Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin kasım ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları geçen ay 2023’ün aynı ayına göre yüzde 1.9 düşüşle 869 bin 816 adet oldu.
#AVRUPADAN HABERAvrupa ülkeleri elektrikli otomobillere verilen teşvikleri azaltınca başta Almanya olmak üzere satışlar birçok gerilerken Türkiye’de artmaya devam etti. Yedi ayın sonunda Almanya’da pazar yüzde 20, İsveç’te yüzde 19, Norveç’te yüzde 5 daraldı. Türkiye ise elektrikli otomobillerde satışlarını yüzde 158 arttırarak 41 bin 371 adetle Avrupa dokuzuncusu, hibrit otomobillerde satışlarını yüzde 47 arttırarak Avrupa yedincisi oldu.
#Togg T10XHaziran ayında, Avrupa’da yeni tescil edilen elektrikli araçların sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde bir düştü. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre 13 ülkede satışlar gerilerken, elektrikli araçların pazar payı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.1’den yüzde 14.4’e geriledi.
#ALMANYAGeçtiğimiz yıl yatırım amaçlı alımların da etkisiyle 967 bin 341 adet sıfır otomobilin satıldığı Türkiye, bu performansıyla 949 bin adet otomobil satılan İspanya’yı geride bıraktı ve Avrupa’nın en çok sıfır otomobil satılan 5’inci ülkesi oldu. Aynı dönemde, elektrikli otomobil satışlarında yüzde 833’le Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi olan Türkiye, bu alanda da Avrupa ligine yükselerek en çok elektrikli otomobil satılan ilk 10 ülke arasına girdi.
#Sıfır OtomobilAvrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin ağustos ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yeni otomobil satışları, ağustos ayında 2022’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 21 artarak 787 bin 626 oldu.
#ACEAAvrupa’nın 2025 itibarıyla devreye alacağı Euro 7 emisyon standartları, otomotiv üreticilerinin de sürücülerin de canını sıkacak. Araştırmalara göre, yeni standartlar üretim maliyetlerini otomobil başına 2 bin Euro, kamyon başına 12 bin Euro artıracak. Maliyetler tüketiciye daha çok yansıyacak. Yeni motorların yakıt tüketimi de yüzde 3.5 daha fazla olacak. Uzmanlar, yüksek maliyetlerden ötürü 2025’ten sonra içten yanmalı motorlu araç bulmanın zorlaşacağını belirtiyor.
#Euro 7Elektrikli araçların benzinli ve dizele göre daha pahalı olması, bu araçların sadece kişi başı geliri yüksek ülkelerde yaygınlaşmasına neden oldu. Araştırmalar, en yüksek pazar paylarının kişi başı yıllık geliri 30 bin Euro üzerindeki 5 Avrupa ülkesinde toplandığını ortaya koydu. Kişi başı yıllık geliri 35 bin Euro olan İsveç’te elektrikli araç payı yüzde 56 olurken, 10 bin Euro olan Slovakya’da bu oran yüzde 3.7 oldu. Yıllık ortalama 8 bin 500 Euro kişi başı geliri bulunan Türkiye’de ise pazar payı yüzde 1.3’te kaldı.
#Elektrikli AraçTogg’un bu yıl üreteceği T10X sayısını 28 bine çıkarması ile 2023’te Türkiye’de satılan toplam elektrikli araç satışı 45 bin adede ulaşacak. Türkiye bu rakamla Avrupa’nın en çok elektrikli araç satılan ilk 10 ülkesi arasına girmek için yarışacak. Yıl sonu itibarıyla toplam elektrikli parkının ise 55 bin adedi geçmesi bekleniyor. Ancak, halka açık şarj ünitesi başına düşen araç sayısının 5’e yaklaşması önemli sorunlar doğurabilir.
#ToggAvrupa Birliği (AB) ülkelerindeki otomobil piyasasını uzun süre zorlayan, tedarik zincirindeki sorunlardan kaynaklanan sıkıntılar aşılıyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından yapılan açıklamada, geçen şubat ayında AB ülkelerinde ruhsat alan yeni otomobil sayısının, 2022’nin şubat ayına göre yüzde 11.5 artarak 802 bin 763’e yükseldiği bildirildi.
#ABDünyanın en büyük elektrikli araç pazarı Çin, 2025 yılından itibaren tahtını Avrupa’ya devrediyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği’ne göre, 2025’e kadar Avrupa’da satılan elektrikli araçların payı yüzde 30’a ulaşacak. Böylece, Avrupa ilk kez Çin’i sollayacak. Öte yandan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın açıkladığı orta senaryo dikkat alındığında, aynı yıllarda Türkiye’de satılan araçların yüzde 15’inin elektrikli olması bekleniyor.
#ÇinAvrupa Birliği (AB), 2035’ten itibaren yeni benzinli ve dizel araçların satışını yasaklayacak bir düzenleme üzerinde anlaştı. Mutabık kalınan düzenleme elektrikli araçlara geçişi hızlandırmayı ve iklim değişikliğiyle mücadele etmeyi amaçlıyor.
#Alman Otomobil Endüstrisi BirliğiOtomotiv sektörü yılın ilk yarısında tedarik sorunları nedeniyle yeterli sayıda araç üretemedi. Dünyada bayiler boş kaldı, satışlar geriledi. Haziran ayında binek araç satışları Avrupa’da yüzde 15.4, İngiltere yüzde 24 daralarak 1996 yılından bu yana en düşük seviyesini gördü. Çin ise vergileri yüzde 5’e kadar düşürerek pazarı ayakta tutabildi.
#Otomotiv SektörüTürkiye, otomotiv sektöründe batarya üretim üssü oluyor. Aralık ayında Çinli Farasis’le fabrika kuracağını duyuran Togg’un ardından, Koç Holding-Ford ve Güney Koreli SK On ortaklığında yeni bir yatırım daha açıklandı. İki fabrika tamamlandığında Türkiye, yılda ortalama 60 gigawatsaat kapasiteli batarya hücresi üreten bir ülke olacak. Bu kapasiteyle yılda 1 milyon adet elektrikli otomobilin ihtiyacı karşılanabiliyor.
#OtomotivKüresel çapta çip, hammadde ve nakliye krizleriyle boğuşan otomotiv sektöründe yedek parça sorunu büyüyor. Çip krizi ve Uzakdoğu’da yaşanan enerji problemleri nedeniyle ülkemize giren yedek parça sayısı iyice azaldı. Yedek parça bekleme sürelerinin 6 ayın üzerine çıkabileceğini belirten uzmanlar, sürücüleri, araçlarını dikkatli kullanma ve hafif bakımlarını aksatmamaları konusunda uyardı.
#Çip KriziGAZETECİ olarak çok farklı ortamlara girip çıkıyorum. Çok farklı sektörde insanla buluşup sohbet ediyorum. Bazı şirketleri, kurumları ve insanları yakından takip ediyorum. Tabii ilgi duyduğum farklı alanlar da var. Ve elbette hobilerim...Örneğin sanatın birçok dalını yakından takip ediyorum. Spor da öyle... Futbol ve basketbol sevgimi de ayrı bir yerde tutuyorum.Çok küçük yaşlardan itibaren izlediğim bazı oyuncular var.
#1