Güncelleme Tarihi:
Meğer benim tahminim, dar hayal dünyamla sınırlı kalırmış…
Bizim öğrencilik yıllarımızla bu günü karşılaştırmak da pek doğru değil; O zamanın “70 Cent’e muhtaç” Türkiye’sinde bir arkadaşımızın Murat 131’i olması bile, onun zenginliğine delaletti. Okulun bahçesine girdiğinde, bütün başlar o yöne döner; kimi gıptayla ve kimi de hasetle bakardı.
Gel zaman, Türkiye ekonomisi mesafe kat etti. Zengin sayısında ve servet miktarında önemli bir artış oldu ve bu zenginlik parayla alınabilir daha rafine zevklerin önünü açtı. Yolda giderken, bu gün de bu otomobillere hasetle bakan çok göz vardır muhakkak ama asıl bunca zenginlik bu zevki doğurmasaydı sosyolojik olarak “acayip” bir durum olurdu…
HAKAN ÖZGÜÇLÜ
İKÜ, Uluslararası Ticaret Bölümü, ikinci sınıf öğrencisiyim. Gaziantep’de faaliyet gösteren gıda sektörüne yönelik bir aile şirketimiz var. Ben, şirketimizin geleceğinde yönetici olarak çalışmayı planladığımdan bu bölümü tercih ettim. Otomobil merakım, bilgisayar oyunlarıyla başladı. İlk otomobilimi aldığımdaysa tutkuya dönüşmüştü. İlk aracım Reno Clio oldu. Hem ben bu modeli seviyordum ve hem de ailem galiba “bunda bir öğrensin bakalım!” demiş olacak… Otomobili modifiye ederek bambaşka bir araca çevirmiştim. Zaten modifiye ettiğim tek aracım da oydu. Mesela, şu an kullandığım Porsche’yi önce markanın web sitesinde konfigüre ettim. Porsche’nin zaten özel bir araç olduğunu düşündüğümden istediğim ayarlamalar da çok fazla olmadı. Sadece tente ve araç rengini değiştirttim, fazladan bir takım donanım malzemelerini eklettim.
Tabi tüm bunlar tamamen orijinal parçalarla yapıldı.
Porsche 2014 Boxster GTS. 330 HP’lik bir makineye sahip. 100 km/s’ye 4.7 saniyede ulaşıyor. Onu İstanbul Park pistinde kullanıyorum ve burada bu değerleri çoğu kez yakalamayı başardım.
Pistte gazlamak daha keyif veren bir şey… Hem yollarımız iyi değil ve hem de kaza yapma riski çok fazla. Yani yolda giderken efendice sürüyorum. Bu araç olmasa herhalde bir yanım eksik olurdu. Onu kullanmaktan çok keyif alıyorum. Sırf onunla gezmek için yollara çıkıyorum. Yani otomobilim sadece beni bir yerden diğerine ulaştıran bir araç değil…”
DOĞUKAN TAVŞANLI
“Johnson Üniversitesi Eczacılık Bölümü’nü bitirdim. Tekstilci bir ailenin çocuğuyum. Şu an aktif olarak eczacılık yapıyorum. Aynı zamanda Kültür Üniversitesi’nde yüksek lisans programına devam ediyorum. Öğrenciliğim sırasında birçok otomobilim oldu. Her zaman atmosferik motorlu modelleri tercih ettim. Elektronikten çok haz etmem.
Çok severek aldığım ve şu an kullandığım BMW 630 da çok fazla elektronik donanıma sahip ama arkadan itişli olması, bana gücü hissettirdiği için çok hoşuma gidiyor. 275 HP’lik bir makine.
Performans egzoz sistemi kullandığımdan 15 HP de buradan alıyorum. Motor atmosferik olduğundan zaten yazılım da yapılamıyor. Bu motorun sesini dinlemek bana haz veriyor. Hedefimdeki otomobilse Nissan GTR…”
KENAN YILDIRIM
“1987 Muş doğumluyum. Kültür Üniversitesi’nde grafik tasarım yüksek lisansı yapıyorum. İnşaat, yeme-içme, ulaşım ve borsa alanlarında çalışıyorum. Çocukluğum Auto SHOW dergisi okuyarak geçti. Otomobil merakım da sanırım o yıllara dayanıyor. İlk aracım bir Honda’ydı ve çalışarak almıştım.
Kendim kazanarak alığım ilk otomobil olduğu için çok değerliydi benim için. Şu an ise Maserati Grand Coupe kullanıyorum. 500 HP’lik tam bir hız canavarı ve modifiye olarak direk hava filtresi, spor egzoz ve çip tuning yaptırdım. Böyle bir otomobille dolaşmaktan zevk alıyorum. Özellikle okulda, bu otomobilin beni popüler yaptığını biliyorum ve bu da çok hoşuma gidiyor.”
DEHA SEVGEN
“Hem Kültür Üniversitesi’nde yüksek lisans yapıyor, hem de üniversitenin Kurumsal İletişim biriminde çalışıyorum. İlkokula giderken mobiletim vardı. Lise yıllarında ise anne ve babamın otomobillerini kaçırmaya başladım. Bu yüzden başım çok belaya girdi. Üniversiteye 18 yaşında başladım ve ehliyetle birlikte ilk otomobilim olan BMW Z4’ü aldım. Bütün acemiliğimi de onunla attım diyebilirim. İzmit, İzmir ve İstanbul Park pistlerinde bu otomobille birçok amatör yarışa katıldım. Bu yeterli olmadı, sırf yarışlar için özel bir Renault Clio aldım ve uzun süre yarışlara katıldım.
Sonrasında Hayabusa motorlu 250 HP’lik bir Smart aldım ve yarışlara bununla katılmaya başladım. Yüksek lisansla birlikte şu an kullandığım Lamborgini’yi satın aldım. Lamborgini’yi İstanbul yollarında kullanmak çok zor. Hatta hafta sonu bile kullanamıyorum. Artık garajda duran bir keyif aracı benim için. Çok nadiren hafta sonları gece kulübüne ya da bir şeyler yemeye Lamborgini ile gidiyorum.
Aslında bakışlardan rahatsız olmaya da başladım artık. İnsanların bakışlarındaki küfrü okuyabiliyorum.
Belki de gelir dağılımı nedeniyle toplum henüz bu otomobile hazır değil.
İkü Motorsports Kulubü’nün kurucularındanım.
İki yıllık bir mazimiz var. Instagram’da 11 bin 500 takipçimiz var. Snapchat buluşmalarımızı da, faaliyetlerimizi de anında paylaşıyoruz. Şu an 100’ün üstünde üyemiz var. Üyelik için İKÜ’de okumak yeterli. Hiçbir araç seçimi yapılmıyor. Buluşma yerimiz okul oluyor.
Sonra birlikte yol yapıyoruz. Bir yerlerde durup bir şeyler yiyelim dediğimizde bazen tam bir kaos oluşuyor. O kadar otomobil mekanın parkına sığmıyor çoğu zaman. Çeşitli sosyal sorumluluk projelerimiz var. Mesela geçen yıl şehitlerimizi anmak için çok kalabalık bir konvoylaÇanakkale’ye gittik. Araçlarımızın emisyon değerlerine çok dikkat ediyoruz.
Böylece doğaya verdiğimiz zararı en aza indirdiğimize inanıyoruz. Tema ile ortaklaşa ağaç dikimleri yapıyoruz ve okul içinde kampanyalar düzenleyerek ağaç dikimini teşvik ediyoruz.”
AHMET BERKE DİNÇ
“1988 Bakırköy doğumluyum. Kültür Üniversitesi’nde web grafik tasarım bölümünde okuyorum. Sanayici bir ailenin çocuğuyum ve madencilik yapıyorum. Ailece otomobil alırken tercihimiz hep BMW olur. Modellerinin şeklini, gücünü, yaşattığı konforu seviyoruz. Elektrikli bir araç kullanmaktan çok hoşlanıyorum. Aslında şimdi altımda geleceğin teknolojisi var. Temiz bir teknoloji olduğundan, çevreye olan zararı yok denecek kadar az. Beni en çok etkileyen yanı ise, sessiz çalışan motoru oldu. Böyle bir araç kullanınca ister istemez çevrenin ilgisini çekiyorsunuz. Yanınıza gelip arabayla ilgili bir sürü soru soruyorlar. Bu da hoşuma gidiyor tabii… Teknik özellikleri 1500 cc hacimli motor, 362 HP sistem gücü, 580 Nm tork. Aracım standarttır.”
MEVLÜT ÖZDOĞAN
“1980 Nevşehir doğumluyum. Kültür Üniversitesi’nde işletme doktorası yapıyorum. Otomobil merakım çocukluğuma kadar uzanıyor. Hep spor otomobillere ilgim olmuştu. Çocukluğumda ilk otomobilim Chrysler Cabrio idi. Üniversite yıllarında Porsche Cayenne ve Ferrari 458 Cabrio kullandım. Şu an kullandığım araçlar; Rolls-Royce Wraith,
Mercedes G350, Mercedes S350 ve Lamborghini Aventador. Araç seçimlerimde ön planda aradığım özellik rahatlık. Mesela Rolls-Royce tercihim tamamen kendime ait olan petrol rafinerileri ve yine bana ait petrol boru hatları. Onların kontrolü takip etmem gereken hattaki uzun yollarda hem rahat ve konforlu çalışabiliyorum hem de hızlıca rafineriden çıkan hattı kontrol edebiliyorum. Araç fiyatları ülkemizdeki vergi sisteminden dolayı yurtdışına oranla 3 katı olduğundan milyonlarla ifade etmek gerekir. E haliyle! Beni “a” noktasından “b” noktasına götüren otomobillerin bazıları servet değerinde olabiliyor…”
Bu içerik Autoshow dergisinden yayına alınmıştır.