Yurt dışında yatırımlarına devam eden DeFacto, büyüme hedefleri kapsamında Kuzey Afrika’yı öncelikli pazarlar arasına alarak bölgedeki 9. mağazasını Tunus’a açtı. Kuzey Afrika’da 2017 yılı içinde 13 mağaza daha açmayı hedefleyen DeFacto yılsonunda bölgede 20 mağazaya ulaşacak.
#DefactoKoronavirüs salgını sonrasında çok sayıda mağaza kapanma kararı aldı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Dükkân sahibi Ayşe Teyze, ‘Sizden 2 ay kira almayacağım’ diyor. Bu bize umut veriyor. Biz de bu süreçte çalışanlarımızı mağdur etmeyeceğiz. Bir kısmı e-ticarete yöneldi” dedi. AYD Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş da, “Bu süreçte sadece gıda ve hijyen mağazalarından kira alması için resmi talepte bulunduk” dedi.
#GazetehaberiOrtadoğulu turist kozmetik firmalarının yüzünü güldürdü. Normal sepet ortalamasının 2-3 katı alışveriş yapan Arap turistler sayesinde yatırımcılar da Türk firmalarının kapısını çalıyor. Türkiye'deki 20 markanın bir yıl içinde 597 mağaza açacağı öngörülüyor.
#Eyüp Sabri TuncerTürk markaları 2017’de rotayı yurtdışına çevirdi. Sadece 15 markanın yurtdışında 500 mağaza açacağı 2017’de yeni açılacak toplam mağaza sayısının 750’yi bulması bekleniyor. Bugün 112 ülkede faaliyet gösteren Türk markalarının hedef pazarları arasında Asya, Afrika ve Ortadoğu ülkeleri bulunuyor.
#AsyaHazır giyim markası DeFacto, dışarıdan girişin yasak olduğu Gazze’ye mağaza açtı. Mağaza yatırımı ise telefon, fotoğraf, videolar ve görüntülü konuşma ile gerçekleştirildi. Gazze ile tek temas internet üzerinden kurulurken, DeFacto Filistin’de hizmet veren ilk uluslararası perakende ticaret şirketi oldu.
#Defacto2016 yılında yaşanan terör olayları, darbe girişimi ve son olarak dolar kurundaki artış, pek çok sektörü olumsuz etkiledi. Perakendede ise bir yandan kapanan firmalar olurken, bir yandan da tam gaz mağaza açılışlarına devam eden ve yeni istihdam yaratan şirketler oldu. Kriz kimileri için fırsat yarattı. Perakendeciler 2017’den umutlu. Markalar her yıl olduğu gibi 2017’de de on binlerce kişiyi işe alacaklar. Tüm perakende sektörünün 2023’de ise 1 milyon 250 bin yeni istihdam yaratması bekleniyor.
#PerakendeDeFacto, yıl sonuna kadar Irak, Mısır, Fas ve Suudi Arabistan başta olmak üzere, Belarus, Arnavutluk, Gürcistan ve Kazakistan’da 25 yeni mağaza açarak, yurtdışı mağaza sayısını 103’e, toplam mağaza sayısını ise 400’ün üzerine çıkarmayı planlıyor.
#DefactoDeFacto Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki en büyük ikinci markası. DeFacto CEO’su İhsan Ateş, yabancı markaların Türkiye’de rekabette zorlandığını belirterek, “Genelde global markalar Türkiye’ye girmeden çok iyi analiz yapıyorlar, çekiniyorlar. Bazıları başaramıyor” dedi. Ateş, 7 yılda 1.6 milyar lira ciro yaptıklarını hatırlatarak, “2025 yılında 11 milyar lira ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
#DefactoTürkiye’de 2.5-3 milyon kişiye istihdam sağlayan perakende sektörünün 2016’da yüzde 7-9’luk bir artışla 175-270 bin kişiye daha istihdam sağlaması bekleniyor. 73 bin mağaza ve 380 binin üzerinde kişiye istihdam sağlayan Birleşmiş Markalar Derneği’nin hedefi ise 2017 sonunda 70 bin yeni istihdam yaratmak.
#PerakendeRusya’da 2.3 milyar Euro’luk hacme sahip Türk giyim markaları uçak krizinin ardından ülkeye ürün sokmaya başladı. Türk ürünlerine yaptırım uygulayan Rusya, aralarında Colin’s, LC Waikiki ile Anadolu Efes’in de olduğu 10 markayı yaptırım dışına çıkardı.
#RusyaTürkiye’de 3 milyon kişiye istihdam sağlayan perakende sektörü 2015’te yüzde 10’luk büyüme ile 350 bin yeni istihdam yaratacak. Sadece Birleşmiş Markalar Derneği’ne üye firmalar 30 bin kişiyi işe alacaklar. Gençlere hızla yükselme imkanı sunan sektörde, hangi marka, kaç mağaza açacak, kaç kişiyi işe alacak? Markalara sorduk. Türkiye’de 3 milyon kişiye istihdam sağlayan perakende sektörü 2015’te yüzde 10’luk büyüme ile 350 bin yeni istihdam yaratacak. Sadece Birleşmiş Markalar Derneği’ne üye firmalar 30 bin kişiyi işe alacaklar. Gençlere hızla yükselme imkanı sunan sektörde, hangi marka, kaç mağaza açacak, kaç kişiyi işe alacak? Markalara sorduk.
Ülker’in Godiva’yı alarak açtığı yoldan giden Türk şirketleri, global markaları bünyelerine katmaya devam ediyor. Flo ve Polaris’in sahibi Ziylan Grubu, bir İtalyan markayı satın alıyor. Ziylan Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “41 ülkede 51 mağazası olan İtalyan ayakkabıcıyı alıyoruz” dedi.
Alışveriş merkezlerinde döviz üzerinden uygulanan kiraların TL’ye dönmesi için adımlar atılmaya başlandı. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bir alışveriş merkezinin TL ile kiralama yapacağı kesinleşti, bir alışveriş merkezi de bunun sinyallerini verdi” derken, Torunlar GYO da kredisi biten alışveriş merkezlerinde TL’ye geçmek için çalışmalara başladıklarını belirtti.