Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından, Ernst & Young liderliğinde ve Esas Gayrimenkul desteğiyle gerçekleştirilen “AVM Sektörü Finansal Sorunlarına Yaklaşımlar ve Çözüm Önerileri” başlıklı raporun detayları bir basın toplantısıyla kamuoyuna aktarıldı. Mart-Haziran 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmanın çıktılarının aktarıldığı basın toplantısına; AYD Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, AYD Başkan Yardımcısı Cem Eriç ve Ernst & Young Türkiye Şirket Ortağı İlhami Koç katıldı.
#Alışveriş Merkezleri Ve Yatırımcıları DerneğiKültür ve eğlence dünyasının önemli markalarından D&R, BKM Express ile birlikte en yeni ödeme deneyimini müşterilerine sunuyor. 2-31 Mart tarihleri arasında Kanyon Cam Oda’da açılacak olan D&R Mağazası’nda ziyaretçiler, BKM Express ile Türkiye'de ilk defa kasasız alışveriş deneyimine erişecek.
#Cem EriçTarihçi, akademisyen, yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı, Türkiye'nin, bir şeyler yapan, ortalığı karıştıran, sağa sola giden, kimsenin keyif için bile gezmeye cüret edemeyeceği, cesaret gösteremeyeceği, Sibirya'nın steplerini aşıp iş arayan, iş yaratan insanlar ülkesi haline geldiğini belirterek, "Bütün bunlarda bir ruh var ve o ruhu borçlu olduğumuz bir adam (Atatürk) var." dedi.
#İlber OrtaylıBugün, saat 11.00’de açılacak olan hızlı modanın öncüsü H&M, perşembe gecesi cemiyet hayatının ve ünlü simaların katıldığı bir parti düzenledi. Parti öncesi uzun kuyruk oluştu.Giyinme kabinleri, kasalar akına uğradı. Binlerce Euro’luk Hermes Birkin, Louis Vuitton çantalar ve Christian Louboutin ayakkabılarla giden yüksek sosyete, yüzde 25 indirimi kaçırmayıp ucuz modacı H&M’i sildi süpürdü.
Lüks department store Harvey Nichols’ı Demsa’ya devreden Sephora, Aldo, Camper, Accessorize, G-Star Raw gibi markaları Türkiye’ye getiren Unitim, mağazalarının yüzde 9’unu kapattı. Krizden önce her şeyin toz pembe olduğunu belirten Unitim’in sahibi Burç Cemiloğlu "Mağazaları tek tek inceliyoruz. Kár etmeyeni kapatıyoruz. 2009 verimlilik ve kárlılık yılı" dedi.
Rus gümrüklerinde tam sayım uygulamasının yarattığı sıkıntıların sürmesi halinde, Türk markaların Rusya pazarından çıkmak zorunda kalabileceği belirtiliyor. Yeni sezon ürünleri mağazalara ulaştıramayan Colin’s, Adil Işık, Mavi Jeans gibi Türk markalar acil önlem çağrısı yaptı. Lacoste, Cacharel, US Polo, Pierre Cardin markalarını Rusya’ya taşıyan Türk girişimciler de gümrüklerde bekleyen mallar yüzünden boş kalan mağazalardan yakınıyor.
Harvey Nichols, Tommy Hilfiger ve Accessorize gibi firmaları Türkiye'ye getiren Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, yurtdışında alışveriş yapma alışkanlığını değiştirmeye çalıştıklarını belirterek, "İstanbul'u bir Milano, Paris veya Londra haline getirmek istiyoruz. İnsanlar üç-dört yıl sonra Milano yerine İstanbul'a gelmeye başlayacak. İşte bu yüzden en az 30 büyük marka İstanbul'da birşeyler yapmak istiyor" dedi.
Amerikan moda markası Tommy Hilfiger’ın lisansını Türkiye ve eski Sovyet cumhuriyetleri için alan Unitim, 8 yılda toplam 54 mağaza sayısına ulaşarak, markanın mağazalaşma sürecini başlattı. Marka, mağaza sayısında ABD ve Avrupa’ya fark atan Türkiye’yi bölgesel merkez yapmayı değerlendiriyor.