Dizel ve benzinin litre fiyatı arasındaki fiyat farkı ortadan kalkarken dizel otomobil fiyatları ile benzinlinin fiyat farkı da katlanarak büyüdü. Dizel otomobile ödenen fazla fiyatın geri dönüşü ortalama bir araçta 4.3 yıldan 11.5 yıla çıktı. Enerji uzmanlarına göre dizelin pompadaki avantajı da benzin fiyatının dizelin altında kalmasıyla önümüzdeki dönemde dezavantaja dönüşecek. Avrupa’da dizel satışları hızla erirken Türkiye’de satışlarda aslan payı hala dizel araçlarda.
#GazetehaberleriYılın ilk yedi ayını kısıtlı finansman koşullarına rağmen 672 bin adedin üzerinde satışla kapatarak rekor kıran otomotiv sektörü, kalan beş ayda stokları eritmek için özel kampanyaları sürdürecek. Yüce Auto - Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “Yılın geri kalanı sektör açısından daha zorlu geçecek. Bunu hem kampanya kurguları hem de üreticilerin yaptığı fedakârlıklardan hissediyorsunuz. Buna rağmen satışlarda keskin düşüşler beklemiyoruz ve pazarın 1 milyon adedin üzerine çıkacağını öngörüyoruz” diye konuştu.
#OtomotivOtomobilleri satın alabilmek kadar bakımlarını düzenli yaptırmanın maliyeti de yükseldi. Bugün orta segmentte bir otomobilin ilk bakımı 5 bin TL’ye, aynı aracın kapsamlı 120 bin km bakımı 11 bin TL’ye yapılıyor. Bütün kalemler alt alta sıralandığında ortalama fiyatlar 8 bin 600 TL seviyesini buluyor. Araç bakım ücretlerinin geçen yıla göre ortalama yüzde 60-70 arasında arttığını belirten uzmanlar ise “eldeki araç değerlendiği için bakıma olan talep yüksek” diyor.
#OtomobilZorlu finansman koşulları ve stokları eritmek isteyen markaların sıfır otomobillerde kampanyanın dozunu artırması vatandaşları ikinci el otomobilden uzaklaştırdı. İkinci el otomobil pazarı yılın ilk dört ayında bir önceki yıla kıyasla yüzde 15 daraldı. Yıllık bazda daralma yüzde 28’i buldu. Uzmanlara göre araç almak isteyenler artık daha ekonomik sıfır otomobilleri veya daha düşük kilometreli ikinci elleri tercih ediyor.
#İkinci ElGüncel akaryakıt fiyatları 15 Mayıs 2024 tabelalara yansıdı. Akaryakıt tek fiyat uygulaması 15 Mayıs itibarıyla başladı. Bu gleişmenin ardından İstanbul, Ankara, İzmir akaryakıt fiyatları otomobil sahipleri tarafından kontrol ediliyor. Akaryakıta indirim ve zam haberleri özellikle ulaşım sektöründe çalışan kişileri yakından ilgilendiriyor. Geçtiğimiz günlerde EPDK tarafından alınan karar doğrultusunda akaryakıt fiyatlarında tek fiyat uygulaması olacağı duyurulmuştu. 15 Mayıs itibarıyla bu uygulama başladı. Buna göre akaryakıt istasyonlarında "95 oktan benzin ve dizel, ultra force (ultra kuvvet), power (güçlü), fuelsave (yakıt tasarruflu), VMax, VPro" gibi ifadelerle farklı fiyatlarla ürün satışı yapılmayacak. Yapılan indirim ya da zamlar gece yarısı pompaya yansıyor. Peki, Benzine, motorine (mazota) indirim ya da zam var mı? İşte 15 Mayıs güncel akaryakıt fiyatları 2024!
#Akaryakıt Fiyatları 15 Mayıs 2024Sıfır araçlara büyük talep devam ediyor. Satışlar rekor seviyelere yükseldi 2024 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 40,6 oranında arttı. Döviz kurlarındaki volatiliteden kaynaklı otomobillere Mart ayı itibarıyla zam yapıldı.
#OtomobilGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiYılın ilk yarısında ikinci el araç fiyatlarındaki artış oranı sıfır kilometrenin iki katını geçti. Ocak-Haziran 2023 döneminde sıfır kilometre araç fiyatları yüzde 28 zamlanırken, ikinci el araç fiyatları yüzde 70 arttı. Aradaki uçurum her yaz satışlarını arttıran ikinci el piyasasına da yansıdı. Uzmanlar, sıfır otomobil alamayanların ikinci ele yöneldiğini ancak ‘balon’ fiyatlar ve krediye erişim sıkıntıları nedeniyle satışların sönük geçtiğini söyledi.
#Sıfır Kilometre Araç FiyatlarıAvrupa’nın 2025 itibarıyla devreye alacağı Euro 7 emisyon standartları, otomotiv üreticilerinin de sürücülerin de canını sıkacak. Araştırmalara göre, yeni standartlar üretim maliyetlerini otomobil başına 2 bin Euro, kamyon başına 12 bin Euro artıracak. Maliyetler tüketiciye daha çok yansıyacak. Yeni motorların yakıt tüketimi de yüzde 3.5 daha fazla olacak. Uzmanlar, yüksek maliyetlerden ötürü 2025’ten sonra içten yanmalı motorlu araç bulmanın zorlaşacağını belirtiyor.
#Euro 7Elektrikli araçların benzinli ve dizele göre daha pahalı olması, bu araçların sadece kişi başı geliri yüksek ülkelerde yaygınlaşmasına neden oldu. Araştırmalar, en yüksek pazar paylarının kişi başı yıllık geliri 30 bin Euro üzerindeki 5 Avrupa ülkesinde toplandığını ortaya koydu. Kişi başı yıllık geliri 35 bin Euro olan İsveç’te elektrikli araç payı yüzde 56 olurken, 10 bin Euro olan Slovakya’da bu oran yüzde 3.7 oldu. Yıllık ortalama 8 bin 500 Euro kişi başı geliri bulunan Türkiye’de ise pazar payı yüzde 1.3’te kaldı.
#Elektrikli AraçTogg’da teslimat dönemine geçilmesiyle gözler elektrikli araçları şarj etme maliyetlerine çevrildi. Biz de Togg’un satışa çıkan versiyonları üzerinden elektrikli araçların aylık şarj tutarlarını hesapladık. Buna göre, ayda 1.500 km mesafe kat eden bir Togg sahibinin enerji gideri evden yaklaşık 600 TL, işyerinden yaklaşık 1000 TL ve hızlı şarj istasyonundan 2 bin TL’yi bulacak. Eve veya işyerine şarj istasyonu kurmanın maliyeti ise 18 bin TL’den başlıyor.
#ToggGeçen sene Türkiye’yi ‘rekabetçi’ modellerde yeni merkez seçtiklerini duyuran Citroen CEO’su Vincent Cobée, bu kez yatırım sinyali verdi. Cobée, “Ne zaman Türkiye’de 80 bin adetlere ulaşırız. O zaman üretim yapmayı düşünebiliriz. Bu hayal değil, gerçekleşecek olan doğal bir süreç” dedi. Markanın Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım ise 80 binli adetlere 2025 sonu itibarıyla ulaşmayı hedefliyor.
#CitroenAlman Opel’in genç CEO’su Florian Huettl’in Türkiye’ye verdiği önem, markanın Türkiye ayağını otomotivde son yılların en krizli konusu yeterli ve zamanında araç tedarikinde rahatlattı. “Arkanızda üst düzey birisinin talimat gücü olduğunda birçok şeyle uğraşmıyorsunuz” diyen Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, kalan 4 ayda 24 bin adet satacaklarını ve 2023 için şimdiden 63 bin adet aracın sözünü aldıklarını belirtti.
#OtomotivOtomobil, kamyonet, kamyon, otobüs gibi içten yanmalı motora sahip olan araçlara yönelik egzoz emisyon denetimleri gerçekleştiriliyor. Araçlar sıfır alınırsa ilk 3 yıl egzoz emisyonu yaptırılmıyor. Ticari araçlarda 1 yıl, hususi araçlarda da her iki yılda bir egzoz emisyonu yapılması gerekiyor. Ancak egzoz emisyon ölçümleri de manipüle edilmeye başlandı.
#Egzoz EmisyonuEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli Araç