Renault ile masaya oturan ama sonuç alamayan Fiat Chrysler Grubu (FCA) yönünü ikinci kez Fransız PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’na çevirdi. 2 dev grup birleşme görüşmelerini yürüttüklerini teyit ederken, birleşmeleri halinde Avrupa’nın ikinci, dünyanın dördüncü büyük otomotivi üreticisi ortaya çıkacak. Bu dev grubun piyasa değeri de 50 milyar dolara yaklaşacak.
#GazetehaberleriSon dönemde ihracattaki düşüşe bağlı olarak üretimde kayıplar yaşayan Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, “Hem modellerin yaşam döngüsü, hem Avrupa’da orta sınıfta düşüş hem de Opel–Vauxhall ile işbirliğinin bitmesini daralmanın sebepleri olarak sayabiliriz. Egea ailesinin seneye son çeyrekte 225 milyon dolar yatırımla yenilenmesiyle yeniden yükselişe geçeceğiz” dedi. Eroldu, şu an için SUV üretme planlarının ise olmadığını söyledi.
#GazetehaberleriKüresel otomotiv endüstrisinin önündeki ‘elektrikli araç’ çağının yarattığı zorluklara karşı bir dönüşüm gerçekleştirme projesi olarak görülen ‘Fiat-Renault’ evliliği başlamadan bitti. Sorun Renault’da yüzde 15 hisseye sahip Fransız hükümetinin süreci yönetmeye çalışmasından kaynaklandı. Aslında Fransa Cumhurbaşkanı Macron’un ‘Sarı Yelekler’ protestolarından sonra daha fazla korumacılığa yönelmesinin etkisi görüldü.
#YazarKüresel otomotiv endüstrisinin elektrikli geleceğe doğru hazırlandığı bir dönemde tasarruf ve ayakta kalabilme kaygılarıyla birlikte dev ortaklıkların sayısı artıyor. Bu doğrultuda dün Fiat Chrysler Grubu’ndan (FCA) Renault’ya toplam değeri 36.5 milyar doları bulacak evlilik teklifi yapıldı. Renault bu teklifi değerlendireceğini açıklarken, her iki markanın fabrikasının bulunduğu tek şehir olan Bursa’ya önemli görev düşmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriOtomotiv yan sanayinde sızdırmazlık profili üretimine Düzce’de başlayan Standard Profil Grubu, 42 yılda alanında dünya markası haline geldi. 1977 yılında Düzce’de kurulan ve 2000’li yıllarla hızlı bir büyüme yakalayan marka bugün Çin’den Fas’a kadar 7 ülkede 12 fabrika ile üretim yapıyor.
#Standart Profil GrubuTofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği ve Avrupa’da Tipo ismiyle satışa sunulan, Fiat Egea ailesinin 500 bininci üyesi üretim bandından indi. Egea 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip satılmıştı.
#GazetehaberleriFiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin geçen hafta ani ölümü finansal piyasalarda da tartışılmaya başlandı. Hissedarlar ve yatırımcılar hastane tarafından Marchionne ve ailesinin sağlık durumunun ciddiyetini 1 yıldır bildiğini açıklamasına rağmen FCA yönetiminin böylesine önemli bir riskten haberi olmamasına pek inanmıyor. Konuyla ilgili soruşturma başlatılırken, bazı hissedarlar dava açmaya hazırlanıyor.
#Giovanni AgnelliFiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne, 66 yaşında hayatını kaybetti. Sergio Marchionne, akciğer kanseri nedeniyle görevini bırakmak zorunda kalmıştı. İşte, Sergio Marchionne’nin hayatına ilişin detaylar!
#Sergio MarchionneİTALYAN otomotiv devi Fiat Chrysler Grubu’nda (FCA) şoklar devam ediyor. Grubun 66 yaşındaki efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin ölüm döşeğinde olduğunun ortaya çıkmasıyla birlikte hafta sonu apar topar yerine Jeep ve Ram markasının başındaki Mike Manley’in atanması üst yönetimi karıştırdı. Marchionne’nin normal şartlarda 2019 yılında emekli olmasının ardından yerine aday olarak gösterilen isimlerin başında gelen FCA Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Başkanı Alfredo Altavilla dün sürpriz bir kararla istifa etti.
#Alfredo AltavillaOtomotiv devi Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin ölüm döşeğinde olduğu ortaya çıktı. 66 yaşındaki CEO’nun akciğer kanseri olduğu ve durumunun çok ağırlaştığı bilgisi paylaşıldı. FCA üst yönetiminden bile gizlenen bu durumun ortaya çıkması sonucu acil olarak önceki gün Marchionne’nin yerine CEO olarak Jeep ve Ram markasının başındaki Mike Manley atandı.
#FCATofaş’ın 50’inci yılı törenine katılmak için İstanbul’a gelen Fiat Chrysler Grubu (FCA) Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann, 2068 yılında da Koç Grubu ile ortaklıklarının 100 yıllık başarısını kutlayacaklarına emin olduğunu söyledi. Fiat’ın kurucusu Giovanni Agnelli’nin torunu olan Elkann, “Tofaş bugün Avrupa’daki iki en büyük Ar-Ge merkezinden birisi. Bu merkez şu anda elektrifikasyon üzerinde çalışıyor” dedi.
#Elektrikli AraçAKIN Aydemir, Tofaş’ın fabrika direktörüyken geçen yıl mayıs ayında Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Kanadalı CEO’su Sergio Marchionne’nin bizzat yüz yüze görüşüp rica etmesiyle önce grubun en önemli fabrikası olan Michingan’daki Sterling Heights’in başına getirildi.
#Gazetehaberleri12 yıldır Türkiye’de yatırım yapması için hükümetin bastırdığı Alman Volkswagen’in geçtiğimiz hafta Ford’la yapacağını açıkladığı ticari araç işbirliği sonrası dolaylı yoldan Gölcük’te üretimi gündeme geldi. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Önümüzdeki aylarda detaylar belli olur” dedi.
#Emre ÖzpeynirciTofaş’ın Bursa fabrikası direktörlüğünden geçtiğimiz yıl Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Michigan fabrikasını yönetmek üzere transfer olan Akın Aydemir’in hızlı yükselişi sürüyor. Aydemir, başında olduğu fabrikada üretilen yeni nesil Ram 1500’ün büyük beğeni toplaması ve kârlılığa ulaşması sonucu FCA’nın Kanada’da da bulunan 5 fabrikasının başına getirildi. Bu fabrikalarda Dodge Challenger ve Dodge Charger gibi efsane modeller de üretiliyor.
#GazetehaberleriKOÇ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, Türkiye’nin 3’üncü büyük sanayi kuruluşu olan Tofaş’ın 2017 yılında 157 milyon Euro, son 10 yılda ise 2.8 milyar dolarlık yatırıma imza attığını belirterek, “Tofaş, Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) önemli stratejik üretim merkezinden biri ve grubun Avrupa’daki ikinci büyük Ar-Ge merkezi konumunda” dedi.
#Ömer KoçVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyFIAT Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin 1 Haziran’da görevini bırakması bekleniyor. İtalyan Fiat’ı iflasın eşiğinden çıkartarak 2 milyar dolarlık şirketi 72 milyar dolarlık dünya devi yapan Marchionne’nin yerine CEO olarak adı geçen 4 aday arasında öne çıkan isim ise Tofaş’ın eski CEO’su olarak da yakından tanıdığımız İtalyan yönetici Alfredo Altavilla.
#Sergio MarchionneGeçtiğimiz yıl Tofaş’tan Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Amerika’da Trump’ın baskısıyla 1.5 milyar dolar yatırım yaptığı fabrikasının başına transfer olan Akın Aydemir, ürettiği ilk model olan yeni RAM 1500 ile Detroit fuarında büyük övgü aldı. FCA CEO’su Marchionne, Aydemir’e, “Geleceğimiz için çok önemli olan bir fabrikayı yönetiyorsun” dedi.
#GazetehaberleriDetroit, yılın ilk otomobil fuarı olma özelliğini Las Vegas’a kaptırıyor. Bu yüzden Mercedes gibi lüks markalar bu yıl Detroit’e veda ederken, önümüzdeki yıldan itibaren yeniliklerini Las Vegas’taki CES fuarında sergileyecek. Yani bir zamanların ‘hayalet şehir’ini finansal krizler yıkamazken, kumarhaneler şehri yıkacak gibi duruyor.
#YazarlarDETROİT fuarında her yıl kulaktan kulağa gelecekle ilgili ilginç dedikodular aktarılır. Bu yılın en büyük dedikodusu ise Amerikan teknoloji devleri Google ve Microsoft’un Fiat Chrysler Grubu (FCA) ile Ford’u alacağı yönündeydi.
#Chrysler GrubuTÜRKİYE’de 2017 yılında ne kadar otomobil satıldığı, rekor kırılıp kırılmadığı bu akşam Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) düzenleyeceği ‘Gladyatörler’ töreniyle belli olacak. Çin’den sonra dünyanın en büyük pazarı Amerika’da ise sonuçlar dün belli oldu. Amerika’da otomobil satışları finansal krizin yaşandığı 2009 yılından bu yana yani 8 yıl sonra ilk kez düştü.
#Ford