Alper Kanca haberleri sayfasında Alper Kanca hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 86 Alper Kanca haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca 'Bir Tel Arabamız Vardı' belgeseli ile hem Türk tedarik sanayinin tarihini kayıt altına almak hem de sanayi tarihi konusundaki eksikliği gidermek hususunda, üye şirketlerimize ve paydaşlarımız olan STK'lara ilham vererek daha iyisi için yarışmayı tetiklemek istedik" dedi.
#TAYSADTAŞIT Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, son yıllarda küresel rekabet ile birlikte ana sanayi ve tedarik sanayisinin daha fazla iş birliği içerisinde olduğunu belirterek, "An itibarıyla Türk otomotiv tedarik sanayi, geldiği noktayla bir otomobilin yüzde 80'ini üretebilecek durumdadır. Kendi gücümüzü iyi bilmeliyiz. Bugün Almanya bile bir otomobilin yüzde 100'ünü yerli üretimle yapamazken, otomotiv tedarik sanayimiz önemli bir aşama kaydetmiş, etki alanını arttırmış ve global oyuncu olmuştur. Özellikle ana ve tedarik sanayi iş birliği ile Türk sanayisi çok daha iyi yerlere gelecektir” diye konuştu.
#Alper KancaBAŞBAKAN Yardımcısı Mehmet Şimşek’in geçtiğimiz hafta ‘İklim Değişikliğiyle Mücadele’ temalı bir forumda söyledikleri belki dikkatinizi çekmiştir. Tam da MTV zamları gündemdeyken Şimşek esprili bir dille otomobilden alınan yüksek vergileri işaret ederek, “Belki sokaktaki vatandaş haklı olarak şikayet ediyor ama biz özellikle fosil yakıtları ve taşıtları çok yüksek vergilendiriyoruz. Dünyada bu anlamda da ön plandayız” yorumunu yaptı.
#Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAŞIT Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, Türkiye'nin üretim, istihdam ve ihracatta sürükleyici konumda olan otomotiv sektörünün iç pazar satışları ile dünya ülkeleri sıralamasında 17'nci, Avrupa otomotiv satışlarına göre de altıncı sırada yer aldığını belirtti.
#TAYSADRusya’nın işgali otomotiv sektöründe de endişe yarattı. Emtia fiyatlarının artması sektör üzerinde baskı kurmaya başladı. Üretimde kullanılan paladyum ve nikel gibi değerli metallerin önemli bölümü Rusya’dan tedarik ediliyor. Geçen yıl Rusya’ya 705 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Türkiye otomotiv sanayisi için henüz risk yok. Ancak artan maliyetler tüketici için daha pahalı araçlar anlamına gelebilir.
#RusyaYeni yılda otomobil almak isteyen vatandaşları zamlı fiyatlar bekliyor. Otomotiv sektörü, dünya çapında artan hammadde, enerji ve nakliye maliyetlerini bu aydan itibaren fiyatlara yansıtmaya hazırlanıyor. Sektör temsilcilerine göre, ÖTV matrahları güncellenmezse iç pazarda satışlar 2021’nin bile altında kalabilir.
#ÖTVDünyada doğalgaz ve kömür fiyatları rekor seviyelere çıktı. Avrupa’da elektrik fiyatları yüzde 150, Türkiye’de ise yüzde 75 arttı. Hali hazırda çip krizi, hammadde ve nakliye gibi birçok sorunla boğuşan otomotiv sektörünün önüne bu kez de elektrik faturası geldi.
#OtomotivDolardaki düşüşün otomobil fiyatlarına anında yansımadığına dikkat çeken sektör temsilcileri, “Dolardaki düşüş devam ederse bunun fiyatlara yansıması olur. Ancak ÖTV aracın millileştiği tarihteki KDV matrahı üzerinden ödendiği için kurdaki düşüş, fiyatlara yüksek maliyetli stoklar bitmeden yansımıyor” dedi.
#GazetehaberleriAğustos ayı sonunda gerçekleştirilen basın toplantısında, otomotiv sektörünün ilk dalgayı sorunsuz atlattığını vurgulayan TAYSAD Başkanı Alper Kanca bu haftaki konuşmasında, “Çember daralıyor, tüm önlemlerimize rağmen kontrolsüz sosyal hayat otomotiv sektörü çalışanlarına virüsü bulaştırdı” şeklinde konuştu. Mart-kasım dönemi pozitif çalışan oranı yüzde 5.4 iken yalnızca 1 günde (5 Kasım 2020) yüzde 1.8 oranında pozitif çıktı. Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı, “Buna karşın kapanma öngörmüyoruz” dedi.
#GazetehaberleriBugün Cumhuriyet Bayramımızın 97’nci yıldönümünü kutluyoruz. Salgın önlemleri nedeniyle meydanlarda geniş katılımlı kutlamalar yapılamasa da Türkiye’nin dört bir yanı kırmızı-beyaz, yürekler Cumhuriyet coşkusuyla dolu. Biz de her kesime sorduk: “Sizin için tek kelimeyle Cumhuriyet nedir?”
#GazetehaberleriOtomotiv sektöründe hem ana sanayi hem de yan sanayide koronavirüs etkileri büyük ölçüde aşıldı. Tedarik sanayisinde doluluk oranı yüzde 90’lara ulaştı. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, “Ölümü gördük, sıtma olduk, iyileştik ve üretiyoruz. Sektörün kimi oyuncuları 3 vardiyaya tekrar döndü ve gece gündüz üretim yapıyor. Bazılarında fazla mesai bile söz konusu olmaya başladı” dedi.
#GazetehaberleriOtomotiv sektöründe geçtiğimiz ayın ortasında başlayan normalleşme süreci, hem ana sanayide hem de yan sanayide ‘komple duruş’un haziran itibarıyla sona erdiğini gösteriyor. Zorunlu salgın arasından ötürü yıl sonu kayıplarının toplam 5 milyar dolara ulaşacağını hesaplayan otomotiv tedarik sanayi yaralarını sarmaya başladı. Ancak ayakta kalmak ve istihdamı korumak için ‘destek şart’ diyor.
#GazetehaberleriKoronavirüs etkilerinin Avrupa’da yavaş yavaş azalması ile birlikte otomotiv sektörü ayağa kalkıyor. Hem Avrupa’da hem de Türkiye’de üretim yeniden başlıyor. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye’nin Avrupa’dan etkilendiğini ancak Çin’deki krizden etkilenmediğini ve ilerleyen süreçte Çin’e alternatif bir tedarik sanayi olabileceğini vurguladı. Kanca, “Yaşanan değişim Türkiye’ye fırsat doğurabilir” dedi.
#GazetehaberleriKoronavirüs otomotiv sektörünün her alanında etkisini arttırmaya devam ediyor. Sıfır otomobil satışları Türkiye’de de gerilerken, ikinci elde düşen talebe paralel olarak fiyatlar yüzde 5 azaldı. Özellikle Avrupa ülkelerinde virüsün sert etkisiyle otomotiv ihracatında da mart ayında yüzde 28.5’lik gerileme yaşandı.
#GazetehaberleriDünya çapında bir salgın haline dönüşen koronavirüs ekonomik olarak da global bir kriz haline geldi. Özellikle otomotiv sektörü bu durumdan ciddi yara aldı. İlk günden bu yana çözüm teknolojiden geçiyor. Fuarlar dijital ortama taşındı, yarışlar sanal ortama alındı. Otomotiv üretimi dururken markalar teknolojisini sağlık sektörü için kullanma kararı aldı.
#GazetehaberleriÇin’de ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının etkileri ticaret hayatında da görülmeye başladı. Türkiye ile Çin 2019’da yaklaşık 21 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşırken, Türkiye’nin Çin’den yaptığı ithalat 2019’da 18.4 milar dolar, Türkiye’nin Çin’den ihracatı ise aynı yıl 2.6 milyar dolar oldu. 2020’nin ilk yıllarında ise koronavirüs sebebiyle ticaret büyük darbe aldı. Çin’de üretim tesislerinin durmuş olması, Çin’den gelen ürünlere karşı yaşanan korku sebebiyle birçok ülke bazı ürünlerde alımlarını azalttı ya da durdurdu. Türkiye için önemli bir ticari ortak olan Çin’den gelen ürünler arasında yedek parçadan kimyasal maddelere, ayakkabıdan plastiğe, elektronikten çeşitli gıda maddelerine kadar birçok ürün bulunuyor. Biz de bu sektörlerin önde gelene isimleri ile konuştuk. Virüsün Türkiye üzerindeki etkilerini araştırdık.
#GazetehaberiTAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca "TOGG ile iş birliğimiz çok iyi gidiyor. Bizim TOGG’la şu an görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında firmamız var. TOGG, bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladı. Ama hedef 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek" dedi.
#TOGGTAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca 'Bir Tel Arabamız Vardı' belgeseli ile hem Türk tedarik sanayinin tarihini kayıt altına almak hem de sanayi tarihi konusundaki eksikliği gidermek hususunda, üye şirketlerimize ve paydaşlarımız olan STK'lara ilham vererek daha iyisi için yarışmayı tetiklemek istedik" dedi.
#TAYSADVolkswagen, Manisa’da kuracağı fabrikayla ilgili bu ay beklenen resmi açıklamayı ‘Barış Pınarı’ harekâtı nedeniyle ertelediğini açıkladı. Ancak bu kararın Alman basını tarafından sanki yatırım iptal edilmiş gibi servis edilmesi kafaları karıştırdı. Türkiye’de konuya yakın kaynaklar yatırımla ilgili bir iptalin söz konusu olmadığını belirtirken, resmi açıklama için tansiyonun düşmesinin beklendiğini aktardılar.
#GazetehaberleriTAYSAD ve İTO'nun düzenlediği etkinlik kapsamında Türkiye'ye gelen Alman gazeteciler, Bursa, Kocaeli ve İstanbul'daki otomotiv fabrikaları ile Ar-Ge merkezlerini ziyaret ederek Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde yakaladığı ivmeye yakından tanıklık etti.
#AlmanyaSon günlerde Fransız Renault ile 100’den fazla Türk yan sanayi şirketi arasında yaşanan ve mahkemelere taşınan kriz tüm otomotiv sanayisini tehdit ediyor. Fransa merkez aldığı kararla Euro ve enflasyon farkını ödemediği için 100’lerce şirket zararına parça temin etmek zorunda kalınca sıkıntı yaşamaya başladı. Eğer uzlaşma sağlanamazsa parça tedarik zinciri zarar görecek, fabrikalarda araç üretimi peyderpey duracak.
#Gazetehaberleri2018 yılında 641 bin adetle kapanan otomotiv pazarından 17.4 milyar TL ÖTV tahsilatı yapılırken, tahminlerin 350-400 bin adet olduğu ÖTV teşvikli 2019 yılında ise devletin 24 milyar TL’lik tahsilatı nasıl yapacağı merak ediliyor. Bunun için 70-120 bin TL’lik matrah seviyelerinin 120-170 bin TL’ye yükselmesi, krediye ulaşımda kolaylık ve faiz indirim desteği sağlanması gerekiyor. Aksi durumda kaçan balık büyük olabilir.
#YazarlarKonut, mobilya, otomotiv, küçük ev eşyaları gibi sektörlerde Kasım 2018’de başlayan ve 31 Mart’ta sona erecek vergi indirimlerine devam kararı çıktı. Konutta tapu harcı ile KDV indirimi yıl sonuna kadar sürecek. Otomotiv, beyaz eşya, mobilyada ise indirimler 31 Haziran’da sona erecek.
#GazetehaberleriİTO Başkanı Şekib Avdagiç "Atatürk Havalimanı'nın fuar merkezi yapılması fikrini doğru buluyoruz ancak bunun için bir dönüşüm yapılması gerek. Oradaki bütün holler, hemen bugünden yarına kullanılabilecek durumda değil. Statik anlamda da fiziki anlamda da. Hem bazı hollerin dönüşmesi hem bazı ilave hollerin yapılması lazım. Biz İstanbul Dünya Ticaret Merkezi olarak oraya katkı vermeye hazırız" dedi.
#Şekib AvdagiçTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ve Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Türkiye’nin otomobili ve onun ortaya çıkaracağı mobilite ekosistemindeki iş birliği fırsatlarını değerlendirmek ve hayata geçirmek üzere, oluşturdukları gruplar aracılığıyla görüşmelere başladı.
#TOGG