Hollanda merkezli sivil toplum kuruluşu LEAD Network Türkiye, perakende ve tüketim ürünleri sektörlerinde kadın yönetici sayısını artırmak üzere sürdürdüğü çalışmalar kapsamında “Liderlikte Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Konferansı”nı, 17 Eylül 2024 Salı günü İstanbul’da gerçekleştirdi.
#LEAD Network TürkiyeBilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketi NielsenIQ ve araştırma şirketi GfK’nın stratejik birleşmesi ile Didem Sekerel Erdogan’ın, NIQ (NielsenIQ + GfK) Türkiye Genel Müdürü ve NielsenIQ Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika E-ticaret Bölge Başkan Yardımcılığına terfi ettiği açıklandı.
#NielsenıqTürkiye’de FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesi 2022 yılı ilk 8 ay kıyaslamasında yüzde 85 büyüme kaydetti. NielsenIQ’nun araştırmasına göre, 2015 yılından bu yana bileşik yıllık büyüme rakamlarına (CAGR) bakıldığında da gıda kategorisinin yüzde 19, gıda başlığı altındaki tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğü gözleniyor.
#FMCGAraştırma şirketi NielsenIQ’nun araştırmasına göre; Türkiye'de online harcamalarla birlikte dinamik bir büyüme gösteren hızlı tüketim ürünleri pazarı toplam satışlarının yüzde 5,7'sine ulaştı. E-ticaret alanında 2021 yılında, 2020’ye kıyasla yüzde 88 büyüme gözlendi. E-ticaret, 2022 yılının ilk 4 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 68 büyüme kaydetti.
#NielsenıqNielsenIQ Türkiye ve Pazarlamasyon iş birliği ile gerçekleştirilen Tech Brands Turkey’de Türkiye'nin en teknolojik markaları ödüllerine kavuştu. Bu yıl üçüncü kez markaların teknoloji alanındaki tüketici-marka algısının ölçüldüğü program kapsamında ülkemizin en teknolojik markaları, toplam 40 farklı kategoride ödüllendirildi.
#TeknolojiCapital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Business sponsorluğunda düzenlenen CEO Club Online Summit, iş dünyasını buluşturmaya devam ediyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin zirve kapsamında, "Hayatımızda artık 'yeni normal' diye bir kavram var. İçinde bulunduğumuz yeni dönemde tüketim alışkanlarımız da değişti. Hem kullandığımız ürünlerde hem de satın aldığımız kanallarda değişim gözlemliyoruz" dedi.
#VodafonePerakende cirosunun yüzde 42’si hâlâ bakkalların. Geleneksel perakendenin gözbebeği bakkallar hâlâ bir numara. Perakende cirosunun yüzde 41.7’sini elinde tutan bakkallar geçen yıl yüzde 11 büyüdü. Bakkallara özenen ulusal ve uluslararası zincirler de tıpkı onlar gibi küçük marketler açma atağına girdi.