Eğlence sektörüne dijital vizyon

Yaşadığımız korona virüs süreci ile tüm sektörlerin olumsuz etkilenmesi devam ediyor. Bu sektörlerden en çok etkilenenler arasında ise eğlence sektörü yer alıyor. Korona virüs tedbirleri arasında yer alan sosyal mesafe kavramı, eskisi gibi dans etmeye ve eğlenmeye engel teşkil ediyor. Bu sebeple de birçok işletme kapalı durumda. Sektörün dinamiklerine baktığımızda ise konser, organizasyon iptalleri, mekan kapatılmaları sonucunda işletme sahibinden sanatçılara, tasarımcıdan tedarikçilere kadar bir çok paydaş gelir kaybı ile baş başa kalmış durumda.

Haberin Devamı

Tüm bunlar yaşanırken eğlencenin dijitalleşmesi, yaşanan karantina süreçleri ile birlikte daha çok gündeme geldi. Sosyal medýa canlı yayınları ile konserler dijitalle buluştu ve bizlere zorlu günlerde moral kaynağı oldu. Bu vesile ile biz eğlenceye giderken birden eğlence evlerimize gelmeye başladı. Aslına bakılırsa sektörün geleceğine yönelik küresel bazlı araştırmalar da evde eğlence trendinin zamanla daha da artacağını gösteriyor. 

Büyük resme baktığımızda eğlence sektörünün yüzleşmekte olduğu sorunlara bütünsel bakabilen, sosyal medya canlı yayınlarının ötesinde bir konsept ile

eğlencenin doğasına yeni bir iş modeli ve soluk nasıl getirilebilirdi?

İçinde bulunduğumuz çağ, esnek düşünmeyi ve mevcut durumlara uygun yeni yaklaşımlar geliştirmeyi ve deneyimler tasarlamayı hayatımızın bir parçası yapmamız gerektiğini sanki bize öğretmeye çalışıyor. Girişimcilik ruhu ve mevcut iş modelini hem müşteri hem de sektör ihtiyaçları açısından analiz ederek yeni bir bakış açısıyla tasarlamak, kilit nokta konumunda.

Haberin Devamı

Şartlar ne olursa olsun vazgeçmeden, bizi var eden tutkumuza sahip çıkarak, onu mevcut koşullar dahilinde, tüm bileşenleri ile gözden geçirerek analiz etmek ve tabi ki teknoloji ile yakalanabilecek sinerjiyi keşfetmek. 

Denemek, düşünmek, hayal etmek ve hayal ettirmek bitmedikçe her sorunu farklı bir yolla aşmaya yönelik alternatifler geliştirmek mümkün hale geliyor. 

Tema Parklı Karma Eğlence Kültürü

İşte bu bakış açısı ve dijital bir vizyon ile dünyanın ilk dijital eğlence parkını yarattı.

Tasarım, empati, sektörel deneyim ve teknolojinin bir araya geldiği bir proje.

Bu proje, eğlence sektörünün hem dijitale olan bakış açısını genişletmesine hem de farklı paydaşlar arasında iş birliği sağlanmasına yönelik bir kollektif uyanışa da yol açacak gibi görünüyor. Tüm bunlara ilaveten farklı konseptli tema parklar üzerinde de çalışılmaya devam ediliyor. 

Dijital eğlence parkının tamamı mimarlar ve 3D animasyon ekipleri tarafından 3D olarak tasarlanmış dünyanın ilk dijital eğlence parkı. Bir tema üzerine kurulu karma eğlence sunması nedeniyle dünyada ilk olma özelliğine sahip.

Haberin Devamı

Oldukça büyük bir alan üzerine 3D olarak inşa edilmiş büyüleyici bir yeni yıl panayırı hayal edelim... Dönme dolap, yılbaşı gazinosu, atlı karınca, yılbaşı ağacı ve daha bir çok detay gerçeğine en yakın şekilde tasarlanmış.

Yeni yıl ruhunu sanki oradaymışçasına en güvenli şekilde hissedeceğiniz üç boyutlu 7 ayrı sahnenin her birinde farklı bir eğlence mevcut.

Yılbaşı gecesinde sahneden sahneye geçip Ali Poyrazoğlu, Soner Olgun, Serdar Ortaç, Suzan Kardeş, Celil Nalçakan, Özlem Olgun, Deha Bilimlier, Derya Uluğ, Gülden Karaböcek, Güvenç Dağüstün, Zehra çember dansçıları, oryantal dansçılar ve akrobatlar ile karşılaşmak mümkün. 

Şirketlere Özel Kişiselleştirilebilir Tasarım ve İçerik 

Haberin Devamı

Konseptin içeriği ve tasarımları eğlence sektörü yanında farklı iş alanları için talep doğrultusunda kişiselleştirme özelliğine de sahip.

Şirketler için hem çalışan etkinlikleri, organizasyonları veya iş zirveleri için hem de marka/ürün lansmanları için yapılabilecek tasarımlar sadece hayal gücü ile sınırlı diyebiliriz. Örneğin şirket çalışanlarının hem uzaktan çalışma döneminde hem de sonrasında en büyük ihtiyacı motivasyon. Özellikle uzaktan çalışma döneminde online toplantıların atmosferi, farklılaştırılmış içeriklerin sunulması ile daha cazip hale gelebilir.

Eklenebilecek oyunlar, şirketin CEO’su veya sahnedeki sanatçı ile yaşanabilecek dijital etkileşimler, çekiliş, ödül töreni veya sohbet bölümü üzerinden gerçekleştirilecek paylaşımlar sirketlerin talepleri doğrultusunda şekillendirilebiliyor. Yani eğlencenin kurgusuna sizlerde fikirleriniz ile yön verebiliyorsunuz. 

Haberin Devamı

İlaveten farklı sektörlerdeki markaların, müşterilerine sundukları hizmetlere entegre edebilecekleri bir eğlence içeriği olarak da düşünülebilir bu ilham veren çalışma.

Yılbaşı için ise organizasyon sahiplerine mikrosite üzerinden özel hazırlanmış canlı yayınlar, 7 başlangıç ve mezeden oluşan paketlerin evlere gönderilmesi, eğlence kitinin evde büyük ekrana yansıtılmasıyla yeni yıl çoşkusunu yaşamanıza olanak tanıyor. Kurumsal satışlar devam ederken bireysel kullanıcılar içinde biletleme yapılması düşünülüyor.

Yazarın Tüm Yazıları