Ağustos ayının başından bu yana şehirlerarası yolcu taşımacılığında kazaların sayısında endişe verici bir artış gözlemleniyor. Her geçen gün yeni bir kaza haberi gündeme gelirken, bu durum hem yolcular hem de trafik güvenliği uzmanları arasında büyük bir kaygıya yol açtı. Son 5 yılda ise şehirlerarası yolcu taşımacılığında meydana gelen bin 347 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası, dikkate değer bir istatistik oluşturuyor. Ardı ardına yaşanan bu faciaların ardından, gözler otobüs firmalarına ve genel yol güvenliğine çevrildi. Peki, bu kazalar neden yaşanıyor ve nasıl önlem alınmalı?
#Otobüs KazalarıAnkara’da 9 kişinin öldüğü, 27 kişinin de yaralandığı trafik kazasının ardından, otobüs kazasında ölenlerin artışı dikkat çekti. 1 yılda otobüs kazalarında ölen kişi sayısı yüzde 55 oranında arttı. Trafik güvenliği uzmanı Alpay Lök, otobüs tamircisinde çekilen fotoğrafı örnek göstererek, “Bu şartlarda uyuyan sürücü ne kadar dinlenebilir?” dedi.
#AnkaraBayram tatili nedeniyle 9 bin 200 otobüsün yollarda olacağına dikkat çeken Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkan Yardımcısı, fren ve trafik güvenliği uzmanı Alpay Lök, bayramın acıya dönmemesi için sürücülere şu uyarıları yaptı:
#Bayram TatiliTürkiye’de son 24 saatte Kütahya, Sivas ve Van’da meydana gelen üç ayrı kazada onlarca kişi yaralandı. Son bir ayda meydana gelen kazalarda ise hem ölü hem yaralılar vardı. Kazaların ocak, şubat ve mart aylarında yoğunlaştığına dikkat çeken uzmanlar, Hürriyet’e “Bu kazaları durdurmak mümkün ama önlem almak şartıyla” dedi.
#SakaryaTürkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkan Yardımcısı Alpay Lök, TIR, kamyon, otobüs kazalarının basit önlemlerle azaltılabileceğine dikkat çekerek geçen yıl kötü hava koşullarında çok sayıda ölümlü otobüs ve TIR kazaları yaşandığına dikkat çekti.
#Kış LastiğiMardin ve Gaziantep’te aynı gün yaşanan ve 35 kişinin hayatını kaybettiği katliam gibi trafik kazaları tüm Türkiye’yi sarstı. Feci olaylar, otobüs ve TIR kazalarının durdurulmasına yönelik tartışmaları yeniden gündeme getirirken uzmanlar, “hız sınırının düşürülmesi, ağır taşıtların her yıl 3 kez teknik muayeneden geçirilmesi, otoyollarda şerit disiplini, takip mesafesi ve hız denetimlerinin artırılması” gibi 7 önleme dikkat çekti.
#MardinTrafikte hem taşıtlara hem yolculara yeni kurallar geldi. Olası sert frenlerde, kazalarda bebek ve çocukların anne kucağından fırlamasına karşı minibüs, otobüs ve taksilerde “çocuk bağlama sistemleri” zorunlu oldu. Otobüs ve minibüslerde tüm yolcular emniyet kemeri takmadan harekete izin verilmeyecek. Kemer takmayan yolcular polise bildirilecek. Gece motosiklet, bisiklet ve scooter kullanırken ‘reflektif yelek’ giyilecek.
#TrafikTürkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkan Yardımcısı Alpay Lök, bayram trafiğinde hem güvenlik ve hem de tasarruf için ipuçları verdi. 140 kilometre yerine 120 kilometre hızla gitmenin can güvenliğini artırırken yakıttan da yüzde 60 tasarruf sağlayacağına dikkat çekti.
#TrafikManisa’da 6 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ardından önceki gün de Balıkesir’de kontrolden çıkan otobüs 15 kişiye mezar oldu. Aynı gün İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde minibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ise 8 kişi hayatını kaybetti. Bugün de Uşak'ta devrilen otobüsteki 30 kişi yaralandı. Ardı ardına yaşanan faciaların ardından gözler otobüs firmalarına ve yol güvenliğine çevirildi. Bu felaketler neden yaşanıyor, nasıl önlem alınmalı? Uzmanı anlattı...
#Otobüs KazalarıManisa’da 3 gün önce meydana gelen ve 6 kişinin, dün de Balıkesir’de 15 kişinin hayatını kaybettiği trafik kazalarının eski model otobüslerle, yorgun, uykusuz şoförler nedeniyle çıktığı iddia edildi. Fren ve Trafik Güvenliği Uzmanı, Makina Yüksek Mühendisi, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Üyesi Alpay Lök, kazaları Hürriyet'e değerlendirdi
#GazetehaberleriKural tanımayan sorumsuz şoförler, ağır çalışma şartlarına, yorgun ve uykusuz olmalarına rağmen direksiyona geçince kaza kaçınılmaz oluyor. Bunun son örneği dün sabah İstanbul’da yaşandı. Yolcuların uyuduğu için daha önce iki kez ikaz ettiklerini söyledikleri otobüs şoförü Doğan Duygulu, üst geçidin duvarına çarptı.
#GazetehaberleriDevlet, ÖTV teşviki için vergi gelirine ve piyasanın canlanmasına bakar. Teşvikin devrede olduğu mart ayı ile teşviksiz ağustos ayı arasında satışlarda yarı yarıya fark olsa da ÖTV tahsilatında büyük fark yok. Ayrıca bir çok marka 8 ayda sattığını 4 ayda satacağını öngördüğüne göre piyasa canlanması için bir şey yapmaya gerek var mı?
#YazarYOZGAT, Zonguldak, Mersin, Denizli ve son olarak da Bursa Orhaneli’nden peş peşe gelen park halindeki TIR ve kamyon kazaları, “Park halindeki araçların freni nasıl boşalıyor” sorusunu akla getirdi. Trafik Güvenliği Uzmanı, Makina Mühendisi, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Üyesi Alpay Lök, “Trafik Yönetmeliği’nde acilen değişiklik yapılmazsa okul, AVM, hastane, cami gibi vatandaşın yoğun olarak bulunduğu yerlerde TIR’lar onlarca can kaybına neden olabilir” uyarısı yaptı.
#GazetehaberleriAnkara’dan yarıyıl tatilinde çocuklarıyla birlikte güzel bir hafta sonu gezisi için Uludağ’a gidenleri taşıyan tur otobüsü Eskişehir’de yol kenarındaki ağaçlara çarptı. 11 kişi öldü, 44 kişi yaralandı. Çok sayıda yolcu şoförün uyuyakaldığını söylerken, şoför "Köpeğe çarpmamak için yoldan çıktım" dedi. Uzmanlar, Türkiye'de eski model şehirlerarası otobüslerde de güvenlik paketinin zorunlu kılınması halinde bu tür kazaların azalacağı fikrinde.
#AEBSCam filmi yasağı, araç sahipleri tarafından sorgulanmaya devam ediyor Türkiye genelinde birçok araç sahibinin ceza yememek için söktürdüğü, bazılarının ise kanunun netleşmesi için beklediği cam filmi yasağı, resmi merciler tarafından yeniden ele alınıyor. Resmi Gazete'de yer alan yasağın ardından ilk kez açıklamada bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, durumun düzeltilmesi için talimat verdiğini ifade etti. İşte, cam filmi yasağı hakkında bazı bilgiler
#Cam Filmi YasağıAraçlara taktırılan cam filmlerinin sökülüp sökülmemesi konusunda vatandaşın kafası karışırken, Cumhurbaşkanı’nın devreye girmesiyle yasağın tümden kalkacağı beklentisi oluştu. Ancak uzmanlar, yasak kalksa bile bunun kısmi serbesti olacağını, ön camlarda asla cam filme izin verilmeyeceği tahmininde bulundu.
#Cam FilmiİZMİR’den Anneler Günü’nü kutlamak için Marmaris’e giden 21’i kadın 24 kişinin hayatını kaybettiği, 10 kişinin de yaralandığı kazanın, midibüsün fren sistemini güçlendirmek için yapılan merdivenaltı müdahale nedeniyle meydana geldiği ortaya çıktı. Bilirkişi heyetinin incelemelerini tamamlayarak oluşturduğu ve Muğla Cumhuriyet Başsavcılığı’na teslim ettiği 40 sayfalık rapora göre, kazanın tek ve asıl suçlusunun midibüsün sahibi Bülent Çetindağ. Raporda, kazaya midibüsün fren sisteminin, daha sonradan takılan fren takviyesi nedeniyle devre dışı kalmasının sebep olduğu tespit edildi. Rapora göre, merdivenaltı yöntemle ek hava takviyeli bir fren sistemi takılmıştı.
#GazetehaberleriULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca 1 Nisan 2017 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde; ‘’Ülkemiz karayollarında seyreden yabancı plakalı araçlar da dahil olmak üzere ticari ve özel tüm araçlar için kış lastiği kullanma zorunluluğu getirilmiştir’’ dendi.
#Emre ÖzpeynirciFreni patlayan kamyonların yol açtığı savaş gibi kaza haberlerine sıkça duyarız. Onlarca kişinin öldüğü ve yaralandığı bu kazaların nedeni olarak ‘‘frenin patlaması’’ gösterilir. Ancak, Oto Yaşam'ın yaptığı araştırma ‘‘frenin balon gibi patlamasının’’, ‘‘balon’’ olduğunu gösterdi.