SAYIN Melih Gökçek’in yeni bir çılgın projesi olan Kızılay-Oran teleferik projesini ‘Teleferiğe toplu binmek’ başlıklı yazınızda ne güzel hayalleyip tasvir etmişsiniz.
Ancak Başkent Ankara’mızın çok daha önemli sorunları varken böylesine lüks sayılacak bir projeyi destekler nitelikte yorum yapmak bilmem gerçekçi mi? Bildiğiniz gibi ekonomi biliminin klasik tarifi şöyledir: İhtiyaçlar sonsuz ama kaynaklar kısıtlıdır. Ekonomi, sonsuz olan bu ihtiyaçları kısıtlı kaynaklarla, bunların önem sırasına göre en uygun şekilde karşılama sanatıdır. Bir başka klasik deyim ile ‘Ehemmi mühimme tercih’ meselesidir. Sadece ulaşım alanında Ankara’nın çok önemli ve acil sorunu, toplu taşımacılık olup, gelişmiş batı ülkeleri bu sorunu yüzyılı aşkın süre önce çözmüşlerdir. Londra metrosu buna en güzel örnektir. Moskova metrosu ise kristal avizelerle aydınlanması ve duvarları fayansla kaplı olması bakımından ün yapmıştır. Ankara’nın çok geç kalmış olan metro sorunu çözümlenmeden teleferik projesi üzerinde durmak, daha az önemli ve lüks sayılabilecek bir ihtiyacı (teleferik), çok daha önemli ve acil olan ihtiyaca (metro) tercih etmek demektir. Teleferik projesi, Ankara’da demir kafes-Gökkuşağı, Gölbaşı yolundaki villalar, alt ve üst geçitler karmaşası gibi sonu parlak olmayan projelerin akıbetine uğramaya mahkumdur. Sn. Melih Gökçek, Ankara’nın metro sorunu çözümlenmeden bu teleferik projesini başlatmaya kararlı ise bari Ankaralıların oyuna (referanduma) başvursun. Tarık Celal GÜVEN
İşte sorumsuz sürücüler
İŞYERİNDEN ulaşımımı kendi aracım ile Öveçler’den çıkarak Mevlana Bulvarı’nı (Konya Yolu) İncek Yolu’nu eve gidiş gelişlerde kullanmaktayım, ne var ki her akşam saat 18.00’de aynı tehlikeyi yaşamaktayım. Efes Pilsen çalışanları ve Efes Pilsen logolu araçları bu yolda kendi kampüslerinden çıkıp bulvarda 100-200 metre ters yönde giderek herkesin hayatını riske sokmaktalar. Defalarca müşteri hizmetlerini aramama rağmen defalarca bölge müdürlüğüne şikayette bulunmama rağmen bir yanıt alamadım, hepsi umursamaz bir şekilde yollarına devam etmekte. Özellikle geçen günlerde durup takip ettim 10 dakika içinde 10 araç bu kuralı ihlal etti firma plakalarından aldıklarım aşağıdaki gibidir. 06 YT 201, 06 C 1919, 06 VK 1369, 06 BG 2088, 34 D 7343, 34 FV 1511. Aycan BAYAR
Biliyor musunuz
TMMOB Maden Mühendisleri Odasınca düzenlenen ‘madenci edebiyat ödülleri’ yarışmasında Çiğdem Ülker, Kemal Ateş, Engin Çetinbağ, Kevser Ruhi, Tekgül Arı‘dan oluşan Seçici Kurul’un yaptığı değerlendirme sonucunda; Bilsen Balcı‘nın ‘Araf’ adlı öyküsü, İbram Erdem‘in ‘Kömür Karasıdır Kanayan’ adlı şiiri, Alaaddin Kara‘nın ‘Büyük Madenci Yürüyüşü’ adlı anı yazısıının ödüle layık görüldüklerini; ayrıca Seçici Kurulca Leyla İpek‘in ‘Yarasa’ adlı öyküsü, Ceylan Alas‘ın ‘Ay Ülkesine Yolculuk’ adlı öyküsü, Fuat Sevimay‘ın ‘Torakçı’ adlı öyküsü, Alpaslan Akdağ‘ın ‘Yedikat Yeraltında Mısralar’ adlı şiiri ve Gürdal Özçakır‘ın ‘Zonguldak Maden Mühendis Mekteb-i Âlisi’ adlı araştırma yazısının mansiyona değer bulundukları; ödüllerin 24 Aralık’ta Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde verileceğini...