Türkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDAnadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan "Önümüzdeki dönemde Ar-Ge yatırımları ve yeni ürünler geliştirme ön planda olacak. Endüstri 4.0 ve dijitalizasyon anlamında baktığımız zaman çok ciddi gelişmeler var. Üretim çalışmalarımızın, satış ve satış sonrası servis çalışmalarımızın dijital yapıya daha uygun hale gelmesi lazım. Bunun için üretim ve fabrikamız tarafında da yatırımlar var" dedi.
#Anadolu IsuzuGeçtiğimiz yıl 26 milyar liralık ciroya ulaşan ve 9 farklı sektörde faaliyet gösteren Anadolu Grubu İcra Başkanı Hurşit Zorlu, “İş dünyasının aktörleri Türkiye’nin elçileridir. Vize sorunu çözülür, işler durulur. Geçmişte de oldu. Yeter ki biz iş insanları yabancı ortaklarımıza ülke koşullarını doğru anlatalım. Ortaklarınız size inanıyorsa hep bir çıkış yolu var” diye konuştu.
#Hurşit Zorlu2018’den itibaren ithal traktörlere gelecek yüzde 21’lik ek vergi, Türkiye’de yatırımların yolunu açtı. ABD Agco ve Hintli Mahindra’nın ardından İtalyan Landini’de Türkiye’de üretim yapacak. Anadolu Grubu ile ‘Anadolu Landini’ şirketini kuran İtalyanlar 2018’den itibaren 40 milyon Euro yatırımla Şekerpınar’da traktör üretimine başlıyor.
#Anadolu Landiniİstanbul’da bulunan elindeki altın değerindeki arazileri satmaktansa, kendisi proje geliştirmeye karar veren Anadolu Grubu, bu işe Kartal’daki Isuzu, Anadolu Motor ve Adel Kalemcilik’in fabrika arazilerinden başlayacak. Buradan boşalan yaklaşık 150 dönüm arazi stokuyla inşaata ilk adımı atacak olan Holding, Merter’deki arazisi için de aynı yolu izleyecek.
Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, yerli oto için büyük kaynak gerektiğini, arazi veya Ar-Ge teşviklerinin yeterli olmayacağını belirterek, “Devlet ya ciddi sermaye koyacak, ya da 30-40 yıl vadeli faizsiz kredi verecek. Bunlar olmazsa üretim ancak ithal araçların yasaklanmasıyla mantıklı olur” dedi.
Yedi yıl gazetecilik ten sonra yayıncılık şirketi kuran Yıldırım Ulkat, sanayici olarak da başarıyı yakaladı. Şu anda Çerkezköy, Bursa ve İzmir’de otomotiv ve temizlik sektörüne poliüretan sünger tabanlı ürün üreten Ulkat’ın şirketi Sanifoam, yakında Londra’da da üretim yapacak.
Çin’in tek bağımsız otomotiv üreticisi Geely, Avrupa pazarına ilk adımı Türkiye’den atıyor. Kasım ayında Anadolu Grubu distribütörlüğünde Türkiye’de satılmaya başlanacak Çinli Geely’in patronu Shufu Li, iş hayatında örnek aldığı Toyota gibi global dev olma rüyasının gerçekleşmesinde Türkiye’nin de önemli desteği olacağını söyledi.
Sabancı Holding’in 57 yıllık şirketi Bossa’nın yüzde 50.12’sini 76.4 milyon dolara satın alan Akkardan’ın Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Ebubekir, "Satış imzasını attığımız gün yurtdışından firmalar ’Bossa’yı bize satın’ diye telefon ettiler. Almanya’dan İngiltere’den bir kaç firma peşimize düştü. Hiç dikkate almadım" dedi.
Türkiye’deki tüm otomobil markaların yetkili satıcılarını ortak bir çatı altında toplayan OYDER, başlattığı toplumsal duyarlılık kampanyası çerçevesinde, yetkili satıcıların hizmet kalitesini arttırarak otomobil sahiplerinin güvenliğini yükseltmeyi hedefliyor. Yetkili satıcıların 4.5 milyar doları aşan yatırımları ile araç kullanıcılarının, sundukları hizmetin farkına varması için böyle bir sosyal sorumluluk projesine adım atan OYDER, araç bakımının her şeyden önce bir güvenlik konusu olduğu, araç alırken gösterilen özenin aracın bakımı için de gösterilmesi gerektiğini belirtiyor.