Nielsen: Eti Süt Burger ve Pladis O’lala markaları inovasyonda çığır açtı

Güncelleme Tarihi:

Nielsen: Eti Süt Burger ve Pladis O’lala markaları inovasyonda çığır açtı
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2017 14:51

Nielsen: Eti Süt Burger ve Pladis O’lala markaları inovasyonda çığır açtı

Haberin Devamı

İstanbul, 15 Mart (DHA) - Dünyanın önde gelen araştırma firması Nielsen’in inovasyonda çığır açan 11 marka sıralamasında iki de Türk markası yer aldı.

Nielsen Genel Müdür Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, yaptığı açıklamada, “Çığır Açan İnovasyon Raporu” için Avrupa genelindeki 9 bin 900 ürün lansmanının incelendiğini ve pek çok başarılı girişimin arasından, gerçekten dünyada çığır açan 11 markanın seçildiğini belirtti.

Şekerel Erdoğan, bu markalar arasından 2’sinin ise Türkiye’den çıkmış olmasının gurur veririci olduğunu vurguladı. Açıklamaya göre, Eti’nin Süt Burger’i ve Pladis’in O’lala’sı listeye giren başarılı ürünler arasında yer aldı. Listedeki 11 ürünün tamamı, lansmanlarının ilk yılında en az 7.5 milyon euroluk satışa ulaştı ve ikinci yılında da bu rakamın en az yüzde 90’ını korudu.   

Nielsen’in, markaları başarıya götürecek yolu aydınlatmak amacıyla gerçekleştirdiği “Çığır Açan İnovasyon Raporu”na göre pazarlamacılar, ambalaj tasarımına özellikle önem vermeleri gerekiyor.

Araştırmalar, satın alma kararının yüzde 60’ının rafın önünde alındığını ortaya koyuyor. Avrupalı tüketicilerin yüzde 56’sı mağaza içi keşfin yeni ürünlere ilişkin en önemli bilgi kaynakları olduğunu belirtirken, TV reklamlarının en önemli bilgi kaynağı olduğunu ifade edenlerin oranı yüzde 45’te kalıyor.  

Çığır açan inovatörler mağaza içi uygulamaları ciddiye alıyor

Raporda, başarılı markaların özellikle mağaza içi uygulamalarını ciddiye aldıkları ve bu kanala büyük önem verdikleri göze çarpıyor. Çığır açan inovatörler bu alandaki iletişimleri üzerinde özellikle düşünüyorlar. Markaları başarıya götüren bir başka önemli alan ise yaratıcı uygulama… Pazarlamacıların çoğu, reklamların birincil “işinin” farkındalık yaratmak ve tüketiciyle duygusal bir bağ oluşturmak olduğu konusunda hemfikir. Bununla birlikte inovatif markalar, tüketicilerin hayatlarındaki bir zorluk durumuna yönelik bir çözüm sunuyor. 

Didem Şekerel Erdoğan, kısa bir süre önce 30 ülke ve 60 kategoriden 600’ün üzerinde ürün konseptinin analiz edildiğini ve bir zorluk durumunu açık bir şekilde tarif eden konseptlerin, bu bilgiyi vermeyen konseptlere kıyasla tüketiciler karşısında yüzde 58 oranında daha iyi performans gösterdiğini ortaya koyduğunu belirtti.

Şekerel Erdoğan, bununla birlikte Avrupalı tüketicilerin yüzde 41’inin gerçek hayat durumlarının yer aldığı reklamların daha güçlü bir duygu uyandırdığının bildirildiğini ve gerçek hayat durumlarının önüne geçen tek temanın, yüzde 51 ile eğlendiren, güldürücü temalar olduğunu sözlerine ekledi.        

En inovatif 11 markanın 2’si Türkiye’den

Nielsen’in en inovatif markaları seçtiği araştırmada Fransa’dan 3, Almanya, Rusya ve Türkiye’den 2, Birleşik Krallık ve İtalya’dan birer marka bulunuyor. Kazananların 4’ü gıda, 3’ü meşrubat, 2’si kişisel bakım, diğerleri ise ev bakımı ve evcil hayvan bakımı kategorilerinde…   

Kaşıkla tüketilen ilk porsiyonluk kek O’lala

Nielsen’in Çığır Açan İnovasyon Raporu’na girmeye hak kazanan Pladis’in O’lala ürünü, 2014 yılında piyasaya sürüldü. Ürün, dünyanın ilk oda sıcaklığında tüketilen ambalajlı suflesi, kaşıkla tüketilen ilk porsiyonluk kek ve fırında ısıtılabilecek porsiyonluk ilk kek olarak büyük başarı kazandı. Ürünün iyi hissettirme odaklı reklamı da duygusal cezbediciliği destekleyecek unsurlar olan yüz ve harekete geçirici müziğin güçlü kullanımıyla izleyicilerin ilgisini çekti. 

Eti Süt Burger, soğuk atıştırmalıklara farklı bir konsept getirdi 

Eti ise Türkiye’de soğuk atıştırmalıklar kategorisinde çığır açan bir ürün olarak Süt Burger’i geliştirdi. Çocuklara yönelik soğuk ve tatlı bir atıştırmalık olan Eti’nin Süt Burger’i, besleyici ve doğal olduğu konusunda anneleri ikna ederken çocukları etkilemeyi de başardı. Süt Burger’in hikayesi, inovatörlere kazanmak için yerleşmiş süreçleri baştan kurmak, yeni AR-GE imkanları edinmek konusunda cesaret veriyor. İmalat ve dağıtımda yeni yatırımlar yapmak pahasında bir girişime ve onun itici iç görüsüne kendini tamamen adamak; yani her şeyi ortaya koymak gerektiğini hatırlatıyor. (Fotoğraflı - Tablo)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!