Birkaç yıl öncesine kadar ayakkabı sektörünün önemli oyuncularından biriyken batan Hangar Ayakkabı yeniden sektöre dönme çabasında. Şirket sahibi Alpaslan Selçuk, bilançoları iyi olmasına karşın bazı bankaların olumsuz tutumları nedeni ile zorlu bir süreç yaşadıklarını belirterek, “Yılların birikimi bir anda elimizden gitti. Ancak, düştüğümüz yerden yeniden kalkmayı planlıyoruz. Bu yönde ciddi çalışmalarımız oldu dedi”
#Hangar AyakkabıUcuz ayakkabı satışları ile adından uzun bir süre söz ettiren Haan-gar Ayakkabı iki yıldan bu yana içinde bulunduğu mali darboğazı aşamayınca üretim ve satışlarını durdurma kararı aldı. Bir dönem 220 kadar mağazası bulunan Haan-gar'ın piyasaya 32 milyon lira seviyesinde borcu bulunuyor.
Tornacı babanın oğlu olarak Boğaziçi Makine Mühendisliği’ni bitiren ve üç ortakla Karel Kalıp’ı kuran Refik Diri, BMC’nin yeni kamyonunda ön konsol ve kabin plastik parçalarının, Yeni Clio’nun ön konsolunun, yenilenen Fiat Linea’nın tamponunun ve Yeni Ford Transit’in bütün iç plastiklerinin kalıplarını Tuzla’daki fabrikasında üretmek için anlaşma yaptı.
Hangar Ayakkabı'dan yapılan yazılı açıklamada, 2009 yılında 15 milyon çift üretimle, önceki yıla göre yüzde 250 büyüyerek, cirosunu 14 milyon liradan 47 milyon 500 bin liraya yükselten şirketin, 2010 yılı hedefini yaklaşık 5 kat artırarak, 250 milyon liraya çıkardığı belirtildi.
Hangar Ayakkabı Yönetim Kurulu Başkanı Alpaslan Selçuk, Türkiye'de ayakkabı imalat sektöründe ters giden bir şeyler olduğunu ve kurulu ayakkabı üretim kapasitesinin 500 milyon çift olduğunu belirterek, “Dünya ayakkabı pazarından aldığı pay binde yarım, binde 1 değil” dedi.
Babası gibi tornacı olmamak için spor akademisinde öğrenim gören Alpaslan Selçuk, öğretmenlik, antrenörlük yapmak yerine ‘spor malzemeleri mağazası’ açtı. Sonra ayakkabı ticaretinde başarı kazandı, kurduğu ilk mağaza zinciri Chi’yi, 2004’te sattı. Bu satışla sağladığı sermaye ile Haan-gar’ı kurdu. Şu anda 221 mağazalı bir zincir olan Haan-gar yakında Düsseldorf’ta da mağaza açıyor.