Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde bir firmanın asitleme fabrikası açılış törenine katılan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “21 yıl önce yüzde 0,55’ti dünya mal ihracatındaki payımız. Geçen yılın sonunda bunu 1,08’e yükselttik. İnşallah 2028 hedefimiz yüzde 1,30’a ulaşmak. Hizmetler ihracatında dünyadaki payımız yüzde 0,80 civarındaydı, Şu anda yüzde 1,30 civarındayız. Bunları ne kadar yükseltirsek dünya ticaretindeki payımız artacak. Orta vadeli program başarıyla ilerliyor” dedi.
#Ömer BolatTicaret Bakanı Ömer Bolat "Emlakta, ilan sitelerinde doğrulanmış ilan dönemine geçilecek. Böylece ilan sitelerinde gördüğünüz ilanların hiçbiri katakulli ya da tüketiciyi aldatmaya yönelik olmayacak. Otomotivde de aynı sistemi getireceğiz" dedi. Bolat, Çin'den ucuza ürün getirenler için de kararların yakında açıklanacağını söyledi.
#GayrimenkulSon yıllarda yaşanan Kovid-19 salgını, tedarik zinciri kesintileri ve Rusya-Ukrayna Savaşı gibi çok sayıdaki kriz, Alman ekonomisinin zayıf yönlerini su yüzüne çıkarırken, yüksek enerji fiyatları, Çin’den gelen rekabet ve imalat sektöründeki kalıcı zayıflık ülke ekonomisinin büyümesini baskılıyor.
#AlmanyaBaşlıktaki cümle, Avrupa Birliği’nin (AB) geçen hafta aldığı ‘4 Temmuz’dan itibaren Çin’den ithal edilecek elektrikli araçlardaki vergi tarifesini yüzde 38.1’e kadar artırma’ kararının hemen ardından Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol’dan geldi.
#Avrupa BirliğiTicaret Bakanlığı’nın verilerine göre, ihracat mayısta yıllık bazda yüzde 11.4 artarak 24.7 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde ithalat yüzde 10.3 azalışla 30.5 milyar dolara geriledi. Böylece dış ticaret açığı mayısta yıllık yüzde 47.8 azaldı ve 6.5 milyar dolar olarak kaydedildi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Tarihin en yüksek mayıs ayı ihracatına ulaşmış olduk” dedi. Dış ticaret verilerinde İsrail’e yapılan ihracatın mayısta yıllık bazda yüzde 99 azalarak 4.4 milyon dolara gerilemesi dikkat çekti.
#Ticaret BakanlığıSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye sanayisinin dünyanın bütün coğrafyalarına, bütün ülkelerine rekabetçi şekilde ihracat yapabilecek güçte olduğunu belirterek, “Özellikle son 5 yılda milli gelirimiz içerisinde hem toplam sanayinin hem imalat sanayinin payının yükseldiğini gözlemliyoruz. Tabii bizim için en gerek düşük, orta düşük, gerek orta yüksek, yüksek teknolojide 13 yıl boyunca pandemi dönemindeki 1-2 ay hariç neredeyse aralıksız bir yükseliş trendi var.” dedi.
#Mehmet Fatih KacırYerli girişimcilik stüdyosu Cerebrum Tech, Dijital Türkiye Platformu ve DigitalEurope ortaklığında Brüksel’de düzenlenen buluşmada, yapay zeka uygulamaları Cere ve Cere Insight’ı Avrupalı teknoloji liderlerine tanıttı. Cerebrum Tech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erdem Erkul, “DigitalEurope, Avrupa genelinde 45 bin üyesi olan ve AB’nin dijital politikalarının belirlenmesinde başat rol oynayan bir örgüt. AB Türkiye Daimi Temsilcisi Büyükelçimiz Faruk Kaymakcı ve Dijital Türkiye Platformu heyeti ile birlikte AB’deki dijital ve yapay zeka çalışmalarını, Türkiye ile AB arasında bilgi, araştırma, iletişim ve teknoloji iş birliği fırsatlarını ele aldık. Tamamen yerli kaynaklarla geliştirdiğimiz yapay zekalı asistanımız Cere ve Cere Insight uygulamalarımızı da özel bir oturumla uygulamalı olarak tanıtma fırsatı yakaladık” dedi.
#Yapay ZekaTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüAB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABElektrikli araç pazarının iddialı oyuncuları Çinli markalar, ithalatı artıracağı ve yerli üretimde rekabetçiliği etkileyeceği düşüncesiyle yüksek vergilerle karşı karşıya. AB’de hazırlıklar sürerken Türkiye, Togg’un satışından önce yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirdi bile. Sektör uzmanları ise bu adımları, hem tüketicilerin uygun fiyata yüksek teknolojili araç satın alması hem de elektrikli araç ekosisteminin büyümesi açısından soru işareti olarak görüyor.
#ÇinTürkiye İhracatlar Meclisi verilerine göre, Ocak-Ekim döneminde ihracat 209 milyar dolara yükseldi. Ticaret Bakanı Mehmet Muş, ilk 10 ayda parite kaynaklı dış ticaret açığının 2.8 milyar dolar olduğunu söylerken TİM Başkanı Gültepe de ihracatta 10 aylık parite kaybının 11.5 milyar dolar olduğunu açıkladı.
#İhracatOtomotiv endüstrisinde geleneksel araçların yerini otonom, bağlantılı ve elektrikli araçların oluşturduğu yepyeni bir ekosistemin alacağını belirten Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, Türkiye ihracatının 16 yıldır lider sektörü olan ve başta AB olmak üzere dünyanın birçok pazarına ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörünün bu dönüşümün güçlü bir parçası olacağını söyledi.
#Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları BirliğiBenzinli ve dizel araç satışının 2035’ten itibaren yasaklanması Avrupa’da tartışmalara neden oldu. Yasağın bir ‘dayatma’ olduğunu savunan ülkeler artan enerji ve hammadde fiyatlarına dikkat çekti. Almanya sert bir tavırla kararı kabul etmeyeceğini bildirirken; Bulgaristan, İtalya, Portekiz, Slovakya ve Romanya yasağın 2040’a ertelenmesi için ortak bildiride anlaştı. Bu arada Türkiye de 2040 yılına kadar fosil yakıtlı araçları terk etme sözü vermişti.
#Avrupa ParlamentosuUludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerine göre otomotiv endüstrisinin nisan ayı ihracatı yüzde 11,5 artış ile 2,7 milyar dolar oldu. Aylık bazda bu yılki en yüksek ihracat rakamına ulaşan sektörde, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ve otobüs-midibüs-minibüs ürün gruplarında çift haneli artış kaydedildi. Ülkeler arasında ise ABD, Slovenya ve İsrail’e yüksek oranlı ihracat artışları dikkat çekti.
#Otomotiv İhracatı2021 yılında dünyada 10.3 milyon aracın üretilememesine sebep olan çip krizinin bu yılın 3’üncü çeyreğine kadar sürmesi ve ortalama 4.8 milyon aracı etkilemesi bekleniyor. Analiz firması LMC’ye göre, küresel satışlar ise bir miktar toparlanarak yüzde 6 artışla 85 milyona çıkacak. Ürettiğimizin yüzde 80’ini ihraç ettiğimiz Avrupa’ya yönelik beklentiler daha iyimser. Avrupa’da satışların yüzde 7 artarak 17.8 milyon olacağı tahmin ediliyor.
#ÇipStrong Group Medya bu yıl ikincisini düzenlediği Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleriyle sanat, iş ve bilim dünyasını bir araya getirdi. Kazananların Strong Bosses Dergisi ve strongbosses.com okurlarının oylarıyla belirlendiği Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleri İstanbul Hilton Bomonti Otel’de gerçekleşti.
#Sponsorlu İçerikÇip krizine rağmen üretimi sürdürmek isteyen otomotiv markalarının yeni çözümü bazı teknolojileri araçlardan komple çıkartmak oldu. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma gibi daha birçok teknoloji kaldırıldı. Bazı markaların tüketiciye dahi haber vermemesi tartışma yarattı. Türkiye ise sorunu şimdilik esnek üretimle çözmeye çalışıyor.
#OtomotivDünyayı derinden etkileyen Covid-19 pandemisi ve küresel iklim krizi, başta ilaç olmak üzere pek çok sektörde ürün ve hammadde yetersizliği yaşanmasına yol açtı. Uzmanların ‘kıtlık ekonomisi’ adını verdiği bu dönemde, ileri teknoloji ülkeleri çip kriziyle boğuşurken, Türkiye kuraklık nedeniyle, tarım ve sulama alanlarında ciddi sorunlarla karşı karşıya. Sudan kömüre, tuvalet kağıdından palyaçoya, işte karşı karşıya olduğumuz kıtlıkları uzmanlarla konuştuk...
#İklim Krizi