Bu yazıyı kağıda basılı gazeteden mi, Hürriyet'in İnternet üzerindeki ‘‘on-line’’ versiyonundan mı okuyorsunuz bilemiyorum. Bildiğim, yazılarımı İnternet üzerinden okuyan okurlarımın sayısının hiç de az olmadığı. Kağıda basılı gazete okurlarından ve elektronik gazete (e-gazete) okurlarından gelen e-posta mesajlarını karşılaştırdıkça, e-gazete okurlarımın oranının her geçen gün artığını da görüyorum.E-gazete okurlarımın en büyük şikayeti ‘‘Hürriyet Online’’da yayınlanan yazılarıma kolay ulaşamamak, yazıma ulaşmak için adres cambazlıkları yapmak zorunda kalmak. Medyada içinde bulunduğumuz dönem kağıda basılı medyadan e-medyaya, pasif izleyiciye hitap eden yayıncılıktan etkileşimli (interaktif) yayıncılığa geçiş dönemi. Bu geçiş süreci içerisinde bazı aksaklıkların yaşanması kaçınılmaz. Bugün e-medyada, yalnızca Türkiye'de değil tüm dünyada yaşanan en büyük sorun e-gazetelerin yayıncı-grafiker-yazılımcı verimli işbirliğiyle hazırlanmıyor oluşu. Bu sorunun aşılamamasının en önde gelen nedeni ise e-gazetelerin bütçesinin bu işbirliğini finanse edebilecek güce şimdilik ulaşamamış olması. İşte bu yüzden geçiş dönemi e-gazetelerinin bir bölümü grafiker-yazılımcı işbirliğiyle tasarlanırken, büyük bir bölümü hâlâ yalnızca yazılımcılar tarafından tasarlanmak zorunda kalıyor. Yayıncı-grafiker-yazılımcı desteğine ise sadece çok güçlü medya devleri ve bilgisayar sektörüne hitap eden yayınlar çıkartan, bu sayede de hem yazılım hem de yayıncılık deneyimine sahip elemanları doğal olarak bünyelerinde barındıran sektör yayıncıları sahip.Geçiş döneminin bir başka büyük sorunu ise yayıncılık bilgisinden çok varılan teknolojik düzeyle ilgili. E-gazeteler, kağıda basılı gazetelerin bazı pratik avantajlarına günümüz teknolojisiyle henüz ulaşamadılar. Evet bir e-gazetenin yayınlanması için dev yatırımlar gerekmiyor, bir e-gazetenin değişken giderleri kağıda basılı gazetelerinkinin yanında sıfıra yakın, okunan her bir nüshası kağıt, baskı ve dağıtım giderleri olmadığı için kopya başına kârlı... Ama e-gazeteler ancak bilgisayar ekranlarından okunabiliyor, kağıda basılı gazeteler gibi kolayca taşınamıyor. E-gazetelerin yatakta, otobüste, tuvalette okunması hiç pratik değil.Ancak teknolojinin bu dezavantajları bertaraf etmesi an meselesi. Kağıt benzeri katlanabilir, kıvrılabilir, kolayca taşınabilir elastik ekranlar üretilmek üzere. İşte o andan itibaren kağıda basılı gazeteler birer birer müzelik olacak. O andan itibaren gerçek medya devri başlayacak. Kağıda basılı bu son köşe okurlarıyla değil, okuryazarlarıyla buluşacak.[Ana Sayfa] [Gündem] [Ekonomi] [Dünya] [Yaşam] [Dizi] [Spor] [Yazarlar] [Ekler] [Standart karakterler]