Güneş enerjisi kullanarak uçan Solar Impulse uçağıyla dünya turu gerçekleştiren rekortmen pilot Andre Borschberg, önümüzdeki 15 yılda şehir içinde pilotsuz, elektrik motorlu hava araçları ile ulaşımın sağlanacağını söyledi. Borschberg, "Yeni nesil hava araçlarıyla sessiz, çevreyi kirletmeden ve uygun teknolojiyle belki de taksi fiyatına Kadıköy´den Taksim´e uçacaksınız. Bu günler hiç de uzak değil" diye konuştu.
#Güneş Enerjisi UçuşGüneş ile neler yapılabileceğini kanıtlamak için, gücünü güneşten alan Solar Impulse adındaki uçakla dünyanın çevresinde tur atan ve böylece tarihe geçen iki pilottan biri olan Andre Borschberg İstanbul’daydı. Borschberg, özellikle beş gün, beş gece süren etapta yaşadığı zorlukları anlattı. Borschberg’e göre elektrikli uçaklar devrimi yakın…
#Solar ImpulseDünyanın ilk güneş enerjisi ile uçarak dünya turuna başlayan uçağı olan Solar Impulse’ın, turunu bitirmesine iki durak kaldı. Uçağın pilotu Andre Borschberg’e uydu üzerinden telefon ile bağlanarak uçuş hakkında bilgi aldık. Batı Akdeniz üzerinde konuştuğumuz pilot, eşinin Türk olduğunu ifade ederek telefonumuzu “Merhaba” ile açtı, “Allaha ısmarladık” ile kapattı.
#Solar İmpulseSadece güneş enerjisi kullanarak, bir damla yakıt harcamadan dünya turu yapacak olan Solar Impulse 2, rekor uçuşuna dün TSİ 05.12’te Abu Dabi’den başladı. Uçak, 13 saat sonra 18.14'te Umman'ın başkenti Maskat'a indikten sonra bu sabah 04.35'te Hinditan'ın Ahmedabad şehrine hareket etti.
#ABU DabiGuiness Rekorlar Kitabına giren güneş enerjisi ile çalışan uçağın mucidi Andre Borschberg, uçuşlara meditasyonla hazırlandığını belirterek, “Yakıtımız güneş, hızımız rüzgar olduktan sonra dünyayı dolaşabiliriz. Gelecekte yolcu uçaklarının da güneş depolayıp uçması mümkün” dedi.
Karbon salınımının yaklaşık yüzde 2’sini uçaklardan kaynaklanıyor. Alternatif yakıtlar üzerinde çalışan imalatçılar, güneş enerjisi, hidrojen gibi kaynaklarla yeşil uçuşu hayata geçiriyor. NASA’nın hedefiyse 2030’da yolcu uçaklarında kullanılacak elektrik motorunun ilk denemelerini yapabilmek.