Pera Müzesi, hikâyeleme konumunu resme yeniden kazandıran Portekizli ünlü feminist sanatçı Paulo Rego’yu ağırlıyor. Küratörlüğünü Alistair Hicks’in üstlendiği ‘Paula Rego: Hikâyelerin Hikâyesi’ başlıklı sergi, sanatçının kişisel öyküsünden kesitler sunmanın yanı sıra eserleriyle faşizme, sömürgeciliğe ve ataerkil baskılara karşı nasıl mücadele ettiğini de gözler önüne seriyor.
#Paula Rego8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle Türkiye’de ve akademide kadının yerini Altınbaş Üniversitesi'nin dört kadın dekanı bir araya gelerek değerlendirdi. Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Leyla Ateş, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Dilek Şirvanlı Özen, İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Zeynep Özsoy ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nurcan Perdahcı, toplum içinde kadının camdan bir tavan ile engellendiği ve olması gerekenden çok daha fazla çaba sarf etmek zorunda kaldığı değerlendirmelerini yaptılar.
#8 Mart Dünya Kadınlar GünüYaşam var olduğundan beri sanatsal ifade hız kesmeden büyüyor. Özellikle zor dönemlerde insanlık sanata daha çok ihtiyaç duyuyor, çünkü yeni bir yol, yeni bir anlam arayışı açığa çıkıyor. Yaratıcılık, insan zihninin sınırlarını keşfetmemizi sağlamasının yanında insanlara bazen o aranan yolu gösteriyor veya aramaya devam etmek için bir istek yaratıyor.
#Sevil DolmacıGÜNLERDEN beri sular altında can çekişmekte olan Venedik, Sao Paulo, Sydney bienalleriyle birlikte günümüzde en prestijli güncel satan etkinliklerinden biri kabul edilen, “Yedinci Kıta” temalı 16. İstanbul Bienali’ni 8 haftada (14 Eylül- 10 Kasım) 450 bin kişi gezmiş.
#YazarlarSanat dünyasının nabzını tutan Amerikan dergisi ARTnews’ün yaptığı “En İyi 200 Koleksiyoncu” listesinde, Türk işadamı Halit Cıngıllıoğlu ve oğlu Kemal Cıngıllıoğlu da yer aldı. 32’nci sırada bulunan baba ve oğul, dünyanın en cömert sanatseverleri arasında gösterildi.
#ArtnewsÖktem&Aykut Galeri’de açtığı ’Ateş ve Kılıç Arasında’ başlıklı sergide 1915’e uzanan süreçte isimleri ve hikâyeleri az bilinen Ermeni kadın direnişçilerin portrelerine yer veren Aret Gıcır, “Bu sergide yaptığım ‘Felaket’e yaklaşmaya çalışmak’ olarak özetlenebilir” diyor.
#Mimar Sinan