Debenhams: Müşteriler için telefon hattı açtık (212) 380 11 99

Geçen cuma, açıldığı hafta Debenhams’a gidip alışveriş yapmaya kalkışan okuyucunun başına gelenleri okumuştuk.

Dört günlük mağazada aradığı bedeni ve yardım edecek görevliyi bulamamış, kasa sırasında sinir krizi geçiren müşterilere rastlamıştı. Bu mektup üzerine başka şikayetler de geldi. Örneğin Hande Erkent Yıldız, güneş gözlüklerinin bulunduğu bölümde ayna olmadığını yazmış. Aynayı sadece kabinlere koymuşlar, şikayet ettiği için bunu da kendisine son derece kaba bir dille söylemişler:

"Debenhams’la ilgili yazdıklarınız için elinize sağlık. Tam da Mağaza Atmosferinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkileri ile ilgili tez konumu yazarken.... Ben de geçen hafta Debenhams’taydım. İngiltere’de alışveriş yapmaktan hoşlandığım ilk 3 mağazadan biridir. Merakla gittim veeeee kısa bir süre sonra hayal kırıklığı ile çıktım. Kasa önündeki güneş gözlükleri ve takıları denemek istedim. Ama o da neee, ayna yokkk. Mağaza içinde ayna yok. Satış yetkilisine sordum ayna nerede diye. Cevap: Ee kabinlerde var ya!!!! Dumurrrr!!! Boşuna kafa patlatıyorum mağaza atmosferi, vitrin, satış görevlilerinin hareketleri, ışıklandırma, imaj, Philip Kotler, Kenan Aydın... Ne büyük bir imaj kaybıdır Debenhams için. Böyle de olmaz ki. Bu kadar da olmaz kiii. İndirim mağazası değil ki Debenhams. Bana bir gömleği 75 YTL’ye satacaksan nasıl satman gerektiğini de bilmen lazım artık. Umarım imaj kaybetmeden toparlarlar kendilerini."

*

İlginç bir başka mektup da, Debenhams’ta çalışan birinin yakınından geldi. Kendi baktığı taraftan meselenin perde arkasını anlatıyor ve satış görevlilerine yüklenilmemesi gerektiğini söylüyor:

"Satış elemanı olarak ancak 5 kişi bulabilirsiniz ama şef, süpervizör, müdür statüsünde istemediğiniz kadar adam var. İşe alımlar sırasında herkese gerekli olan kasa eğitimi verileceği söylendi, ancak bu eğitim süresinde elemanlar depolarda başka amaçlarla kullanıldılar. Açılalı daha bir ay olmadı ama çalışanlar bezdirilmiş durumda."

*

Ve sonra hepsinin ardından Debenhams’tan resmi bir açıklama geldi. Shaya Mağazacılık’ın Tekstil Bölüm Direktörü Cenk Akın’ın mektubu şöyle diyor:

" 21 Nisan tarihli yazınızı ilgiyle okudum. Öncelikle Debenhams ile ilgili tespitleriniz için size, yaşadığı deneyimi paylaştığı için de müşterimize teşekkür ediyoruz.

Takdir edersiniz ki, bu görüş ve paylaşımlar, çıktığımız yolda bize rehberlik etmesi açısından son derece önem taşıyor. Debenhams markası, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ’farklı bir alışveriş kültürü’nü yansıtıyor. 7 Nisan tarihinde açılan mağazamızda, müşterilerimizi en üst seviyede mutlu etmek ve temsil ettiğimiz global alışveriş ve hizmet anlayışını eksiksiz uygulayabilmek için gece gündüz çalışıyoruz. Size, hizmet kalitemizi artırmak için planladığımız son uygulamalardan bahsetmek isterim;

BAKIN İYİLEŞTİRME İÇİN NELER YAPILIYOR

1 Mayıs’tan itibaren mağazamızda, Müşteri İletişim Noktaları kurulacak. Bu noktalarda Müşteri İlişkileri Temsilcileri tüm talepleri doğru ve hızlı yönlendirmek ve gereken çözümü sunmak üzere görev yapacaklar.

Hizmet kalitesinin yükseltilmesi amacıyla eleman sayımızı da gözden geçirdik. Halen oryantasyon eğitimlerini alan yeni arkadaşlarımız önümüzdeki hafta itibariyle görev yerlerinde olacaklar.

Takım arkadaşlarımızın, temsil ettiğimiz ’hizmet kültürünü ve değerlerini’ içselleştirebilmesi için eğitimlerimiz durmaksızın devam ediyor.

Hizmetlerimizi daha iyi anlatabilmek için mağaza içinde dağıtmak üzere bir broşür çalışması içindeyiz.

Müşterilerimizle direkt iletişim kurmak amacıyla açtığımız telefon hattı şu anda kullanımda.

Açılalı henüz üç hafta olmasına rağmen Debenhams’ın, bilinçli bir müşteri kitlesine sahip olduğunu görmek bizi çok mutlu ediyor. Bu vesile ile müşterilerimizin beklentilerini paylaştığınız ve bizi aydınlattığınız yazınız için size de tekrar teşekkür ediyoruz."

Ucuz güneş gözlüğü için öneriler geldi

"Opmar Optik’in İzmir Agora Alışveriş Merkezi’ndeki mağazasından, ocak ayında Dolce&Gabbana marka güneş gözlüğünü, 200 liraya aldım. Normalde 800 lira etiketi olan bu gözlüğün kampanya ürünü olduğunu söylemişlerdi. Sizin yazınızla, gidip bir kere daha kontrol etme ihtiyacı duydum. Mağazalarında devamlı indirimli reyonlar olduğunu, sadece sezon ürünü satmadıklarını söylediler. Çoğunluğu İstanbul’da olmak üzere 10’dan fazla mağazalarının olduğunu da söylediler ama bunlardan aklımda kalan sadece Cevahir Alışveriş Merkezi oldu. Bu arada aldığım gözlüğün aynısını başka bir mağazaya sorduğumda içim rahatladı, gerçekten 800 YTL dediler." Nesrin

"Acil güneş gözlüğü outleti arayan okurunuz için tavsiyem, İzmit Outlet Center. İstanbul’a 50 dakika mesafede. Şişli Optik’te Bvlgari marka güneş gözlüğü bulunabilir." Deniz Özsoy Gitgel/ İzmit Outlet Center Halkla İlişkiler Şefi.
Yazarın Tüm Yazıları