Küresel salgın koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerden biri de e-ticaret oldu. Türkiye’de ‘e-pazaryerleri’nin ticaret hacmi, 2020 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla 2019 yılına göre yüzde 42.1 artarak 34.1 milyar liraya yükseldi. 2018’de ise bu pazarların ticaret hacmi 14.2 milyar TL seviyelerindeydi.
#GazetehaberleriREKABET Kurumu, amazon, çiçeksepeti, epttavm, gittigidiyor, hepsiburada, n11, morhipo ve trendyol gibi dünyanın ve Türkiye’nin en büyük elektronik pazaryerlerinde satıcılar arasında sömürme, kayırma olup olmadığı; tüketicilerin gördüğüyle aldığı arasında fark yaşayıp yaşamadığı, kargo, kalite, zamanında teslim gibi sorunlar yaşanıp yaşanmadığını anlamak için anket başlattı.
#GazetehaberleriRekabet Kurumu son dönemde çok fazla şikâyete konu olan e-ticaretyerlerini mercek altına alıyor. Kurul bünyesinde oluşturulan ekip e-pazaryerlerinde tüketici ve satıcıların yaşadığı sıkıntıları, veri ve rekabet ihlallerini inceleyecek. En düşük fiyat zorunluluğu ya da ayrımcılık durumunda da cezalar kesilecek.
#GazetehaberleriYurtdışı online alışverişe getirilen vergi zammı sonrası pazar yerlerinden yapılan alışverişler düşmeye başladı. Sektör temsilcileri, Çin malı ürünlerin satışlarında düşüş gözlemlediklerini ve 30 Euro altı ürün alışverişinde de belirgin bir azalma olduğunu belirti. Ancak Türkiye’de satışı olmayan ve fiyat avantajı devam eden ürünlere talebin devam ettiğini söyleyen uzmanlar, gümrük ve vergiler vatandaşı zorlayınca yerli esnafın satışlarının arttığı bilgisini verdi. İşte pazardaki son durum...
#Yurtdışı AlışverişiTicaret Bakanı Ömer Bolat, 15 Eylül itibarıyla vatandaşın kendine ait konutu yine ilana koyabileceğini, ancak konutun emlakçı aracılığıyla satılmak istenmesi halinde emlakçıya e-Devlet üzerinden yetki verilmesinin gerekeceğini duyurdu. Bolat, “Böylece ilan sitelerinde gördüğünüz ilanların hiçbiri katakulli ya da tüketiciyi aldatmaya yönelik olmayacak” dedi.
#Ömer BolatHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#IdeasoftKasım ayı kampanyaları ile e-ticarette 400 milyar liralık hareket beklediklerini söyleyen ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, “Büyük indirim ve kampanyalar bir aya yayılacak. Üniversite öğrencileri vergisiz telefon ve tabletlere rağbet gösterecek. Aralık ayında ise ‘Yılın Son Pazarı, Türkiye’nin Pazarı’nı kuracağız” dedi.
#AlışverişRekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, son dönem çalışmalarına ilişkin detaylı açıklamada bulundu. Küle "Son yıllarda hem beşeri hem de bilişim teknolojileri alanındaki yatırımlarımız sayesinde artan başarılı inceleme süreçlerimiz, para cezalarındaki artışı da beraberinde getirmiştir. Son on yılın verilerini incelediğimizde, verilen cezaların %87 sinin son 4 yıl içinde verildiği görülmektedir. Bu 4 yıl içerisinde toplamda 10.4 milyar TL para cezası verilmiştir" dedi.
#Birol KüleTicaret Bakanlığı, genel ihracat içerisinde yalnızca yüzde 1.5 paya sahip olan e-ihracatta payın artması için harekete geçti. Buna göre, yeni destek paketleriyle ihracatçıların dönüşüme adapte olması sağlanacak ve sektöre yön verilecek. Yapılacak çalışmalarla e-ihracatın payının 10 kata yakın arttırılarak yüzde 10’a çıkarılması hedefleniyor.
#Ticaret BakanlığıTicaret Bakanlığı, deprem nedeniyle elektronik ticarette başlatılan “Deprem Yardımlaşma Seferberliği” (e-Seferberlik) kapsamında, bugüne kadar satılan ürün sayısının 4 milyon 365 bin 201 adede, satılan ürünlerin toplam bedelinin ise 369 milyon 859 bin 736 Türk Lirası’na ulaştığını açıkladı.
#DepremTicaret Bakanlığı, deprem nedeniyle elektronik ticarette başlatılan ’Deprem Yardımlaşma Seferberliği’ (e-Seferberlik) kapsamında, bugüne kadar satılan ürün sayısının 4 milyon 365 bin 201 adede, satılan ürünlerin toplam bedelinin ise 369 milyon 859 bin 736 Türk lirasına ulaştığını açıkladı.
#Deprem BölgesiMetaverse’e yönelik herkes bir şeyler söylüyor; dijital dünyanın bu yeni ve “top” trendi hakkında pek çok görüş paylaşılıyor. Her geçen hafta yeni bir metaverse platformu ile karşılaşmaya ya da bu alandaki yeni lansmanları duymaya alıştık. Bununla birlikte, bugün gerçek anlamda içine girip, deneyimleyebileceğimiz “bir metaverse” bulunmadı-ğının ve bu deneyimin sağlanması farklı teknolojilerin gelişimine ve yayılmasına bağlı olduğu için belli bir zaman gerektiğinin de farkında olmamız gerekiyor. Öte yandan, pek çok farklı platform bugünden “metaverse” olarak sunulmaya başlanmış durumda. Önde gelen şirketlerin liderleri de sürekli olarak “metaverse”de var olacaklarını belirtiyor, hatta bir kısmı şimdiden var olduklarını iddia ediyor. Peki gerçek bir metaverse yoksa, bu nasıl oluyor?
#MetaverseTrendyol tarafından ürün satış fiyatı üzerinden Hizmet Bedeli ve Komisyon adı altında ana giderler kesilir. Daha sonrasında ise kargo ücreti platform tarafından kesilerek kalan tutar ise, hesabınıza yatırılır. Bu hesaplama sırasında gösterilen KDV tutarını ay sonunda devlete ödersiniz. Aynı zamanda kar ise sizin ürün başı kazandığınız net kar miktarınızı gösterir. Trendyol komisyonu ve kâr nasıl hesaplanır sizler için derledik.
Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre, Türkiye’nin 2021 yılında e-ticaret hacmi 381.5 milyar lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde, e-ticaretten verilen sipariş adedi sayısı geçen yıla göre yüzde 46 arttı ve 3 milyar 347’ye ulaştı.
#Ticaret Bakanlığı2023’te, Türkiye’den dünyaya çıkacak 10 global markadan birisi olma hedefiyle yola çıktıklarını söyleyen FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’deki başarımızın temelinde çok kanallı, çok markalı, dijital odaklı yeni nesil iş modeli yer alıyor. Yurtdışı operasyonlarımızda aynı yaklaşımla hareket ediyoruz” dedi. Burak Övünç ile FLO’nun Türkiye’de ve dünyada nasıl büyüdüğünü ve gelecekteki hedeflerini konuştuk...
#FLOEVİDEA’nın iki genç girişimci tarafından2008’de kurulduğu ifade eden Genel MüdürKazım Mavuş, 2011 yılında alınan yatırım sonrasında zaman içinde ev ürünleri dikeyindekien büyük sitelerden biri haline geldiğini söyledi. Mavuş, güçlü e-ticaret kimliğine ek olarakperakende mağaza zinciriyle de müşterileriylebuluşma kararı alan Evidea’nın, keyifli veferah mağazalarında tüketicilere yeni bir evalışverişi deneyimi yaşattığını kaydetti.
#1B2B, B2C ve C2C kavramları günlük yaşantı içerisinde sıklıkla duyulmakta olan kavramlardır. Bu kavramların her biri ayrı bir niteliği bünyelerinin içinde taşımaktadır. Bundan dolayı oldukça önemli kavramlardır. Bu kavramların ne demek olduğunu, özelliklerini ve aralarında bulunan farkların neler olduğunu sizler için derledik.
#B2B B2C Ve C2C Kavramları Nedir?n11 ve Ekol’ün iş birliğiyle hayata geçirilen n11depom projesi ile e-ticarette hizmet veren tüm firmaların operasyonları tek bir noktadan yürütülebilecek. n11 iş ortaklarının ve e-ticarette hizmet veren tüm KOBİ’lerin depolama, sipariş yönetimi, paketleme, sevkiyat ve iade gibi tüm e-ticaret operasyonel süreçleri n11depom tarafından sağlanıyor.
#N11Sektör bileşenleriyle yapılan görüşmeler ve 1.500 tüketicinin görüşlerine dayanılarak oluşturulan rapor, Türkiye'nin 2020 yılında olgun e-ticaret pazarları arasına girdiğini ortaya koyuyor. E-ticaret harcamaları COVID-19 pandemisinin etkisiyle yüzde 45 oranında artarken, e-ticarete katılan işletme sayısının 2015'ten bu yana yüzde 42 oranında arttığı görülüyor.
#TübisadTürkiye ve bölgesinin lider e-ticaret platformu Hepsiburada, işini e-ticarete taşıyarak büyütmek isteyen girişimci kadınlar için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) işbirliği ile kapsamlı bir destek programı açıkladı.
#Hepsiburada