Tolga ÖZBEK - ABU DABİ / DHA
Oluşturulma Tarihi: Mart 10, 2015 01:29
Sadece güneş enerjisi kullanarak, bir damla yakıt harcamadan dünya turu yapacak olan Solar Impulse 2, rekor uçuşuna dün TSİ 05.12’te Abu Dabi’den başladı. Uçak, 13 saat sonra 18.14'te Umman'ın başkenti Maskat'a indikten sonra bu sabah 04.35'te Hinditan'ın Ahmedabad şehrine hareket etti.
Dört elektrik motoruyla uçan Solar Impulse 2, Abu Dabi'den havalandı.
Solar Impulse 2'nin İsviçreli mucitleri Bertrand Piccard ve Andre Borschberg yaptıkları açıklamada, amaçlarının "temiz ve etkili teknolojilerle ilgili farkındalığı artırmak" olduğunu söyledi.
Toplam 32 bin kilometrelik turda ilk durağı Umman’ın başkenti Maskat olan uçak, tüm enerjisini kanatları üzerinde taşıdığı 17 bin güneş hücrecisinden alıyor.
Bu gücü dört elektrik motoruna aktaran Solar Impulse 2, aynı zamanda bataryalarını da dolduruyor ve gece de uçabiliyor.
EŞİ TÜRKHavacılıkta bir devrim olarak adlandırılan projede, İsviçreli pilotlar Bertrand Piccard ve Andre Borschberg dönüşümlü olarak yapıyor.
İlk uçuşu gerçekleştirecek olan ve uzun yıllar İsviçre Hava Kuvvetleri'nde jet pilotluğu yapan Borschberg'in eşi ise Türk.
Solar Impulse 2’nin diğer pilotu Piccard da 15 yıl önce balonla dünya turu yapmıştı.
Piccard ve Borschberg DÜNYA TURU 5 AY SÜRECEKAbu Dabi’den havalanan Solar Impulse 2; Umman, Hindistan, Myanmar, Çin ve ABD'ye ulaştıktan sonra Güney Avrupa ya da Kuzey Afrika’ya uğrayacak. Hedef beş ay içinde kalkış noktası Abu Dabi’ye varmak.
Dönüşümlü olarak uçacak iki pilot gökyüzünde toplam 500 saat kalacak.
İşte Solar Impulse 2'nin duracağı yerler ve bu noktalar arasındaki tahmini uçuş süreleri... Uçağın 12 saatlik yolculuğun ardından ilk durağı olan Maskat'a inmesi planlanıyordu. Ancak bu uçuş 13 saat sürdü. Saatte 140 kilometre hıza kadar çıkabilen Solar Impulse 2, 9 bin metre irtifada uçabiliyor.150 MİLYON DOLARLIK PROJEProje, tamamen sponsorların desteğiyle hayata geçirildi. Toplam 150 milyon dolarlık dünya turu projesinde birçok teknoloji ilk defa kullanılıyor.
Solar Impulse 2’nin Türkiye sponsorluğunu ise Brisa üstlendi.
Geliştirilecek teknolojilerle havacılığın geleceğini şekillendirecek uçağın elektrik motorları ve diğer sistemlerinin 20 yıl içinde yolcu uçaklarında da kullanılması planlanıyor.