, Avrupa’da daralma dikkat çekti. 2021 yılının ise geçtiğimiz yılın bir miktar altında olacağı öngörülüyor. Yıl sonu toplam pazar tahmini 700 bin seviyelerinde…
#GazetehaberleriTürkiye otomotiv pazarında yükselen fiyatlara rağmen satışlar devam ediyor. Otomobil fiyatlarının daha da artmasını bekleyen vatandaşların artan talebi, otomobil satışlarında rekor yaşanmasına neden oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2020 Ekim ayında yüzde 93 arttı ve 94 bini aştı. Bu gelişme ile sene sonu tahminleri 800 binin üzerine çıktı.
#GazetehaberleriPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriTürkiye’de üretim yapan 6 otomotiv markası kredi paketi kapsamından çıkartıldı. Fiyat artışı yaptıkları gerekçesi ile kredi paketi kapsamından çıkartılan Honda, Hyundai, Ford, Fiat, Renault ve Toyota’nın yerli modellerine son 6 ayda yaptığı zammı mercek altına aldık. Tüketici talebi arttırdıkça markaların da fiyat arttırdığı göze çarptı.
#GazetehaberleriTofaş CEO'su Cengiz Eroldu "Tofaş olarak, 2019'da 2,3 milyar dolarlık ihracat geliri ve 919 milyon dolarlık dış ticaret fazlası vererek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı sürdürdük. Son 10 yılda yarattığımız dış ticaret fazlası ise 7 milyar dolara erişti" dedi.
#TofaşTOFAŞ’ın 2007 yılından bu yana Bursa’da ürettiği Fiat Linea 10 yıl sonra yerini Fiat Cronos’a bırakıyor. Linea’nın ikinci jenerasyonu olacak Cronos’un Arjantin’in Cordoba kentindeki FCA (Fiat Chrysler Automobiles) fabrikasında üretileceği resmi olarak da açıklandı.
#Gazetehaberleri