OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 15, 2004 00:00
Topshop, Starbucks, The Body Shop'ın da aralarında bulunduğu 12 uluslararası markayı Türkiye'ye getiren Alshaya Grubu, 5 yılda Türkiye'ye 100 milyon
dolar yatırım yaparak mağaza sayısını 300'e çıkarmayı hedefliyor. ORTADOĞU'da 600'ün üzerinde mağazada 40 uluslararası markayı müşterilerine sunana Alshaya Grubu'nun Perakende Operasyonları CEO’su Mohammed Alshaya, Türkiye'ye 5 yıl içerisinde 100 milyon dolar yatırım yapacaklarını söyleyerek, mağaza sayılarını 300'e çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Alshaya, amaçlarının Türkiye'deki en büyük perakende zincirlerinden biri haline gelmek olduğunu belirtti.4'üncü Uluslararası İstanbul Perakende Konferansı'nda konuşan Alshaya, Türkiye'ye yatırım yapma kararını 2001 yılında aldıklarını hatırlatarak, "Kriz döneminde aldığımız karar Türkiye'de uzun vadeli yatırımlar planladığımızın göstergesidir" dedi. Türkiye'ye bugüne kadar 20 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirten Alshaya, mağaza sayılarının 50'nin üzerinde olduğunu, 2005 yılında bu sayıyı 60-65'a çıkarmayı planladıklarını bildirdi. Türkiye'de başta moda olmak üzere sağlık ve güzellik ile
yemek sektörlerinde hizmet verdiklerini söyleyen Alshaya, sözlerine şöyle devam etti: "ÖnceliÄŸimiz giyim ve moda sektöründe olacak, 5 yıl içinde toplamda 40'ın üzerinde uluslararası markayı Türkiye'ye getireceÄŸiz. Hedefimiz Türkiye'de de OrtadoÄŸu'da olduÄŸu kadar yaygın ve etkin olmak."TÃœRK MARKALAR OrtadoÄŸu bölgesinde 9 ülkede faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Alshaya, uygun model ve yapıdaki Türk firmalarının markalarını franchising yoluyla temsil etme konusunda iÅŸbirliÄŸi olanaklarını araÅŸtırdıklarını belirtti. Alshaya, şöyle konuÅŸtu: "Markalarımızın bir kısmı zaten Türkiye'de üretiliyor, biz de tabii ki Türkiye'deki franchising ağımızın yaygınlaÅŸtırılmasını destekliyoruz. Ancak, sadece franchising yöntemi ile çalışmayacağız, lisans anlaÅŸmaları da yapmak istiyoruz. ÖrneÄŸin OrtadoÄŸu'da Linens markası var. Bunu daha sonra konuÅŸmak isterim. Buna ek olarak, Türk markalarını da OrtadoÄŸu'ya taşımayı düşünüyoruz." Linens maÄŸaza ordusuyla 38 milyon dolara koÅŸuyorLINENS Genel Müdürü ve Zorlu Holding Yönetim Kurulu Ãœyesi Åžule Zorlu, Linens'in bir ordu gibi düşünülmesi gerektiÄŸini söyleyerek, "Franchising sistemi bizim belkemiÄŸimiz, biz de ordumuzu sıkı, saÄŸlam, kuvvetli askerlerle donatıp, onların örgütlenmesini saÄŸlıyoruz. 2004 yılı ciro hedefimiz 38 milyon dolar" dedi. Åžule Zorlu, 1999 yılında kurulan Linens'in ilk ve tek ev tekstili maÄŸaza zinciri olduÄŸunu ifade ederek, yurtiçi ve yurtdışındaki toplam maÄŸaza sayısının 103'e ulaÅŸtığını kaydetti. Â
button