2009 yaz modası yine 60’ların ve 70’lerin unutulmaz karakterlerine öykünüyor.
Moda dünyasının en tecrübeli isimlerinden biri olan Simon Kneen’in tanıttığı Banana Republic imzalı ilk kadın koleksiyonu, 70’lerin sıra dışı tarzıyla öne çıkan Hollywood yıldızı Lauren Hutton’dan, erkek koleksiyonu ise 60’ların Amerika’sını anlatan ünlü dizi "Mad Men" karakterinden izler taşıyor.
Balmain, Maska, Retail Brand Alliance, Brooks Brothers... Amerika ve Avrupa’nın önemli birçok giyim markasının tasarım görevlerinde 25 yıllık bir deneyim... Simon Kneen, moda dünyasının öncü isimlerinden biri. Kneen, geçtiğimiz Ocak ayından beri bu deneyimlerini Banana Republic tasarımlarına yansıtıyor. Markanın tasarım direktörüyle, kendi elinden çıkan ilk ilkbahar-yaz koleksiyonunu tanıttığı New York’taki özel defilesinde buluştuk ve yaz trendlerine dair ilk donelerini aldık...
n Moda alanındaki 25 yıllık tecrübenizi bir süredir Banana Republic’te sürdürüyorsunuz. Markayla bir araya gelişinizin hikayesini anlatır mısınız?
- Tecrübenin en güzel tarafı, bir sonraki işiniz için size fayda sağlamasıdır. Zaten benim tecrübem vardı ve şimdiye kadar pek çok marka yaratmış ve koleksiyonlar tasarlamıştım. Doğal olarak Banana Republic’i tercih etmemin sebebi de daha önceki çalışmalarımla benzerlik taşımasından dolayıdır diyebilirim. Bu açıdan benim için birçok şey çok kolay oldu. Markayı seçmeden önce de yakından takip ediyordum. Tecrübelerim çok yönlüydü; teknikleri, pazarlama yöntemlerini ve görsel deneyimlerimi kıyafetlerle bütünleştiriyordum. Bu da dünya çapında firmalarda çalıştığınızda size avantaj sağlar.
n 20 yılda modada nelerin değiştiğini düşünüyorsunuz?
- Sorunuzu çok ilginç bulduğumu söylemeliyim. 20 yıl öncesini hatırlıyorum; moda daha üst düzey bir kesime hitap ediyordu. Oysa bugün dünya çapında çok daha ulaşılabilir bir hale geldi. İsteyen Banana Republic’i, isteyen Chanel’i, isteyen Old Navy’yi seçebiliyor. Günümüz modasının geçmişe oranla daha demokratik olduğunu söyleyebilirim. İnsanlar bu sayede birçok ürünü bu yelpaze içinden seçebiliyor. Modadaki eski tarz anlayış tamamen değişti. Banana Republic de kendini dünya üzerinde tüm bu yapının içinde çok iyi bir şekilde konumlandırdı. Son yıllarda trendleri izleyen çok güzel ürünler sundu ve geniş bir yelpazede, geniş bir kitleye hitap etti. Bu da mesleğimi burada devam ettirebilmem için büyük bir şans.
n Sezonla ilgili bize ne tür ipuçları vereceksiniz?
- Öncelikle oldukça seksi olduğunu söylemeliyim. Sezonda hem alçak hem yüksek topuklu, bacakları ön plana çıkaracak ayakkabı modelleri var mesela.
n Şehrin olmazsa olmaz trendleri neler?
- Parlak, ışıldayan, baştan çıkaran çarpıcı renkler ve aksesuvarlar...
n Koleksiyonlarınıza yansıttığınız ilham kaynaklarınız neler?
- Aynı zamanda yaşadığım şehir olan New York’u seviyorum. Ama dünyayı da dolaşıyorum. Modaya renklerden ziyade sanatsal bir gözle bakmayı yeğliyorum. Tasarımlarımı ise bir sanat galerisinin sergisi olarak değerlendiriyorum. Sokakta yürürken bile karşıdan gelen insanın ne giydiğine dikkat ederim. Hayatın içindeki detaylardan birşeyler kapabilmek beni mutlu eder. Bu, modanın çok içinde olmayanların hissedemeyeceği bir duygu.
n Bize yeni koleksiyonunuzdan bahseder misiniz?
- Bu, Banana Republic çatısı altında tasarımları tamamen bana ait olan ilk koleksiyon. Birlikte çalıştığım ekibimle üzerinde gerçekten de çok kafa yorduk. İstedik ki, bu koleksiyon farklı tarzlara sahip olan insanların tüm beklentilerine cevap versin. Geçtiğimiz yılın eğilimlerinden ve trendlerden uzaklaşmak istedim. Hepimizin ihtiyacı olan pozitif enerjiyi 2009 ilkbahar-yaz kıyafetlerine yansıtmak için markanın geleneksel mirası olan Californiya tarzı parlak renklerden ilham aldım. Kumaş olarak bol bol ipek kullandım. Formlarda da kadının sahip olduğu seksiliği doğallıktan uzaklaşmadan ön plana çıkarmak istedim.
n Kadını 2009 ilkbahar-yaz koleksiyonlarınızda nasıl tanımlıyorsunuz?
- Popüler, şehirde yaşamasa bile şehirliymiş gibi hayatını sürdüren, ideal yaşı 30, geçmişteki tecrübelerini bugüne aktaran güçlü bir kadın...
n Türkiye ve Türk kadınları hakkında ne biliyorsunuz?
- Gelecekte dünyanın önemli moda merkezlerinden biri olmaya aday bir şehriniz olan İstanbul’u biliyorum. Yıllar önce bir süre orada çalışmıştım. Kesinlikle çok tarz bir şehir. Modaya ve giyime çok zaman ayrıldığını ve insanların modayı önemsediğini gördüm.
n Sizce dünya çapında bir marka olmanın sırrı nedir?
- Aynı olmak ama fark yaratmak! Dünya çapında bir marka olmalısınız ama bulunduğunuz bölgeyi de avucunuzun içine almalısınız. Banana Republic bu anlamda tamamen kendine özgü modeller yarattığı için eşsiz.
Sevdiğimiz Kadınlar Beğendiğimiz Hareketler Michelle Obama
Amerika seçimlerinin first lady adaylarından Michelle Obama. "Change We Need" (Değişime İhtiyacımız Var) sloganıyla belki de Amerika’nın ilk siyah başkanının solunda oturacak. Bayan Obama kesinlikle sıradan bir kadın değil. Tam tersine, çok cazip ve cerzebeli bir figür.
Kapak olduğu Newsweek Dergisi’nde kocası tarafından "Michelle benim kayam" diye tanımlandığı anons edildi. Princeton ve Harvard Üniversiteleri’ni bitiren 44 yaşındaki Obama işçi sınıfı bir aileden geliyor. Bu akıllı ve hırslı kadın üniversiteyi dereceyle bitirip avukat olsa da, okurken siyah olduğunu iliklerine kadar hissettiğini söylüyor.
Sonrasında istikbali gayet parlak: Chicago’nun en ünlü hukuk firmalarından birinde işe başlıyor. Gelecekteki kocası ve büyük aşkı Barack Obama ile de orada tanışıyor. Ardından Chicago Üniversitesi Hastanesi’nde yöneticilik yapıyor.
Başkanlık kampanyası başladığı sırada kocasından daha fazla para kazandığını da not düşelim.
Malia (10) ve Natasha (7) adlı iki kız çocuğu annesi olan Michelle Obama kampanya sırasında kocasının yanında göründüğü dakikadan itibaren kamuoyunun dikkatini çekti. Üstelik sadece sivri sözleri, liberal fikirleri ve kendinden emin duruşuyla değil. Kılık-kıyafeti ve görünüşü de çok konuşuldu, konuşuluyor.
Doğumlara rağmen son derece fit görünen uzun boylu Michelle Obama, her giydiğini yakıştırıyor. Hatta şıklığını efsanevi Jackie Onassis ile kıyaslayanların sayısı da az değil. Anlaşılan Obama’nın diz boyu renkli elbiselerini, inci kolyeleri ve kaşmir hırkaları önümüzdeki yıllarda sık sık göreceğiz.
MODA AJANS
Yaz pastırır, yağmur bastırır
Sanmayın ki, bu güzel pastırma yazı sürüp gidecek. Kelebek ömrü kısa bir süre sonra bitecek ve biz yağmurlu sonbaharla baş başa kalacağız. Boyner’in rengarenk neşeli şemsiye, yağmurluk ve çizmeleri isli sisli pis puslu havalarla baş etmenize yardım edecek gibi görünüyor.
Gelin olmuş gidiyorsun
Akay Gelinlik, Nişantaşı’ndaki butiğinde Kasım ayına özel indirim uygulamasına başladı. Birbirinden farklı modellerden oluşan koleksiyondan istediğiniz gelinliğe, bir ay boyunca "outlet" fiyatlarıyla sahip olabilirsiniz. Fiyatlar 750, 1000 ve 1250 YTL civarında seyrediyor.
Yemeni, peştamal ve peşkir
Başlıktakilerin ne anlama geldiğini bile bilmiyor olabilirsiniz. Dert değil, hemen açıklayalım. Saydıklarımız Türk ev yaşamının ve kültürünün geleneksel unsurları. Yani ev ayakkabısı ve banyo giysileri. Lalay mağazalarında bu el yapımı ürünlerin modern versiyonlarını bulabilirsiniz.
Sergio Rossi ve Puma
Herkes iğne topuklar üzerinde yürüyemiyor ama topuklunun nimetlerinden yararlanmak istiyor. Kısacası rahat topuklu ayakkabılar her kadının rüyası. Ünlü ayakkabı markası Sergio Rossi’nin Puma ile yaptığı işbirliği tam da böyle bir sonuca işaret ediyor. Şimdilik Türkiye’de yok, bekliyoruz.