Paylaş
İstanbul’un Shopping Festi’nin tanıtımını Avrupa’nın birçok havaalanında görme şansına sahipsiniz. Bu yıl istanbul 11 milyon 600 bin turist bekliyor ve Shopping Fest civarı gelecek turist sayısının 1 milyonun üstünde olacağından hareket edebiliriz. İstanbul’da turistler bütün AVM’leri doldurdular ve Türkiye’den ciddi şekilde alışveriş yapıyorlar. Özellikle İranlılar da bu alışverişin etkisini THY’nin İstanbul-Tahran uçağında görmeniz mümkün. Tahran’da kazara İstanbul’dan bagajınızı verip almak için havaalanında beklerken en azından bir buçuk saat beklemek zorunda kalıyorsunuz. Sizi almaya gelen Büyükelçilik yetkilileri de dokuz doğuruyorlar. Zira her İranlı kadın turist en azından 5-6 bavulla İstanbul’dan İran’a dönüyor. Avrupalı turistler için Shopping Fest pek fazla ilginç değil.
Buna karşılık ilk yıl olarak Ankara’da bir Shopping Fest yapıyor. Ankara bocalıyor, Ankara Ticaret Odası’yla (ATO) Büyükşehir Belediyesi’nin Başkanlığı’nda bu konuda çalışan kuruluşlar özellikle ATO’dan ve Büyükşehir’den eşe-dosta verdikleri projeler çerçevesinde Ankara’ya direkt uçan 17 yurtdışı havaalanında en ufak bir tanıtım olmadı.
Havalimanlarının dışında bu kentlerde olan Türkler’in hiçbiri bunu haber alamadı. Büyük bir bölümü Ankara Havalimanı’ndan ya direkt bağlantılı uçaklarıyla ya da otobüslerle yollarına devam ettiler.
Ankara, Tarkan konseri, Murat Boz konseri gibi konserlerle biraz acemice bir şekilde İstanbul’la rekabet etmeye kalktı. Tarkan konseri yeterli değil. Ankara’nın çok becerikli bir Belediye Başkanı var. Böyle bir fırsatı nasıl kaçırdı? ATO’nun yanlışlık yapmasına nasıl göz yumdu bunu anlamakta güçlük çekebiliriz.
AVM’LER BOŞ
Geçtiğimiz hafta Ankara’da bulunduğumda AVM’lerin boş olduğunu dükkanlarda hiçbir hareket olmadığını görmek mümkündü. Tarkan konseriyle Shopping Fest organize edilemez. Millet dünya starı Tarkan’ı dinler, hiç alışveriş yapmadan döner. Restoranlarda da hiç hareket yoktu. Esasında iyi bir organizasyon şirketine verilse Ankara’daki AVM’ler dolar ve satışlar da katlanırdı. İnşallah İstanbul’la aynı zamanda böyle bir rekabete girmez.
Yeni Shopping Fest olanakları Türkiye’de Shopping Fest yapılacak kentlerin başında da Samsun ve Güneydoğu Anadolu’nun bir incisi olan Diyarbakır’da sonbaharda yapılacak bir Shopping Fest, başta Kuzey Irak olmak üzere ve illerden büyük ölçüde akın olabilir. Diyarbakır cıvıl cıvıl. Diyarbakırlılar’ın her ne kadar satın alma gücü az da olsa gelen turistler bu açığı kapatabilir.
Türkiye’de Gaziantep, Denizli ve İzmir yeni gerçekleştirilecek kentlerin başında geliyor. İyi bir organizasyon şirketiyle yapılacak Shopping Fest, İzmir’in arka bahçesini de hareketlendirebilir. Ankara’nın bu seneki başarısızlığı geçecek. İstanbul Shopping Fest’in neticelerini de Haziran sonunda göreceğiz. Türkiye’de ciddi Shopping Fest’ler ekonomiyi dinamitler. Bundan sonra Samsun, Diyarbakır gibi kentlere sonsuz başarılar.
Prof. Dr. Faruk ŞEN - TAVAK Vakfı Başkanı
Paylaş