Rekabetin 3 tatlısı

Güncelleme Tarihi:

Rekabetin 3 tatlısı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2016 21:25

SON dönemde Topshop ve C&A gibi dünyanın önemli markaları Türkiye’den çıkma kararı alırken, hazır giyim perakendesinde 3 Türk markası çok hızlı bir büyüme yakaladı.

Haberin Devamı

Birçok alışveriş merkezinin gözde markaları arasında yer alan LC Waikiki, Koton ve Defacto,  toplam 1.412 mağaza ile milyonlarca kişiye ulaşıyor. Toplam ciroları 11 milyar liraya ulaşan bu 3 marka 2016’da yüzde 25 ile 50 arası büyüme bekliyor. 49 bin çalışanı bulunan 3 Türk markasının, Almanya’dan Irak’a, Libya’dan Makedonya’ya, İran’dan Katar’a, Tunus’tan Dubai’ye kadar 50’den fazla ülkede mağazaları bulunuyor. Yabancıların, bu  3 marka ile rekabette zorlandığını anlatan sektör temsilcileri, “Fiyat, ürün çeşitliliği ve ulaşılabilirlikte öne çıkan Türkler, rakiplerine göre çok daha avantajlı konumda bulunuyor. Bu markalar, Türkiye’nin sektördeki üretim gücü sayesinde yurtdışında mağaza açtıkları ülkelerde de rekabette büyük başarı kazanıyor. Lc Waikiki, Koton ve Defacto 2016’da da  yeni mağazalar açarak istihdama katkı yapmaya devam ediyorlar” dedi. 

 

Haberin Devamı

7.4 MİLYAR LİRA CİRO 30 BİN ÇALIŞAN

 

SON dönemlerde yeni mağaza açılışlarına hız veren LC Waikiki de 2016’da yüzde 25 büyüme hedefliyor. Sektördeki gelişmeleri ve marka hakkında bilgi veren LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, şunları söyledi: “Markayı satın aldığımızda 1 milyar TL ciro yaparız dediğimizde kimse inanmıyordu. Bugün 30 ülkede 660 mağazamız bulunuyor. 2015’te ciromuz 7.4 milyar lirayı aştı. Bu yıl da yüzde 25 büyüme hedefliyoruz. Bu büyümenin önemli bir kısmı yurtdışından geliyor. Yurtiçinde 425, yurtdışında 235 mağazamızla birlikte, toplamda Türkiye dahil 30 ülkede mağazamız var. İstanbul başta olmak üzere birçok mağazamızda yabancı alışverişlerin payı yüksek. Yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Çünkü Türkiye’de perakende sektörünün alacağı çok yol var. Biz de bu planlar çerçevesinde çalışmalarımızı hızlandırdık. Tüketicinin ulaşabileceği fiyatlara sahibiz. Ayrıca birçok duruma karşıda hızla aksiyon alabiliyoruz. Türk hazır giyim perakendesi artık dünya markası oldu. Birçok ülkede Türk ürünleri tercih ediliyor. Bunlar kısa sürede olmadı. 10 yıldır çalışıyoruz.”

 

 

Haberin Devamı

2016’DA YÜZDE 50 BÜYÜYECEK

 

2015’te yüzde 30 büyüme yakaladıklarını anlatan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, şu değerlendirmeyi yaptı: “Koton olarak 165’i yurtdışında, 280’den fazlası yurtiçinde olmak üzere 450 mağazada, dünya genelinde ise 800’den fazla satış noktasında faaliyet gösteriyoruz. Almanya’dan Irak’a Libya’dan Katar’a kadar birçok farklı ülkede hizmet veriyoruz. Fransa’da, modanın başkenti Paris’te dünyaca ünlü markaların yer aldığı O’Parinor Mall içerisindeki ilk Türk markası olarak da 2016 yılının Mart ayında yerimizi aldık.  2015 yılını bir önceki yıla göre değerlendirdiğimizde Koton için büyümemizi artırarak devam ettirdiğimiz bir sene oldu diyebiliriz. Satışlarımız 2014’e göre yüzde 30 artış sağladı ve yılı 2 milyar TL ciro ile kapattık. 2016 yılı için ise yüzde 50 bir büyüme hedefliyoruz. Şu anda genel merkez, yurtiçi ve yurtdışı tüm mağazalarımız dahil olmak üzere 9 bin 45 çalışanımız mevcut. Bu sayıyı, 2016 yılı içerisinde yaratacağımız yeni istihdamlarla yaklaşık 12 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Koton bünyesinde, her yıl 50’den fazla koleksiyonda yaklaşık 30 bin farklı model üretiyoruz.”

 

Haberin Devamı

2015 YILINDA 130 MİLYON YATIRIM YAPTI

 

YURTDIŞINDA ve Türkiye’de toplam 367 mağaza ile hizmet verdiklerini anlatan DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, şu bilgileri verdi: “Yurtiçinde 63 şehirde 302 mağazamızla hizmet veriyoruz. Yurtdışında ise 12 ülkede, 65 mağazamızla hizmet veriyoruz. Yatırımlarımızı ağırlıklı olarak Bağımsız Devletler Topluluğu ve Ortadoğu-Kuzey Afrika pazarlarına yapıyoruz. Stratejik olarak Türkiye’ye yakın ve benzer tüketim alışkanlıkları olan ülkelere gitmeyi tercih ediyoruz. Nüfusu 10 milyonun üzerinde olan, minimum 15 mağaza açacağımız ülkelere yoğunlaşıyoruz. 2016 itibariyle büyüyeceğimiz pazarlar arasında Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türki Cumhuriyetler olacak. 2016 yılında Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyümeyi planlıyoruz. 2015 yılında, satış gelirlerimizi bir önceki yıla göre yüzde 39 artırdık ve 1 milyar 631 milyon TL’ye yükselttik. 2015 yılında toplam 130 milyon TL yatırım yaparak 78 yeni mağaza açtık. 2015 yılı içinde mağazalarımıza ve e-ticaret sitemize 287 milyon ziyaret aldık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!