FRANSIZ otomotiv üreticisi Citroen’in Türkiye distribütörü olan Baylas Otomotiv, Bayraktar Holding bünyesinde faaliyetlerini yürütüyor. 1995 yılından itibaren Citroen marka araçları ithal eden Baylas Otomotiv, Türkiye genelinde 45 yetkili servisiyle hizmet veriyor.
Sıfır otomobillerdeki stokçuluk iddiaları ve araç bulunamamasıyla ilgili, Türkiye genelinde 55 bayisi bulunan Fransız marka Citroen’in Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım dikkat çeken rakamlar ortaya koydu. Alkım, “Bayilerde araç hakikaten yok. Geçen ay tüm bayi teşkilatımızda sadece 3 araç vardı. Doğrudan müşteriye satış bir markalar için çok daha önemli. Bayilerin araçları kendilerine plakalaması gibi konuların karşısındayız” dedi.
#OtomotivFransız PSA Grubu, 2019 yılından itibaren bünyesindeki Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarını Avrupa’da birlikte satmaya başladı. Ocak sonunda ilk olarak Madrid’de 4 markanın birlikte satıldığı yeni showroom konseptini hizmete açan PSA Grubu, ikinci showroom’u ise Konya’da açıyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “Türkiye’nin yarıdan fazlasında çoklu marka stratejisini uygulayacağız” dedi.
#GazetehaberleriRUSYA Devlet Başkanı Vladimir Putin’in favori otomobil markası Lada’nın Türkiye’deki durumu tam bir yılan hikayesine döndü. Rusya’nın yerli otomotiv şirketi AvtoVaz’ın bünyesindeki Lada yaklaşık 10 yıldır Türkiye’de satılmıyor ama 2-3 yılda bir ‘Geri dönüyor’ haberleri sık sık gündemde yer alıyor.
#LadaGeneral Motors (GM), Opel’i PSA Grubu’na sattıktan sonra, Avrupa’da Cadillac ve Chevrolet’n spor otomobilleriyle lüks sınıfta büyümek istiyor. Bu duruma ilişkin bazı uzmanlar, “Avrupa’da biraz varlığa sahip olmak, hiçbir varlığa sahip olmamaktan daha iyidir” yorumunu yaparken, bazıları ise bu 2 markayı tutmanın GM’e hiç bir yarar sağlamayacağı görüşünde.
#General MotorsYılın ilk aylarında durgunluk beklerken, tam tersine, ilk 4 aydaki ekonomik verilerin krizden çıkışı ve iyileşmeyi işaret etmesi, otomotiv firmalarının düzenlediği kampanyalar ve bankaların düşük faizli kredi sağlaması gibi etkenlerle otomobil satışlarında ciddi bir artış yaşandığı bildirildi.
İtalya’da teşviklerin kaldırılmasının ardından otomobil satışları yüzde 50 düşerken, Tofaş’ın Bursa’da ürettiği yeni Doblo yüzde 30’luk satış artışı yakaladı. Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Hem yeni Doblo’yla, hem de Minicargo’yla büyük başarı yakaladık” dedi.
İLK olarak Mermerler Grubu’nun Çinli Chery’i Türkiye’de piyasaya sunmasının ardından, Kia ve Lada’nın Türkiye distribütörü Anadolu Grubu Çinli Geely’nin temsilciliğini alarak Auto Show fuarıyla birlikte bu markanın modellerini Türkiye’de satışa sunacağını açıkladı.
2005 yılında Türk otomotiv sektörü satış, ihracat, üretim, aylık satış ve hafif ticari araç satışı olmak üzere 5 farklı rekor birden kırdı. Özellikle Aralık ayında düzenlenen birbirinden cazip kampanyalarla binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarında 103 bin adetle tarihi bir rekor kırıldı. Bu satışın yıl toplamına büyük etkisi oldu ve sektör 2004 yılına göre yüzde 3 büyüdü.