Perakende sektöründe son 1.5 yılda Türkiye’den çıkan markalar kervanına İngiliz Debenhams da eklendi. C&A, River Island, Top Shop, Douglas ve La Senza’nın ardından Debenhams mağazalarını yıl sonuna kadar kapatma kararı aldı. Sektör temsilcileri ise yabancıların hız ve operasyonel alanda rekabette zorlandığını dile getirirken, yerli markalar ise yerli üretim avantajıyla üst üste yeni mağazalar açıyor.
#Yabancı MarkalarTürkiyeYE’nin uluslararası yatırım fonları için cazibesini koruduğunu belirten Gulf-Turk Capital Program Koordinatörü Suat Karabulut, “Son 10 yılda Körfez ülkelerinden Türkiye’ye yaklaşık 30 milyar dolarlık doğrudan sermaye yatırımı geldi. Bu miktar, 2.5 trilyon doları bulan Körfez potansiyelinin sadece binde birini oluşturuyor. Bu rakam artabilir” dedi.
Son 10 yılda Körfez ülkelerinden Türkiye'ye yaklaşık 30 milyar dolarlık (yatırım ortaklıkları–private equity–kapsamlı) doğrudan sermaye yatırımı geldi. Türkiye'nin, cazip projeleriyle ve Körfez finansal enstrümanlarına entegre olarak önümüzdeki 3-5 yılda Körfez fonlarından 30 milyar dolar sermaye çekebileceği vurgulanıyor.
Çok katlı mağazacılıkta 100 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren İngiliz Debenhams uzun yıllar incelediği Türkiye pazarına birlikte girdiği Shaya için "Kuveytli Alshaya Group’un Türkiye uzantısı Shaya bizim için en doğru partner. Shaya, Ortadoğu’dan ayrı, tamamen Türk yöneticilerin olduğu bir ofis" dedi.