Elektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarPazara giren yeni markalar, ÖTV matrahlarının Kasım 2022’den bu yana güncellenmemesi ve ‘yerli’ araç projelerindeki geçiş dönemi nedeniyle, Türkiye otomotiv pazarında ithalatın oranı artmaya devam ediyor. Otomotiv Sanayii Derneği’nin son verilerine göre, yılın ilk 7 ayında otomobil pazarında ithalatın oranı yüzde 70’e ulaşırken, hafif ticari araçlarda bu oran yüzde 69’u buldu.
#TeslaOTOMOTİV Sanayi Derneği’nin (OSD) Ocak-Mayıs 2024 verilerine göre, otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 gerileyerek 606 bin 905 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın ilk 5 aylık dönemine göre yüzde 1 artış sağlayan otomobil üretimi ise 391 bin 932 adede ulaştı.
#OTOMOTİV Sanayi DerneğiŞUBAT ayında 105 bin 990 adetle rekor satış serisini sürdüren otomotiv sektörü, üretim ve ihracatta da önemli adetlere ulaşarak ilk çeyrek için pozitif sinyaller verdi.
#Otomotiv İhracatı2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinTürkiye’de satılan tüm otomobillerin haziran itibarıyla yüzde 80’lik ÖTV dilimine girmesiyle ‘yerli’ üreticinin satışlardaki payı hızla azaldı. Ağustos ayında satılan 66 bin 131 adet otomobilin yüzde 78.1’i ithal otomobillerden oluştu. Bu sonuçla, hem 2023 yılının hem de ağustos bazında son 7 yılın ithal otomobil rekoru kırılmış oldu.
#ÖTVAĞIR ticari araç sektörünün global markası Ford Trucks, geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük etme vizyonuyla katıldığı Avrupa Birliği’nin sıfır emisyonlu lojistik projesi Horizon Avrupa ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem-Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi) kapsamında hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i geliştirmek üzere kurduğu stratejik ortaklılara Ballard Power Systems’ı ekledi.
#Hidrojen Yakıt2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.
#Otomotiv SektörüTedarik sorunları nedeniyle yıl boyunca üretmekte zorlanan otomotiv sanayisi son çeyreğe daha pozitif bir havada başladı. “2022 yılı için en kötüsü geçti gibi” diyen OSD Başkanı Cengiz Eroldu, yerli üreticinin önündeki en büyük ve yeni tehdidin Avrupa’daki resesyon sesleri olduğunu dile getirdi. Eroldu’ya göre, finansmana ulaşım sorunun çözülmesi ve matrahların güncellenmesi gibi adımlarla resesyon riskine karşı iç pazar güçlendirilmeli.
#OtomotivOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) ocak-temmuz verilerini açıkladı. Yılın ilk yedi ayında otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 742 bin 969 adet, otomobil üretimi ise yüzde 4 azalarak 434 bin 190 adet olarak gerçekleşti.
#Otomotiv Sanayii DerneğiGaziantep ve Mardin’deki trafik kazaları Türkiye’deki yaşlı ağır ticari araç parkı ve bakımsız araçların yollarda tehlike saçtığı gerçeğini yeniden ortaya koydu. “Fren patlaması diye bir şey yoktur, bakımsız araç vardır” diyen uzmanlar, tonlarca yük taşıyan araçların kaplama lastikler ve zamanında değiştirilmemiş fren ekipmanlarıyla kazaya davetiye çıkardığını belirtti. Türkiye’de 17’yi bulan ağır ticari araç yaş ortalaması ise yaşanan kazalarda bir diğer önemli etken.
#LastikOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2022 yılının ocak-mayıs dönemi verilerini açıkladı. Yılın ilk 5 ayında toplam üretim bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 4 azalarak 513 bin 887 adet, otomobil üretimi ise yüzde 16.2 azalarak, 296 bin 362 adet olarak gerçekleşti.
#Otomotiv ÜretimiOcak ayında otomotiv üretimi bir önceki yıla göre yüzde 15 azalarak 90 bin 520 adet olurken, ihracat da adet bazında yüzde 15 azalarak 68 bin adet olarak gerçekleşti. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), yılın ilk otomotiv üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, ocak ayında toplam üretim bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 15 azalarak 90 bin 520 adet, otomobil üretimi ise yüzde 31 azalarak 47 bin 778 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte de toplam üretim 94 bin 114 adede ulaştı. Yılın ilk ayında ticari araç üretimi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14 artış gösterdi.
#Otomotiv