Önümüzü temizleyin, 300 maÄŸaza daha açalım

Güncelleme Tarihi:

Önümüzü temizleyin, 300 mağaza daha açalım
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2005 00:00

Türkiye’de 50 milyon dolarlık yatırım yapan Kuveytli Alshaya Grubu’nun Perakende CEO’su Mohammed Alshaya, Türkiye’ye yabancı yönetici getirmekte sıkıntı yaÅŸadıklarını belirterek, ‘100 milyon dolarlık yatırım planımız var. Bunu yapabilmemiz için ÅŸartların düzelmesi ÅŸart’ dedi.TOPSHOP, Starbucks, The Body Shop’ın da aralarında bulunduÄŸu pek çok Avrupa ve ABD markasını Türkiye’ye getiren Kuveytli Alshaya Grubu’nun Perakende CEO’su Muhammed Alshaya, Türkiye’de 65’ten fazla maÄŸazaları ve 600’ün üzerinde çalışanları olduÄŸunu söyledi. Alshaya, ‘Yıl sonun kadar maÄŸaza sayısını 110’a ve çalışan sayısını bine çıkarmayı hedefliyoruz’ dedi. Alshaya, Türkiye’de ÅŸu ana kadar 50 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatarak, ‘3 yılda maÄŸaza sayısını 300’e çıkarmayı, yeni markalar getirmeyi ve 100 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz. Bizim hedefimiz büyük ancak yatırımların önünde engeller var’ dedi.UZUN VADELÄ° HEDEFLER: Türkiye’ye uzun vadeli hedeflerle 4 yıl önce geldiklerini ifade eden Alshaya, ‘Türkiye’ye yabancı yönetici getirmekte sıkıntı var. Perakende alanında Türkiye’de insan kaynakları yetersiz. Biz Amerika’dan Avrupa’dan yönetici getiremiyoruz. Hükümetin dışarıdan gelen çalışanları kontrol altına almak istemesini anlıyoruz ancak ÅŸu andaki uygulama çok engelleyici’ dedi.TÃœRKÄ°YE FAZLA SIKI: Hiçbir ÅŸeyin tek yönlü olamayacağına dikkat çeken Alshaya, ‘Türkiye dünyanın her yerine yöneticiler gönderiyor. Amerika’ya, Avrupa’ya ve hatta OrtadoÄŸu’ya ama kendi ülkesine yabancı yönetici kabul etmiyor. Bütün dünyada bu kabul edilir. ABD’de, Ä°ngiltere’de, Fransa’da yabancı yöneticiler vardır. Türkiye bu konuda fazla sıkı. Yasal çerçevede yurt dışından yöneticiler getirmek istiyoruz’ diye konuÅŸtu. KENDÄ°MÄ°ZÄ° PAZAR ADADIK: Alshaya Türkiye’de yatırımın önündeki diÄŸer engelleri de şöyle anlattı: ‘Türkiye’de bürokrasi atmaya çalıştığımız adımları engelliyor. Biz kendimizi bu pazara adadık. Lütfen bürokrasi elimizi kolumuzu baÄŸlamasın. Ä°thalata birden bire kısıtlama getirilmesi Türkiye’deki baÅŸka bir sorunumuz. Bu bizim ithalat yeteklerimizi kısıtlıyor.’ Türkiye baÅŸarılı deneme olduORTADOÄžU, Güney Kıbrıs ve Türkiye’de 700’ün üzerinde maÄŸazaları olduÄŸunu ve 40 uluslararası markanın temsilcisi olduklarını anlatan Muhammed Alshaya Türkiye pazarına giriÅŸ hikayelerini şöyle anlattı: ‘2001 yılında Türkiye’ye gelmemiz stratejik bir karardı. Daha hızlı büyümek için Türkiye’ye yatırıma yöneldik. Türkiye büyük bir ekonomik krizin içindeydi. Ä°ÅŸ modelimizi ilk defa OrtadoÄŸu dışında bir yerde denedik. Türkiye’de baÅŸarılı olursak Türkiye Orta ve DoÄŸu Avrupa’ya girmemiz için bir köprü olacaktı. Türkiye’deki denememiz baÅŸarılı oldu.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!