Rakı kültürünü geliştirmeyi ve dünyaya tanıtmayı amaçlayan Yeni Rakı, “Bi’ Büyük Kültür” ismini verdiği çalışmalarına devam ediyor. Son olarak Meyhane Modeli Projesini hayata geçiren Yeni Rakı, meyhanelere standartlar kazandırmayı amaçlıyor.
1 Ocak sabahı Türkiye ikiye bölündü. Yeni yıl ekranında izlediğimiz Cem Yılmaz’ın yeni şovu ‘Diamond Elite Platinum Plus’ başta olmak üzere, Yılmaz Erdoğan’ın ‘Münaşaka’ adlı tek kişilik gösterisini ve her ne kadar eski olsa da TV’de ilk kez gösterilen ‘Ata Demirer Gazinosu’nu beğenenler olduğu kadar yerden yere vuranlar da çoktu. Tweet’ler atıldı, yazılar yazıldı. Biz de TV eleştirmenlerinden akademisyenlere, gazetecilerden Twitter kullanıcılarına şunu sorduk: Mizah anlayışımızda ne değişti? Yorumlar sair, kanı ortak: “Bu kez güldürmedi!”
#Cem YılmazYılan dansıyla hafızalara kazındı ama yılandan çok korkuyor. Sahne şovu, izleyenleri hep etkiledi. Bunu “Halkın fenomeni olmuş bir isimim. Bir sanatçının aurası olmalı. Müthiş bir sesin vardır ama sahnede sıfırsındır. Ben sahneyi ve eğlendirmeyi çok iyi biliyorum” diye açıklıyor. Sahnede geçirdiği 35 yılı Harbiye Açıkhava sahnesinde kutlamaya hazırlanan Fatih Ürek: “Bu işe başladığımdan beri hep ötekileştirildim.”
#GazetehaberleriOnun başarısının ardından zorlu bir mücadele var. Hayat hikâyesi Antakya’da Suriye sınırındaki bir köyde fakir bir ailenin çocuğu olarak başladı. Bin bir macerayla İstanbul’a geldi. Hem hayatta kalmaya hem de keşfedilmeye çabaladı. Emekleri boşa gitmedi, Türkiye’nin en başarılı müzisyenlerinden biri olarak adını müzik tarihimize yazdırdı. ‘Özledim’, ‘Seninle Başım Dertte’, ‘Gitme Sana Muhtacım’, ‘Ben Sevdalı Sen Belalı’ gibi sayısız hite imza attı. ‘50. Sanat Yılı Konseri’ albümü ve video kaydını yayımlayan Selami Şahin’le konuştuk.
#GazetehaberleriKalabalıklara karışıp sevdiğimiz sanatçıların şarkılarını hep bir ağızdan söylemeyi özledik. Maalesef bunu tekrar yaşamak için biraz daha sabretmemiz gerekiyor. Özlemimizi bir nebze olsun dindirmek için jürimize YouTube’daki en iyi konser kayıtlarını sorduk...
#GazetehaberleriBir yarışma düzenlenerek mimarlardan İstanbul’un merkezi Taksim’i tasarlamaları istendi. 146 proje katıldı. Jüri üyeleri üçünü finalist olarak belirledi. 15 Ekim’deki halkoylamasıyla en iyisine İstanbullular karar verecek. Seçilen proje, uygulama projesine dönüştürülerek Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun onayına sunulacak.
#GazetehaberleriBazı insanlarda bir tılsım vardır. Sevdikleri için kapılar açar, insanlar arasında köprüler kurarlar. Tatlı dilleri, keyifli dostluklarıyla, yıllar içinde kurdukları geniş, güzel bir topluluğun gizli orkestra şefi olurlar. Mustafa Oğuz kültür-sanat-medya dünyası için böyle biridir. Ama sadece bu değil. Alçakgönüllü, sevimli hatta alıngan mizacının arkasında göz kamaştırıcı bir hayat deneyimi yatar. Türkiye’nin gelmiş geçmiş en büyük şarkıcılarının, grubunun, televizyon dizisinin üzerinde emeği vardır. Türkiye’de açıkhava konserleri geleneğini o başlatmıştır. Mustafa Oğuz hiç de çaktırmadan 67 yaşına gelmiş ve en iyi mülakatçı gazetecilerimizden Selin Ongun’la bir kitap hazırlamış. Renkli bir hayattan artakalanları paylaşmış. Kitabın adı ‘Yorma Birader’. Bu felsefeye çok gülecek ama aklınızdan çıkaramayacaksınız. Buyurun, Oğuz’la Gümüşlük’te yaptığımız sohbete siz de katılın...
#Mustafa OğuzMüzeyyen Senar ya da diğer bir tabirle Cumhuriyetin Divası, vefatının üzerinden 3 yıl geçmesiyle birlikte, doğum gününde Google tarafından unutulmadı. Türk Sanat Musikisine kazandırdığı eserler ile unutulmazlar arasında yerini alan Müzeyyen Senar, 2015 yılında 97 yaşındayken Ege Üniversitesi Hastanesi'nde hayatını kaybetmişti. Peki, Müzeyyen Senar kimdir? İşte, duayen sanatçı hakkında bilinmesi gereken bazı detaylar
#Müzeyyen Senar‘En İyi 100 Türk Filmi’, ‘En İyi 100 Albüm’, ‘En İyi 100 Türk Romanı’ derken sıra geldi ‘En İyi 100 Mimari Eser’e... Hürriyet Pazar, ‘soruşturma klasikleri’nde yeni bir kapıyı daha aralıyor. 100 kişilik jürimize geniş bir hareket alanı tanıdık ve tanım aralığını, ilk yerleşmelerden biri olarak kabul edilen “Göbeklitepe’den Günümüze” parantezinde tuttuk. Daha önceki soruşturmalarımızda jüri üyelerinden ‘En iyi 10’larını istemiştik, bu kez tanım aralığının genişliğinden dolayı seçkimiz ‘En iyi 20’lik listelerden oluştu. Ve nihayetinde akademisyenlerden, mimarlardan, kültür sanat insanlarından oluşan bir seçici kurul, ‘Türkiye toprakları üzerindeki en iyi 100 mimari eser’i belirledi. İşte jüri üyelerinin madde madde en iyi 20 seçimleri...
#Mimari‘En İyi 100 Türk Filmi’, ‘En İyi 100 Albüm’, ‘En İyi 100 Türk Romanı’ derken sıra geldi ‘En İyi 100 Mimari Eser’e... Hürriyet Pazar, ‘soruşturma klasikleri’nde yeni bir kapıyı daha aralıyor. Mimarlık, tarihsel açıdan uğradığımız bütün duraklardan çok çok daha eski. İnsanın varlığıyla birlikte etrafını inşa etme çabası, dokunuşu upuzun bir sürecin ifadesi. Doğanın fiziksel koşullarından korunma çabası, başını sokacak bir mekân arayışı, sonrasında malzemelerin ve bilimin gelişimi derken basit ihtiyaçlardan ihtişama, işlevsellikten estetiğe, günü kurtarmaktan tarihe tanıklık etmeye onca yapı insanların, toplulukların, ait oldukları coğrafyaların da bir ifade biçimine dönüştü. Üzerinde yaşadığımız Anadolu da sayısız medeniyetin tanığı. Dolayısıyla mimarlık serüveninin de... Bu açıdan ‘En İyi 100 Mimari Eser’ soruşturmamızda 100 kişilik jürimize geniş bir hareket alanı tanıdık ve tanım aralığını, ilk yerleşmelerden biri olarak kabul edilen “Göbeklitepe’den Günümüze” parantezinde tuttuk. Bu parantezin içinde antik çağ, Roma, Selçuklu, Osmanlı ve tabii ki Cumhuriyet dönemi mimarisi vardı. Jüri bu çağların ifadesi olan yapıları (tek ya da çoğul) kendi mimarlık anlayışları ve beğenileri doğrultusunda seçti. Daha önceki soruşturmalarımızda jüri üyelerinden ‘En iyi 10’larını istemiştik, bu kez tanım aralığının genişliğinden dolayı seçkimiz ‘En iyi 20’lik listelerden oluştu. Ve nihayetinde akademisyenlerden, mimarlardan, kültür sanat insanlarından oluşan bir seçici kurul, ‘Türkiye toprakları üzerindeki en iyi 100 mimari eser’i belirledi. Biz de onların seçimlerini sayfalarımıza taşıyarak tarihe özel bir not daha düştük... Kültür hayatımıza ışık tutmasını dilediğimiz bu soruşturmayı da umarız öncekiler gibi beğenirsiniz diyelim... Not: Soruşturmamızda çeşitli nedenlerden dolayı hatıralarımızdan olmasa da fiziksel çevreden silinmiş, yıkılmış, hayatı sona ermiş yapılar yer almadı. 100’lük tablo, varlığını hali hazırda sürdüren yapılardan oluştu.
#Türkiye'deki En İyi 100 Mimari Eser