Güncelleme Tarihi:
TOFAŞ’ın Bursa’da 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 Ekim ayından itibaren üretmeye başladığı ‘Fiat Egea Ailesi’nin ikinci üyesi Egea Hatchback dün ilk kez üretim bandından indi. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı unvanı ile ilk toplantısına katılırken, Egea Hatchback’in banttan inme töreninde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen ve Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu’da yer aldı.
‘EN BÜYÜK KAZANÇ’
Fiat Egea’nın sedan modelinin, Avrupa pazarlarında öngörülenin üzerinde başarı yakaladığını ve modelin önümüzdeki aylarda Amerika kıtasına ihracatının başlayacağını ifade eden Ömer Koç, alınan yatırım kararının ne kadar isabetli olduğunu söyledi. Koç, “Bugün üretimine başladığımız Egea Hatchback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen, sedan, hatchback ve station wagon modellerinden oluşan Fiat Egea Ailesi ile 2023’e kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Projenin sağladığı ekonomik katma değerin yanı sıra Tofaş’ın en büyük kazancı, ürün geliştirme ve üretim alanındaki yetkinliklerini uluslararası seviyeye taşıması oldu. Bugün üretim başlangıcını yaptığımız bu model, yaratacağı dış ticaret fazlası ve istihdam ile ülkemize ve Türkiye otomotiv sanayisine önemli katma değer sağlayacaktır” dedi.
AĞABEYİNİ ANDI
Koç, Tofaş’ta son dönemlerin en önemli yatırımın Egea projesi olduğunu ifade ederek şunları söyledi: “Geçen yıl ekim ayında sedan modelinin üretim başlangıcını kutlamıştık. Bugün ise projenin ikinci ürünü olan hatchback modelinin, üretim başlangıç töreni için bir aradayız.
Bu vesileyle, beklenmedik bir şekilde aramızdan ayrılan sevgili ağabeyim Mustafa Koç’u, huzurunuzda saygı ve rahmetle anıyorum. Kendisi çok önem verdiği Egea’yı akıllı proje olarak adlandırmıştı. Akıllı proje, çünkü Egea’yı hem iç pazardaki konumumuzu güçlendirecek hem de önemli ihracat potansiyeli yaratacak bir model ailesi olarak görüyordu.”
Tofaş’ın son yıllarda gerçekleştirdiği 1.5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yenilediğini de hatırlatan Koç, “Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldık. Fiat Chrysler’in Avrupa’daki en büyük üretim merkezi olduk. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye’de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştık. Ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi olduk” diye konuştu.
YÜZDE 90’I İHRAÇ EDİLECEK
TOFAŞ CEO’su Cengiz Eroldu ise Egea’da Tofaş mühendislerinin öncü rol oynadıklarını belirterek, “Yüzde 70’e yakını ülkemiz mühendisliği ile hayata geçirilen proje Türkiye Otomotiv Sanayisi için de önemli bir kilometre taşıdır. Egea Model Ailesi ile 2016 yılında 100 bin adetin üzerinde araç ihraç edilmesini öngörüyoruz. Egea Hatchback üretiminin yüzde 90’nı ihraç edilecek” dedi. Eroldu şunları söyledi: “1994 yılında kurulan Ar-Ge’miz bugün 600’ün üzerinde çalışanı ile Fiat Chrysler’in Avrupa’daki 2. büyük Ar-Ge merkezi konumundadır. Tofaş olarak Ar-Ge’ye bugüne kadar yaklaşık 40 milyon Euro yatırım yaptık. 10 yıldan bu yana da ciromuzun yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye aktarıyoruz. Patent başvuru sayımız 350’ye ulaşmış durumda. Tofaş Ar-Ge olarak Avrupa Birliği araştırma projelerinde öncü görevler üstleniyoruz. Emisyon değerleri, yakıt tüketimi ve maliyet değerlerinde azalmayı sağlayacak olan araç hafifletme araştırmaları çalışmalarımızın odak noktasını oluşturuyor. Ülkemiz için gurur vesilesi projelere imza atmak için çalışmalarımıza hiç durmadan devam edeceğiz.”