Kozmetik devi Sephora, 7 yıl sonra yeniden Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Kozmetik devi Sephora, 7 yıl sonra yeniden Türkiyede
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 2007 15:07

Dünyanın önemli kozmetik zincirlerinden Fransız Sephora, yedi yıl önce çıktığı Türkiye pazarına, Unitim Holding ortaklığıyla İstinyePark'ta faaliyete geçen yeni mağazası ile geri döndü.

Sephora Avrupa Bölgesi Genel Müdürü Dominique Dubald, "Yedi yıl önce Türkiye'de açtığımız iki mağaza için doğru alışveriş merkezlerini seçememiştik. Ama şimdi İstinyePark'taki mağazamızın açılmasıyla, Sephora'nın çıktığı bir pazara geri döndüğü ilk ülke Türkiye oldu" dedi. Sephora'nın İstinyePark mağazasının tanıtımı amacıyla gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Sephora Avrupa Bölgesi Genel Müdürü Dominique Dubald, 28 Eylül tarihinde açılışını gerçekleştirdikleri mağazanın, Ramazan ayı olmasına rağmen üç haftada hedeflenen gelirin yüzde 270 üstüne çıktığını kaydetti.

TÜRKİYE'DE 2009 SONUNA KADAR 20 MAĞAZA AÇACAK

Dubald, 73 milyonluk nüfusa sahip Türkiye'de kozmetik pazarının büyüklüğünün 150 milyon euro civarında olduğuna, buna karşın 10 milyonluk Yunanistan'da bu rakamın 500 milyon euroya ulaştığına dikkat çekti. Türkiye kozmetik piyasasını hareketlendirmeyi ve yüksek satış rakamlarına ulaşmayı hedeflediklerini ifade eden Dubald, "Yılsonunda 3, 2008 sonunda 8, 2009 sonunda ise Türkiye genelinde 20 mağazaya ulaşacağız. Hedefimiz yüzde 20-30 arasında bir pazar payına ve 60 milyon euro ciroya ulaşmak" diye konuştu. Dubald, açılması planlanan 20 mağaza için tolam 15 milyon euro yatırım yapacaklarını dile getirdi.

Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen de ziyaretçilerin ürünleri özgürce deneyebildiği Sephora'nın, Kasım ayı içerisinde Bakırköy Alışveriş Merkezi ile Ankara Panora Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nde de birer mağaza açacağını kaydetti. Sephora’nın Türkiye’deki ilk mağazasında, 100’e yakın markanın 10 binden fazla ürününün satışa sunulduğunu ifade eden Figen, "Ürünlerimizin fiyatları 1.5 YTL'den bin YTL'ye kadar değişiyor. Güzelliğine, bakımına, modaya ilgi duyan tüm kadınları kucaklamaya hazırız" dedi. Figen, mağazada başka hiçbir yerde satılmayan, makyajdan cilt bakımına kadar farklı kategorilerde, formülleri gizli "exclusive" ürünlerin de satışa sunulacağını sözlerine ekledi.

Unitim Holding Perakende Grup Başkanı Cem Eriç ise, Türkiye'nin geçtiği hassas dönemi göz önünde tutarak son zamanlarda birçok etkinliği ertelediklerini, ancak Sephora'nın kendileri için büyük önem taşıdığını belirterek, "Büyük yabancı grupların, Türkiye'ye olan ilgisinin artarak devam ettiğini görmek, bizim için çok sevindirici" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!