Günümüzün en büyük sektörlerinden biri olan makyaj endüstrisi her yıl marka sahiplerine milyarlarca dolar kazandırıyor. Durum böyle olunca markalar her ay yeni ürünlerle karşımıza çıkıyor. Bir ruju 5 TL ye de 500 TL ye de satın alabiliyorsunuz. Fiyat aralığı bu kadar geniş olunca her insanın bir makyaj ürünü oluyor. Peki yüzlerce alışveriş merkezlerinin ve mağazaların olmadığı 100 yıl öncesinde kadınlar makyaj malzemesi olarak ne kullanıyordu?
#100 Yıl Önce MakyajParis 2024 Olimpiyat Oyunları; sadece sporun coşkusuyla değil, tarihi, tartışmalı ve görkemli açılışı, siyasi ve sosyal mesajları, epik, bazen de lirik hikayeleri, teknik aksaklıkları, olmazsa olmaz skandalları, fenomenleri ve ikonlarıyla hafızalarda derin izler bıraktı. Bu yazıda; Paris 2024'te çok konuşulan, tartışmalara neden olan, akıllardan çıkmayacak türde, açılıştan kapanışa kadar biraz da magazinsel olayları bulabilirsiniz.
#Paris2024TÜİK Başkanı Erhan Çetinkaya, enflasyonla ilgili kuruma yapılan eleştirileri yanıtladı. “Şirket kârları ve fahiş fiyatlar enflasyonu yükseltiyor” diyen Çetinkaya, haziran enflasyonunun düşük kalmasının nedenlerinden birinin kamu zamlarının ertelenmesi olduğunu vurguladı. Çetinkaya, “Aylık enflasyon 600 binin üzerinde fiyatın derlenmesiyle hesaplanıyor. Ortalama toplulaştırılmış fiyatlar alınıyor. TÜİK enflasyonda bir şey çevirmiyor” diye konuştu.
#TüikDüğün sezonu hızlı başladı. Sektör bayram sonrasında yoğun organizasyon trafiğine hazırlandı. TÜİK’e göre, Türkiye’de her yıl yaklaşık 600 bin çift evleniyor. Kınası, düğünü, ‘after parti’si derken çiftler ortalama iki etkinliğe bütçe ayırıyor. Fiyatlar ise geçen yıla göre iki kat artmış durumda. Bu yıl 250 kişilik bir düğün planlayanlar yemeksiz ise 100 bin, yemekli ise 200 bin TL’den başlayan fiyatları gözden çıkarmalı.
#DüğünSephora Dünya Başkanı ve CEO’su Guillaume Motte “Bir pazara girdiğimizde birçok özel markamızla güzelliğe farklı ve kapsamlı bir bakış açısı getiriyoruz. Türkiye gibi bir pazarda amacımız gerçekten güzellik pazarını büyütmek ve bunu yenilik getirerek şekillendirmek” dedi.
#Sponsorlu İçerikSephora Dünya Başkanı ve CEO’su Guillaume Motte “Bir pazara girdiğimizde birçok özel markamızla güzelliğe farklı ve kapsamlı bir bakış açısı getiriyoruz. Türkiye gibi bir pazarda amacımız gerçekten güzellik pazarını büyütmek ve bunu yenilik getirerek şekillendirmek” dedi
#Sephora16 yaşından beri oyunculuk yapıyor. Şimdiye kadar birçok karakteri canlandırdı, başrol oynadı. Ama bu sefer heyecanı büyük; 13 Ekim’de vizyona girecek ‘Zübeyde, Analar ve Oğullar’ filminde Zübeyde Hanım’ı canlandırıyor. Aslıhan Güner’le buluştuk; hem hayatını, evliliğini hem de bu role nasıl hazırlandığını konuştuk: “Setteyken sahnelerde ve çekim aralarında karakterimden hiç çıkmadığım için karakterime ait bir duruşla yaşıyordum.”
#Hakan GenceOnu, Türkiye dahil bütün dünya, ekran tarihine geçen bir diziyle tanımıştı. Sonu gelmeyecek gibi görünen yemyeşil çayırlarda, genç, güçlü ve kuvvetli, içi umutla dolu babanın inşa ettiği bir ahşap kulübede yeni bir hayata başlayan ailenin, saçları iki yandan örgülü küçük kızıydı.
#Melissa GilbertÇevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, Medya Ankara Temsilcileri Buluşması'nda konuştu. Bakan Özhaseki "Şu ana kadar 179 bin konutun ihalesi yapıldı, yüzde 90'ının inşaatı başladı. Cumhurbaşkanımız bu rakamın 390 bine çıkarılmasını istemiş, arkadaşlarımız çalışıyorlar. Başlanılan inşaatlar bir yıl içinde yapılacak" dedi. Bakan Özhaseki, Yerinde Dönüşüm kampanyasına 36 bin 825 kişinin başvurduğunu belirtti.
#Mehmet ÖzhasekiSeçime bir ay kaldı, adaylar çantalarındaki projeler kadar verdikleri görüntüye de mesai harcıyorlar. Aday tanıtım katalogları için stil danışmanları tutuluyor. Damat Tween’in patronu Süleyman Orakçıoğlu, stil danışmanlığı taleplerinin arttığını belirterek, “Şu anda bilinen politik liderlere stil danışmanlığı yapıyoruz” dedi. Milimetric Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Gökalp ise son dönemde politikacıların kravatlı ve kravatsız kullanılabilen gömlek yakası istediklerine dikkat çekti.
#Süleyman OrakçıoğluTicaret Bakanlığı'nın hazırladığı kozmetik sektör raporuna göre Türkiye'deki ekonomik gelişmeye bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor. Pazara kısa bir süre önce giren Bloumsie, “ulaşılabilir lüks” felsefesiyle dikkat çekiyor. Şirket ortağı ve yöneticisi Emir Kardaş " Doğru çalışan ve temiz içerikli cilt bakım ürünleri ulaşılabilir olmalı" diyor. Emir Kardaş ile Bloumsie markasını ve sektörün geleceğini konuştuk....
#Sponsorlu İçerikO ekranın en yeni isimlerinden. Bu sezon Kanal D’de yayımlanan ‘O Kız’ dizisiyle hayatımızda. Çok merak edildi kim ‘o kız’ diye... Dilin Döğer ile ilk gazete röportajı için buluştuk. En baştan hikâyesini, hayallerini, projesini ve aşkı konuştuk: “Hiç platonik âşık olmadım.”
#Dilin DöğerFatih’te aksiyon filmlerine taş çıkartan bir soygun gerçekleşti. İş kadını D.K.’yi gözlerine kestiren çete üyeleri, günlerce ince ince plan yaptı, sahte kimlik düzenleyip dublör tuttu. Peruk takarak bankaya giden dublör, iş kadınının 500 bin TL’sini kolayca çekti. Polis dublörü ve 4 çete üyesini kıskıvrak yakaladı.
#Fatih