Amerika’da yaşanan skandal ve Avrupa’daki sıkı emisyon kanunları ile birlikte dizel otomobillerin sonuna yaklaşıldı. Birçok marka 2020’den itibaren dizel otomobil satmayacaklarını açıklarken, Japon Toyota bunu öne çekerek Cenevre fuarında bu yılın sonunda itibaren dizel otomobil satışını bitireceklerini açıkladı. Bu yüzden 90’ı dünya prömiyeri olmak üzere 110 yeni modelin sergilendiği fuarda ağrılık yakında yollara çıkacak hibrit ve elektrikli otolardan oluştu.
#CenevreElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#Citroenİtalya Endurance Champions Cup'ın Roma'daki Vallelunga Pisti'nde koşulan son ayağı, ROMA 6 Saat Yarışını 4'uncü sırada tamamlayan Ebam Gedik Motorsport, FIA GT3 ve Gold Kategorisinde kazandığı puanlarla 2017 sezonunu 2'inci sırada noktalama başarısını gösterdi.
#İtalya Endurance Champions CupHer biri birbirinden çekici, bir o kadar da pahalı otomobiller üniversite bahçesine girdiğinde, herkes gibi benim de gözlerim biraz büyümüş olabilirdi. Üstelik ben, birazdan başlayacak çekim için çok özel otomobillerin geleceğini de tahmin edebiliyordum ama bu kadarını değil…
#Otomotiv2014’te dünyada satılan üstü açık otomobil sayısı 195 bin adede geriledi. Toplam satışlardan aldığı pay yüzde 0.2 oldu. Türkiye’de ise durum daha kötü. 300 adetle toplam satışların sadece yüzde 0.05’i üstü açık otomobillerden oluşuyor. Bu da ‘Havadar araçların modası geçti mi?’ sorusunu akıllara getiriyor.
Otomotiv firmalarının Türkiye pazarına sunduğu spor otomobil modellerinin sayısı hızla artıyor. Özellikle son yıllarda satışa sunulan modellerle birlikte Coupe-Cabriolet sınıfında yer alan model sayısı 60’a yaklaşıyor. Hemen hemen her markanın en az bir modelle temsil edildiği bu sınıfta satış rakamları son yıllarda artarken, satılan spor otomobillerin çoğunluğunu ise ’üstsüz’ modeller oluşturuyor.
Alışvariş merkezleri Sevgililer Günü’nde müşterilerini birbirinden ilginç ve renkli dekorlar ve kampanyalarla cezbetmeye çalışıyorlar. Bu tatlı rekabet ortaya göz kamaştıran görüntüler çıkmasını sağlıyor. AVM’ler müşterilerine en rahat, en keyifli alışverişi sunabilmek için yarışıyorlar.
Bir yıl daha geride kaldı... Hem Cumhurbaşkanlığı hem de genel seçimlerin yapıldığı 2007, otomotiv sektörü açısından ne parlak ne de kötü bir yıl oldu. Peki, ikinci yarıdaki başarılı performansıyla neredeyse 2006’daki satışları yakalayan otomotiv pazarında 2007’nin ’yıldızları’ kimler oldu?