Türkiye’de trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı son bir yılda 4 kat artarak 131 bin adedi aştı. Üreticiler tarafından satışa sunulan model sayısı 40’a yaklaşırken Hürriyet, Türkiye’de satılan elektrikli otomobillerin ‘en’lerini çıkardı. Buna göre, en çok satan otomobil Togg T10X olurken; en yüksek menzile sahip modeller 678 km ile Mercedes-Benz EQS ve Porsche Taycan, en isabetli menzile sahip model yüzde 99’la Audi Q4 Sportback, en büyük pile sahip model Mercedes-Benz EQS ve en ucuz model 892 bin TL ile Dacia Spring şeklinde sıralandı.
#Elektrikli AraçlarAvrupa’da yapılan yeni bir araştırma elektrikli otomobiller için açıklanan menzillerin gerçek sürüş koşullarıyla uyuşmadığını ortaya koydu. EcoBest Challenge isimli araştırmada, aralarında Türkiye’de satılan modellerin de olduğu 13 araç şarjları bitene kadar kullanıldı. Sonucunda 600 km menzilli Tesla Model Y 438 km, 406 km menzilli FIAT 600e 313 km, 617 km menzilli VW ID.7 476 km yapabildi. Araştırmaya önümüzdeki yıl Togg’un da katılması bekleniyor.
#AvrupaHaziran ayında, Avrupa’da yeni tescil edilen elektrikli araçların sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde bir düştü. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre 13 ülkede satışlar gerilerken, elektrikli araçların pazar payı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.1’den yüzde 14.4’e geriledi.
#ALMANYAGeçtiğimiz yıl Türkiye’yi en büyük üç ana pazarından biri ilan eden Alman Opel, rekabetçi fiyatla gelecek yeni binek modelleri ve yakında Türkiye’de üretilmeye başlayacak ticarileriyle vites yükseltmeye hazırlanıyor. Geçen yıl rekor kıran Türkiye otomotiv pazarının 2024’e de çok iyi başladığının altını çizen Opel CEO’su Florian Huettl, “Şimdi bir yavaşlama işareti görüyoruz ancak bu uzun vadeli stratejimizi etkilemez. Türkiye’nin en popüler Alman markası olmak istiyoruz” dedi.
#OpelTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüOTOMOBİL ve hafif ticari araç satışlarında rekor serisi eylül ayında da devam etti. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) açıkladığı son verilere göre, 2023 yılının eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55.9 büyüyerek 96 bin 793 adede ulaştı.
#Otomotiv Distribütörleri Ve Mobilite Derneği2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.
#Otomotiv Sektörüİlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarOtomobil fuarlarının geleceğinin tartışıldığı bir dönemde 24 markanın katılmayacağını açıkladığı Frankfurt Fuarı dün önce dünya basını için kapılarını açtı. Alanın küçüldüğü, salonların azaldığı fuarın sönük geçmesi beklenirken ev sahibi Alman markalar yeni yıldızlarla sahneye çıkarak boşluğu doldurdu. Fuarda yollara çıkacak yeni elektrikli otomobiller birbirinden dikkat çeken konsept ve yeni modellerle göz doldurdu.
#YazarUluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, ‘Driving Tomorrow’ (Yarını sürün) sloganı ile kapılarını 24 eksik markayla açıyor. Yarın önce dünya basınının, 12 Eylül’den itibaren ise otomobil severlerin gezeceği fuar, ev sahibi Alman markaların büyük kapışmasına sahne olacak. Çünkü Alman devler otomotivin geleceği olarak kabul edilen elektrik çağına ilişkin geldikleri son aşamayı gözler önüne serecek.
#Gazetehaberleri1999 yılından bu yana kar elde edemeyen Alman otomotiv devi Opel, Fransız PSA Grubu’nun bünyesine girdikten sonra hedeflerini yükseltti. Opel CEO’su Michael Lohscheller, 2020 yılında yüzde 2, 2026’da yüzde 6’lık kara ulaşacaklarını söyledi. CEO, 2020’de 4 elektrikli otomobili piyasaya sunacaklarını da söyledi.
#General MotorsAlman Volkswagen’in yaşadığı zor günlerden kurtulup, marka imajını düzeltmesi için önündeki en büyük örnek yine bir Alman markası olan Opel. 5 yıl önce hakkında, ‘Battı’, ‘İflas etti’, ‘Satılıyor’ manşetleri atılan Opel, bu krizden markanın imajını düzeltmesi için Henkel’den transfer ettiği Tina Müller ile çıkıyor. ‘Bayan kozmetik’ lakaplı Müller, 2 yılda doğru kampanyalarla markanın imajını artırarak uzun yıllar sonra Opel’i yeniden kâra geçirmenin sınırına taşıdı.
#OtomobilYılın en önemli otomobil ödülü olarak kabul edilen Golden Steering Wheel yani Altın Direksiyon Yarışması bu yıl 37’inci kez düzenleniyor. Anadolu yakasının ile ve tek Otomobil AVM’si olan Otoworld Asya’nın sponsorluğunda, Auto SHOW’un da dahil olduğu Auto Bild Grubu’nun düzenlediği yarışmada onlarca ülkeden milyonlarca okur oy kullandı.
Fisker Automotive’in 3 yılda 1 milyar dolara geliştirdiği dünyanın en hızlı elektrikli otomobili ‘Karma’yı Avrupa’da ilk test eden gazeteciler arasına girdik. Karma, Avrupa’da 100 bin dolara satışına sunulurken, Türkiye’ye Osman Boyner tarafından ay sonunda getiriliyor. Mevcut süper spor otomobiller kadar güçlü ve hızlı olan Karma, 3 bin adet sipariş aldı.
Otomotiv sektörüne kuşkusuz en fazla desteği ve önemi veren gazetelerin başında Hürriyet geliyor. Otomotivle ilgili haberler en geniş ve en ayrıntılı bir şekilde Hürriyet gazetesinde yer bulurken, sektöre yönelik yayınlanan Otoyaşam gazetesi de verilen desteğin en net göstergesi.
Ramazan ayının Ağustos’ta 2011 model yılına denk gelmesini fırsat bilen otomotiv firmaları yine birbirinden cazip fırsatları ard arda devreye soktu. Ağustos ayında bir çok marka bugün sattığı aracın ilk ödemesini 2011 Ocak ayında başlatırken, sadece T.C. kimlik numarasıyla çok kısa bir süre içinde kredi verilmeye başlandı. Kampanlar kapsamında ayrıca tüketicilere 5 bin TL’yi bulan indirimlerden, sıfır faiz seçeneğine kadar bir çok fırsat da sunuluyor.