Güncelleme Tarihi:
Yönetim Kurulu Başkanı Alpaslan Selçuk, yaptığı değerlendirmede, 2010 yılı hedefini 25 milyon çift üretim olarak belirlediklerini, geçen yıl başlattıkları yurt dışı atağını sürdürerek, ihracat rakamlarını yükseltmeyi hedeflediklerini ifade etti.
Hedeflerini “teker teker” başarmaya başladıklarını anlatan Selçuk, günde 1.000-1.500 çift üretim yaparken, bugün günlük 50 bin çift üretir hale geldiklerini, yakında kapasiteyi 70 bine çıkaracaklarını bildirdi.
Selçuk, ayakkabı sektörünün Uzak Doğu “hayaline kapıldığı” görüşüne yer vererek, şöyle devam etti:
“Sorumluluk sahibi olması gereken insanların sorumsuz davranışları sektörü bu hale getirdi. Yerli sanayiciyi desteklemeyen sektör, 'keyifli Uzak Doğu uçuşları' yaparak ithal ayakkabı satmanın doyumsuz karlılığı içinde keyif alarak miskin hale geldi ve kendi kendini bitirdi. Bir süre sonra yüksek karlarla yaptığı ithalatlar başına bela oldu, yerli üretimi ortadan kaldırdı. Dolayısıyla da büyük istihdam kayıpları yaşanmaya başladı. Kayıpların başladığı bir dönemde biz buna 'dur' dedik. 1 liraya sağlıksız ithal ayakkabı satmadık. 100-150 liraya ithal ayakkabı değil, 7,90, 13,70 lira gibi rakamlara yerli ve sağlıklı ayakkabı satarak var gücümüzle üretime yoğunlaştık. Yerli ve sağlıklı ayakkabı satarak Türkiye'nin yüzde 100 yerli üretim yapan tek ayakkabı markası olduk. Sorumsuz insanlara haddini bildirip ayakkabı sektörünü dünya konjonktüründe layık olduğu yere taşıdık. Bunu tek başımıza yapmanın hem gururunu, hem de üzüntüsünü yaşıyoruz. Darısı diğer sektörlerin başına.”
Hangar'ın, kot markasıyla tekstilde de “Türkiye devi” ve “dünya markası” olacağını kaydeden Alpaslan Selçuk, “Ayakkabıda yaptığımız gibi ekonomik krizde 24 saat çalışır hale getirdiğimiz makineleri tekstilde de çalışır hale getirip, ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.