'Kids’ filmini izlediniz mi? Larry Clark tarafından yönetilen ve 1995'te yayınlanan bu filmi eğer madde bağımlılığı ve şiddet sahnelerine ilgi duymuyorsanız izlemenizi tavsiye etmem. İlk gösteriminin ardından neredeyse otuz yıl geçtikten sonra bile bu ünlü yarı - belgesel hala tartışmalı ve rahatsız edici görünüyor. Film özetle başıboş dolaşan ve hiçbir ebeveynin asla onaylayamayacağı etkinliklere katılan bir grup şehirli çocuğun hayatından bir günü gösteriyor. Kaspersky Kurumsal İş Bölümünden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve CBDO Ticariden Sorumlu Başkan Yardımcısı Evgeniya Naumova kaleme aldı.
#KasperskyYaşadığımız korona virüs süreci ile tüm sektörlerin olumsuz etkilenmesi devam ediyor. Bu sektörlerden en çok etkilenenler arasında ise eğlence sektörü yer alıyor. Korona virüs tedbirleri arasında yer alan sosyal mesafe kavramı, eskisi gibi dans etmeye ve eğlenmeye engel teşkil ediyor. Bu sebeple de birçok işletme kapalı durumda. Sektörün dinamiklerine baktığımızda ise konser, organizasyon iptalleri, mekan kapatılmaları sonucunda işletme sahibinden sanatçılara, tasarımcıdan tedarikçilere kadar bir çok paydaş gelir kaybı ile baş başa kalmış durumda.
#Ecehan ErsözInveon, Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) ve İsviçre E-ticaret ve Dijital Derneği (NetComm Suisse) tarafından, pandemi sürecindeki tüketici davranışlarına dair bir çalışma yapıldığı uzun zamandır konuşuluyordu. İşte o çalışmanın neticesi olan rapor geçtiğimiz günlerde “COVID-19 ve Küresel E-ticaret Dinamikleri” ismiyle yayınlandı.
#Şinasi Furkan AvcıYapılan bir araştırmaya göre; Çin, Türkiye ve Kore Cumhuriyeti'ndeki tüketicilerin %50'den fazlasının Covid-19 nedeniyle çevrimiçi alışverişe geçiş yaptığı ortaya çıkarken, Türkiye’de 54 yaş üzeri tüketicilerin neredeyse %80'i internetten daha sık alışveriş yaptıklarını belirtiyor.
#AlışverişTeknoloji devlerinin alt etmek için büyük yatırımlar yaptığı seçim paradoksu, özellikle dijital platformlardaki video yayınları takip edenlerin farkında bile olmadan deneyimlediği bir durum. Peki, seçim paradoksu nedir ve dijital yayın platformları bu paradoksu alt etmek için neler yapıyor?
#Şinasi Furkan AvcıBu yıl başından itibaren yaşanan Covid-19 salgını ekonomik olarak tüm dünyayı sarstı. Küresel salgından çeşitli şekillerde etkilenen sektörlerin bir kısmı dijital dönüşüme hızlı geçiş yapmaya çalışarak bir kısmı da farklı alanlara yatırım yaparak süreci az hasarla atlatmaya çalışıyor.
#Serap Torun4 Nisan’dan beri sokağa çıkamıyorlar. Eğitimleri evden sürüyor, arkadaşlarını ve sevgililerini çok özlüyor, görüntülü konuşmayla hasret gideriyorlar. Kimi anne-babasıyla daha çok sohbet ettiğini söylüyor, kimi de onlarla kurduğu iletişimin gittikçe zorlaştığını... Önceden de zaten ailesiyle dışarı çıkan 11-14 yaş ve kendi başına dışarı çıkan 15 yaş üstü gruplardan 26 gence ulaştık; “Sizi yakından tanımak istiyoruz” dedik.
#20 Yaş AltıYerli ve global teknoloji şirketi Medianova gerçekleştirdiği veri analiziyle, sağlık tehdidi ile evlerine kapanan tüketicilerin dijital servislere yöneldiğini ortaya koydu. Bu süreçte online oyun sitelerine olan trafik yüzde 200 artarken giyim, seyahat gibi e-ticaret şirketlerinin verilerinde ise gerileme yaşandı. Bu dönemde kendine yatırım yapmak isteyen öğrenciler ve beyaz yakalılar ise online eğitim platformlarına yoğun ilgi gösteriyor.
#TeknolojiTürkiye’nin en büyük uluslararası dijital oyun ve eğlence fuarı Gaming İstanbul, 30 Ocak-2 Şubat 2020 tarihleri arasında Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirildi. Bu sene ikincisi düzenlenen Türkiye’nin en büyük CS:GO turnuvası olan Red Bull Flick’in elemeleri de GİST’te Red Bull Gaming Ground çatısı altında start aldı.
#Red Bull Gaming GroundTürkiye’nin en büyük uluslararası dijital oyun ve eğlence fuarı Gaming İstanbul, 30 Ocak-2 Şubat 2020 tarihleri arasında Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirildi. Bu sene ikincisi düzenlenen Türkiye’nin en büyük CS:GO turnuvası olan Red Bull Flick’in elemeleri de GİST’te Red Bull Gaming Ground çatısı altında start aldı. Oyun bitmesin isteyen oyunseverler detaylı bilgiye redbull.com/gist adresinden ulaşabiliyor.
#Red BullKaspersky tarafından yapılan araştırmaya göre, video oyunlarına artan talepten yararlanan siber suçlular, popüler oyunların sahte kopyalarıyla zararlı yazılım bulaştırıyor. Haziran 2018 ile Haziran 2019 arasındaki 12 aylık dönemde 930.000’den fazla kullanıcı bu şekilde saldırıya uğradı. Saldırıların üçte birinden fazlası yalnızca üç oyun üzerinde yoğunlaştı.
#KasperskyGünümüzde dijital eğlence dünyasında güçlü bir trend öne çıkıyor: Sinema filmlerinden oyunlara kadar geniş bir alanda uygulaması olan Sanal Gerçeklik mobil oyunların geleceğini şekillendiriyor. Artık oyun cihazı üreticileri bu alanda artan talebi karşılayabilmek için ellerini çabuk tutmak ve yeni yeni inovasyonlar yaratmak durumundalar.
#SamsungEpic Games tarafından geliştirilen ve ülkemizde de çok büyük bir oyuncu kitlesine sahip olan Fortnite, bu yıl 31 Ocak – 3 Şubat tarihleri arasında İstanbul Yenikapı’daki Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde düzenlenecek Gaming İstanbul (GIST) Uluslararası Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı’nda katılımcıları bekliyor.
#FortniteGaming İstanbul (GIST) Fuarı Direktörü Cevher Eryürek, "Türkiye'de 20 milyon mobil, 11 milyon PC/konsol oyuncusu var. Bunların yüzde 61’i, yani 11 milyon kişi de oyuna para harcıyor. Dünyada Rusya ve Polonya’dan sonra, oyun başında en çok vakit geçiren üçüncü ülkeyiz." dedi.
#OyunBursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dramatik Yazarlık Bölümü Ana Sanat Dalı Başkanı Dr. Öğretim Üyesi İbrahim Öztahtalı, ilköğretim müfredatına ‘yeni nesil ders’ önerisinde bulunuyor. Öztahtalı, “Yeni nesil derslerle ilgili bir dosya hazırladım. Bu dosyayı çok kısa bir süre içinde Sayın Milli Eğitim Bakanına takdim edeceğiz. Eğer dikkate alırlarsa hem geleceğimiz hem de çocuklar için iyi bir sonuç elde edeceğimize inanıyorum” dedi.
#Uludağ Üniversitesi