Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2006 23:08
FRANSIZ otomotiv üreticisi Citroen’in Türkiye distribütörü olan Baylas Otomotiv, Bayraktar Holding bünyesinde faaliyetlerini yürütüyor. 1995 yılından itibaren Citroen marka araçları ithal eden Baylas Otomotiv, Türkiye genelinde 45 yetkili servisiyle hizmet veriyor.
Baylas Otomotiv, ’kolaylık ve yakınlık’, ’tanınma ve değer verilme’, ’profesyonellik’ ve ’şeffaflık’ ilkeleri doğrultusunda sahip olduğu kalite anlayışıyla otomotiv sektöründe bir ilke imza atıyor. Citroen bayileri, hizmet ve kalite standartlarını ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesiyle rekabette bir adım öne çıkarmayı hedefliyor. Baylas Otomotiv’in önderliğinde başlatılan çalışma ile tüm Citroen bayileri, ISO 9001:2000 belgesi almak üzere TSE denetimlerinden geçiyor. Merkezden yönetilen ve tüm bayilerin belge almasına yönelik bir çalışma olarak Türkiye’de ilk defa uygulanan proje için Baylas Otomotiv, 250 bin dolarlık bir kaynak ayırdı.ISO 9001:2000 kalite belgesi için başvuruda bulunan bayiler belli bir takvim dahilinde denetimlere tabi tutuluyor ve standartları yerine getirdiğini kanıtlayan bayiler kalite belgelerine sahip oluyor. 25 Mayıs 2006 tarihi itibariyle 34 Citroen bayisi ISO kalite belgesini almaya hak kazandı.
’KONTROLLÜ KABUL’ EDİLİYORLAR Citroen kullanıcılarının beklentileri genel olarak incelendiğinde şu konular öne çıkıyor: karşılamanın iyi olması, araç kabul personelinin saygılı olması ve kendilerini iyi bir şekilde dinlemesi, hizmetin hızlı bir şekilde verilmesi ve teslim sürelerine uyulması, kaliteli işçilik, atölye ve bekleme alanının temizliğinin iyi olması ve yapılan işlemlerin ve bedellerinin açıklanması. Müşteri beklentilerine bakıldığında beklentilerin çoğunluğunun müşteri kabulle ilgili olması nedeniyle Citroen Yetkili Servisleri’nde ’Kontrollü Kabul’ uygulaması yapılıyor. Bu uygulama çerçevesinde servislere gelen araçlar müşteriler ile beraber kontrol edilirken, tespit edilen sorunlu noktalar hakkında müşterilere detaylı onarım ve fiyat bilgisi veriliyor.Fransız markanın bir başka satış sonrası hizmeti ise ’Citroen Destek’. Citroen Destek, Citroen kullanıcılarının araçlarının arıza veya baka nedenlerden dolayı hareketsiz kalması durumunda 365 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor. Mekanik garanti dahilinde ücretsiz olarak sunulan aşağıdaki hizmetler, garantisi bitmiş araçlarımız için de çok düşük maliyetler ile sunulabilmektedir.
YAKITINIZ BİTSE DE... Baylas Otomotiv, mekanik garanti kapsamında ücretsiz olarak sunduğu diğer hizmet başlıklarını ise şöyle sıralıyor: Acil servis: Aracınızın olay yerinde onarımı mümkün ise Citroen Yetkili Servisleri’nin hepsinin sahip olduğu Citroen Destek araçların bulunduğu yere gelerek, ücretsiz olarak aracınızın sorununu giderir. Çekici hizmeti: Eğer aracınızın olay yerinde onarımı mümkün değilse, Citroen Destek aracınızın en yakın Citroen yetkili servisine ücretsiz olarak çekilmesini sağlar.Yakıt bitmesi durumunda: Aracınızın yakıt bitmesi sonucu hareketsiz kalması durumunda, ilave yakıt temini gerçekleştirilir. Yakıt masrafı müşteriye aittir. Lastik patlaması: Her iki lastiği patlayan aracınıza, en yakın tamirhaneye ücretsiz ulaşımı gerçekleştirilerek, yedek lastik temini sağlanır. Ulaşım masrafları Citroen Destek tarafından sağlanır.Ulaşım veya konaklama : Aracınızın onarımı aynı gün içerisinde bitmiyorsa, ikamete dönüş veya seyahatinize devam amaçlı bölge olanaklarına bağlı olarak azami 3 gün kiralık araç, otobüs bileti, tren, taksi veya 6 saati aşan mesafelerde ekonomi sınıfı uçak bileti masrafları karşılanır. Ayrıca, Citroen Destek aracınızı beklemeniz amacı ile azami 3 gün, 3 veya 4 yıldızlı bir otelde ücretsiz olarak oda-kahvaltı konaklamanızı sağlar. Aracın geri getirilmesi: Aracınızın onarımı 3 gün içerisinde bitmediği takdirde, şayet ikamete dönüşünüz Citroen Destek tarafından gerçekleştirilmiş ise sizin veya bir yakınınızın servise gidebilmesi için ulaşım masrafları karşılanır.
Sinema salonlu merkezde eğitimler kayda alınıyorSatış sonrası hizmetlerde eğitimli insan gücüne yatırım yaptıklarını belirten Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, İstanbul’da Aralık 2005 tarihinde yeni bir eğitim merkezini hizmete açtıklarını söylüyor. Her yıl yaklaşık 1000 kişinin bu merkezde Avrupa standartlarında eğitim alacağını dile getiren Koçak, şöyle konuşuyor: "Otomotiv dünyasında teknolojinin oynadığı rol doğrultusunda eğitim merkezinde de ileri teknoloji uygulamalarına yer veriliyor. Ayrıca, kablosuz data sistemi, tüm eğitimlerin kayda alındığı online kamera sistemi, bina içinde yer alan tüm altyapısı tamamlanmış sinema salonu eğitim merkezinin modern yaklaşımını kanıtlıyor."