Rusya’daki ekonomik kriz ve Türkiye ile bu ülke arasındaki siyasi gerilim nedeniyle zorlanan ‘deri ve deri mamülleri’ ihracatçıları, yeni pazar bulmada başarılı oldu. İlk üç ayda, önceden ihracat yapılmayan Avrupa, Afrika ve AB ülkelerine ihracat patladı. Çin ve Hong Kong ise mercek altında.
#DeriYükselen et fiyatları yüzünden açılan ithalat kapısı, dünyada liderliğe oynayan Türk deri sektöründe hesapları altüst etti. Bir yandan Deri Tanıtım Grubu olarak dünyada imajı yükseltme çalışmaları yapan sektör temsilcileri, diğer taraftan maliyetleri dengeleyebilmek için ‘ortak alım platformu’ arayışına girdi.
Çin’de ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının etkileri ticaret hayatında da görülmeye başladı. Türkiye ile Çin 2019’da yaklaşık 21 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşırken, Türkiye’nin Çin’den yaptığı ithalat 2019’da 18.4 milar dolar, Türkiye’nin Çin’den ihracatı ise aynı yıl 2.6 milyar dolar oldu. 2020’nin ilk yıllarında ise koronavirüs sebebiyle ticaret büyük darbe aldı. Çin’de üretim tesislerinin durmuş olması, Çin’den gelen ürünlere karşı yaşanan korku sebebiyle birçok ülke bazı ürünlerde alımlarını azalttı ya da durdurdu. Türkiye için önemli bir ticari ortak olan Çin’den gelen ürünler arasında yedek parçadan kimyasal maddelere, ayakkabıdan plastiğe, elektronikten çeşitli gıda maddelerine kadar birçok ürün bulunuyor. Biz de bu sektörlerin önde gelene isimleri ile konuştuk. Virüsün Türkiye üzerindeki etkilerini araştırdık.
#GazetehaberiÜç büyük dinin Anadolu’da yüzyıllarca barış içinde yaşamasını simgeleyen çizgileri, tişörtlerine yerleştiren Damat-Tween, BTürk adını taşıyan bu koleksiyonunu geçen hafta ilk kez Japonya’nın başkenti Tokyo’da tanıttı. Damat-Tween, toplam 50 farklı figürden oluşan koleksiyonun "seçici kategorideki 17 ürünüyle, Türk Moda Fuarı’nda medeniyetlerarası barış çağrısı yaptı.