İtalya’da oto satışları dibe vurdu, Bursalı Doblo gazladı

Güncelleme Tarihi:

İtalya’da oto satışları dibe vurdu, Bursalı Doblo gazladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2010 00:00

İtalya’da teşviklerin kaldırılmasının ardından otomobil satışları yüzde 50 düşerken, Tofaş’ın Bursa’da ürettiği yeni Doblo yüzde 30’luk satış artışı yakaladı. Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Hem yeni Doblo’yla, hem de Minicargo’yla büyük başarı yakaladık” dedi.

Haberin Devamı

BU MODELLERİ İLK KEZ GÖRECEKSİNİZ

TOFAŞ’ın 450 milyon Euro’luk yatırımla Bursa’da ürettiği yeni Doblo, teşviklerin bittiği İtalya’da Fiat’ın yüzünü güldürdü. Cenevre Fuarı’nda görüştüğümüz Tofaş CEO’su Ali Pandır, bu yılın ilk iki ayında İtalya’da otomotiv pazarın yüzde 50 düştüğünü belirterek, “Ocak ayından itibaren Avrupa’da kademeli olarak satışa sunduğumuz yeni Doblo’nun İtalya’daki satışları ise aynı dönemde yüzde 30’luk artışla rekor kırdı” dedi. İtalyan otomotiv pazarında yaşanan bu sert düşüşü, hükümet teşviklerinin sona eremsine bağlayan Pandır, yenilenen Doblo’nun satışlarındaki artışın başarı olduğuna dikkat çekti.
Minicargo teşviksiz satıyor
Bursa’da Fiat, Peugeot ve Citroen için üretilen Minicargo talebinin Avrupa’da devam ettiğini de kaydeden Pandır, şöyle konuştu: “Krize bağlı olarak birçok Avrupa ülkesinde geçen yıl otomotiv sektörüne verilen teşvikler bu yıl devam etmiyor. Ama teşvikler olmasa da Minicargo siparişleri devam ediyor. Bu yıl 160 bin adet Minicargo üretiriz. Minicargo, ticari araçta yepyeni bir sınıf yarattı ve başarılı oldu. Rakip markalar da Minicargo tarzı küçük bir hafif ticari araç üretmek istiyor. Ancak, bizim başarımız üç marka için üretim yapmamız. Böyle bir modelde bir markanın tek başına üretim yapması fizibil değil.”
Elektrikli oto çekmecede
Ali Pandır, gündemdeki elektrikli otomobil projeleriyle ilgili olarak da şunları söyledi: “Fiat, konvansiyonel motorlarda alınacak daha çok yol olduğunu düşünüyor. Bu yüzden elektrikli otomobiller konusunda somut bir çalışma yapmıyoruz. Ancak, bu elektrikli otolar konusuna yabancı olduğumuz anlamına gelmiyor. Çekmecemizde kilitli tutuyoruz. Zamanı gelirse, elektrikli otolar değerlendirilir. Zaten elektrikli otomobil üretimi çok zor değil. Asıl önemli olan batarya. Şu anda otomotiv dünyasında bir elektrikli otomobil rüzgarı esiyor. Çoğu firma bunu imaj çalışması olarak kullanıyor.”

Haberin Devamı

BYD: Boyner’le elektrik uydu, Avrupa’da ilk Türkiye’ye girdik

AMERİKALI milyarder yatırımcı Warren Buffet’in de ortak olduğu Çinli BYD (Build Your Dreams) Grubu, Boyner Sanayi ile birlikte Türkiye’ye adım atıyor. İki grup arasında imzalanan anlaşmayla birlikte Boyner Sanayi, kurduğu ‘BD Otomotiv ve Elektrikli Araçlar’ şirketiyle önce BYD markasının konvansiyonel araçlarının Türkiye distribütörlüğünü gerçekleştirecek. 2009 yılı sonunda Sanayi Bakanlığı’na başvuran ve onay bekleyen Boyner Sanayi, Ağustos 2010’da Türkiye genelinde BYD markalı araçları satmaya başlayacak. 2011 yılında ise BYD’nin elektrikli modellerini Türkiye’de satışa sunma kararı alan Boyner Sanayi, Çinli şirketle imzaladığı anlaşmayla hem Türkiye hem de Avrupa’daki talebe bağlı olarak 2012 yılında Türkiye’de elektrikli otomobil üretmeye başlayacak.
3-4 firmayla görüştük
Cenevre Otomobil Fuarı’nda görüştüğümüz BYD Grubu Direktörü ve BYD Auto İhracat Genel Müdürü Henry Z. Li, “Türkiye hem coğrafi konumu hem de otomotivdeki tecrübesi nedeniyle önemli bir üs. Bizim için Avrupa’ya açılmada köprü vazifesi görecek. Boyner dışında 3-4 firmayla daha görüştük ama özellikle Boyner’in elektrik vizyonu bizimle örtüştü” dedi.
2025’te dünya devi olacak
1995 yılında kurulan, bugün dünya pil üretiminin yüzde 30’una ulaştıklarını kaydeden Li, hedeflerinin 2025 yılında dünyanın en büyük otomotiv şirketi haline dönüşmek olduğunu söyledi. Pil konusundaki tecrübelerini otomotive aktardıklarını ve 2011 yılından itibaren bu alanda büyüyeceklerini söyleyen Li şöyle konuştu: “Geçen yıl toplam 450 bin araç sattık. F3 modelimiz geçtiğimiz yıl 250 bine yakın sattı. Bu satışla Çin’in en çok satan otomobili ünvanını aldı. 2010 yılında ise hedefimiz 800 bin adetlik satış.”
Elektrikli oto 2011’de
Avrupa’da Türkiye dışında birkaç ülkeye daha gireceklerini belirten Li, şunları anlattı: “İlk olarak Türkiye’de faaliyete geçiyoruz. Ağustos 2010’dan itibaren F3 ve F3R modellerinin satışına başlayacağız. 2011 yılında ise elektrikli model E6’yı Türkiye’de satışa çıkaracağız. “

Haberin Devamı

Doğuş, İsviçre’de Porsche rekoru kırdı

DOĞUŞ Otomotiv, geçen yıl Lozan’da açtığı merkezle şimdiden Porsche’nin İsviçre’de en çok satış yapan bayisi oldu. Bu yılın ilk iki ayında Lozan’da 14 adet Porsche sattıklarını söyleyen Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, en yakın rakibin satış rakamının 9’da kaldığına dikkat çekti.

Türkiye’de çıkışını Giulietta’yla yapacak

FIAT Grubu bünyesindeki İtalyan Alfa Romeo, kompakt sınıfta yer alan yeni temsilcisi Giulietta’yla rekora imza atmaya hazırlanıyor. İlk kez bir modelinden yılda 100 bin adet üretme kararı alan Alfa Romeo, Guiletta’yla satışlarını hem dünyada hem Türkiye’de artırmayı hedefliyor. Alfa Romeo’nun Türkiye Direktörü Arzu Çakır, Alfa 147’nin yerini alacak ‘Guiletta’yla Türkiye’deki çıkışlarını yapacaklarını belirterek, “Ağustos ayından itibaren Türkiye’de satışa sunacağımız bu çekici modelle bu sınıftaki satışlarımızı en az iki kat artırmayı hedefledik. Yılda 1000 adet Guiletta satacağımızı düşünüyorum. Fiyatı küçük sınıftaki başarılı temsilcimiz MiTO’nun biraz üstende olacak” diye konuştu. Cenevre fuarın en beğenilen modellerinden biri olan Giulietta adını, Alfa Romeo’nun 1950’li yıllarda ilk olarak tanıttığı ‘Giulietta’ model ailesinden alıyor.

Haberin Devamı

Yerli üretici olmak satışların en az 20 bin artmasını sağlar

GEÇEN yıl Ford ve Fiat’ın ardından ticari araçta 3’üncü sıraya yerleşen Peugeot, toplam pazar payını yüzde 1 arttırarak yüzde 5.5’e yükseltti. Bu büyümede yerli üretimin önemli katkıları olduğunu belirten Peugeot Türkiye Genel Müdürü J. Pierre Vieux, “Yerli üretim imajı sadece müşteri için değil, markanın tüm operasyonları açısından büyük önem taşıyor. Pazar payını etkileyen bir durum bu. Yerli üreticilerin satışlarında ithalatın büyük payı olmasına rağmen tüm ürün gamı yerli gibi algılanıyor ve güven unsuru artıyor. Peugeot olarak yeni yatırımla ilgili bir karar açıklasak eminim pazar payımız bir puan artar. Bu da fazladan 15-20 bin araç satmamız anlamına gelir. Bu yüzden de yatırımı çok istiyoruz” dedi.
Hibrid hızlı büyüyecek
Yeni yatırım kararıyla ilgili Peugeot yönetiminin geçen ekim ayında bir yıl süre verdiğini hatırlatan Viuex, “Bu da demek oluyor ki, önümüzdeki sonbaharda yani Paris Otomobil Fuarı’nda kararımızı vermiş olacağız” diye konuştu. Peugeot’nun Cenevre Fuarı’nda sergilediği elektrikli otomobil iOn’un Avrupa’da şimdiden 2 bin 500 bireysel sipariş aldığını belirten Vieux, 2011 yılı başında bu modeli Türkiye’ye getireceklerini söyledi. Gelecekte yola çıkan her 100 otomobilden 10’unun elektrikli olacağını dile getiren Vieux, “Elektrik önemli ama, asıl büyüme alanı bu olmayacak. Hibrid otomobiller daha hızlı büyüyecek.” dedi.

Haberin Devamı

Karsan: Mia için niyetliyiz boşa atacak kurşun yok

TÜRKİYE’de Peugeot, Citroen, Hyundai ve Renault Truck gibi markalara fason üretim yapan Karsan, Türk malı elektrikli otomobil projesinde stratejik ortaklığa sıcak bakıyor. Alphan Manas’ın 20 milyon Euro teklif verdiği Fransız Heuliez firmasıyla Cenevre’de görüşen Karsan’ın ortaklarından Claude Nahum, “Fransız Heuliez, az sayıdaki şirketlerden biri. Karsan’la örtüşen yönleri çok fazla. Şirket sıkıntılı dönemler yaşamış. Şimdi yeniden yapılanıyorlar. İyi niyetlerini görmemiz lazım. Karsan, bugüne kadar yaptığı projeler sonucunda büyük bir yapıya kavuştu. Ancak daha da büyüyebilmesi için bir satın almanın en doğru yöntem olduğunu düşünüyoruz. Ancak, kurşunumuz az. Bu yüzden doğru karar verip boşa kurşun atmamalıyız.”

Haberin Devamı

Ford, 12 yıl sonra ilk kez GM’i solladı

ABD’li otomotiv şirketi Ford geçen ay ABD’deki satışlarını yüzde 43 artırdı ve 1998’den bu yana ilk kez aylık satışlarda ABD’nin lider otomotiv şirketi General Motors’u geçti. ABD’de araç satışlarını izleyen Autodata şirketine göre, geçen ay Ford satışlarını yüzde 43, GM ise yüzde 11.5 artırdı. Ford ve GM’nin satışları, dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota’nın güvenlik sorunları yüzünden milyonlarca aracı geri çağırmasından sonra alıcılar bu şirketlere yöneldiği için artış gösterdi.
Toyota’dan kaptı
Küresel kriz sırasında ABD hükümetinden yardım almayan tek ABD’li şirket olan Ford, zor durumdaki Toyota’dan müşteri kaparak ve araçlarına olan güçlü taleple geçen ay satışlarını yüzde 43 artırmayı başardı. Ford Şubat’ta toplam 142 bin 285 adet, GM ise 141 bin 951 adet araç sattı. Böylece Ford, GM’den sadece 334 adet araç fazla satarak Ağustos 1998’den bu yana ilk kez aylık satışlarda GM’yi geçti. Ford satış şefi Ken Czubay, Fusion modelinin  şirkete yeni müşteriler kazandırdığını, bu modelin, şirketin fiyat savaşına girmeden bir işe girişme stratejisinin “poster çocuğu” olduğunu söyledi. Czubay, “Yeni ürünlerimizin gücü ve Ford’un kalite, yakıt verimliliği, şık tasarım ve değerindeki liderliği müşterilerde yankı buldu” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!