Paylaş
Türkiye Kamu Çalışanları Sendikaları Konfederasyonu (Kamu-Sen) üyesi memurlar, kendileri gibi kamuda çalışan memur-işçi maaşının karşılaştırmasını yapmışlar... Konya'dan bize bu tabloyu gönderen memurlar, ‘‘Dünyanın hiçbir ülkesinde aynı yerde, aynı işi yapan ve statü olarak çalışan iki kurum arasında maaş farkı yoktur; geçici ve daimi işçilerin yönetici ve teknik elemanlardan çok daha yüksek ücret aldıkları da vaki değildir’’ diyorlar.
Geçen mart ayında kamudaki toplu iş sözleşmesi ile işçi ve memur ücretleri arasındaki farkın açıldığını belirtiyorlar.
MEMUR DAİMİ İŞÇİ GEÇİCİ İŞÇİ
Bölge Müdürü (1/4) 316.3 Formen 355.5. Şoför 280.9
Bölge Md.Yrd. (1/4) 239.0 Şoför 345.4 Mak. Op. 282.5
İl Müdürü (1/4) 239.9 Mak. Op. 347.1 Atöl. us. 351.5
İl Md. Yrd. (1/4) 229.0 Atöl. us.351.5 Yağcı 277.7
Şube Md. (1/4) 209.7 Yağcı 316.9 Düz işçi 243.8
Y. Mühendis (1/4) 205.1 Düz işçi 307.9 Bekçi 260.5
Tekniker (1/2) 173.6 Büro gör.331.3 Tem.işç. 247.7
Teknisyen (4/2) 119.5 Bekçi 345.1 Sondaj iş. 270.5
Şef (2/1) 196.5 Tem.işç. 323.0 Tabld. iş. 250.8
Memur (7/2) 103.2 - -
Hizmetli (13/3) 96.2 - -
Memur (10/1) 95.1 - -
Öğretmen (2/3) 150.0 - -
Son söz: ‘‘Elinde grev ve toplusözleşme silahı olmayan kamu görevlilerine enflasyon, kaynak ve IMF isteği ile bütçe açığı gibi mazeretler ileri süren hükümet anlayışını sosyal devlet anlayışı ile bağdaştırmak mümkün değildir. Sosyal devletin niteliğini korumak ve geliştirmekle görevli hükümetlerin haksız ve adaletsiz bir paylaşıma son vermesini talep ediyoruz.’’
Vergi Yasası'na
öneriler...
GEÇEN yıl yürürlüğe giren yeni Vergi Yasası'nın genelde çok başarılı ve adilane olduğunu, orta vadede enflasyonun düşürülebilmesi ve ekonomize bir düzen getirilebilmesi için son derece olumlu düzenlemeler içerdiğini düşünmekteyim. Son günlerde yoğun eleştiri almakta olan konulara bakışım şu şekildedir:
- Peşin vergi yasası son derece yerinde olup ücretli olarak çalışanlarla gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri arasındaki enflasyondan kaynaklanan vergi oranı farklılığını ortadan kaldırmaktadır.
- Faiz, vergi ve hisse senedi alım satımına getirilen düzenleme son derece faydalı olup uzun vadede kişi ve kurumların daha fazla üretime yönelmelerine yol açacaktır. Ayrıca borsada, yurtdışından yapılan alım ve satımlara uygulanmayan vergi de son derece olumludur. Eğer bu değerler bir gün yurtiçine girmek isterse nereden buldun yasası uyarınca vergiye tabi olacaktır.
- 'Mali milat'la birlikte sisteme güven duyanlara getirilmiş olan af son derece başarılı olmuştur. Bilindiği üzere daha önce 1 Şubat 1998 tarihi olarak ilan edilmiş olan mali milat tarihi, tüm vatandaşların daha iyi bilgilendirilmesine olanak tanımak üzere 30 Eylül 1998 tarihine ertelenmişti. Dolayısıyla mali milat'a ve sisteme güvenmeyerek kayıt altına girmeyen kaçakların şikáyetleri haksızdır.
'Nereden buldun' yasasına itiraz etmek, ahlak anlayışına ve yurt sevgisine sığmaz.
Vergi yasalarında bulunan şu konuların ise revize edilmesi gerektiğini düşünmekteyim:
- Kurumların kambiyo gelir ve giderleri ile stok değerleri enflasyondan arındırmaya tabi olmalıdır.
- Gayrimenkul değerleri yıllık beyana tabi olmalıdır.
- 30 Eylül 1998 tarihinde kayıt altına girmemiş olan değerlere % 10 ceza kesilerek, 30 Eylül 1999 tarihinde kayıt altına girmeleri için son bir şans tanınmalıdır.
Namık ÖZCAN-Kavaklıdere/ANKARA
ADANA'daki Jeofizik Mühendisleri Odası ile Müteahhitler Birliği, Adana-Ceyhan depreminin tartışılacağı ‘‘Adana depreminden yeteri kadar ders aldık mı?’’ konulu panel 27.6.1999 Pazar günü Ceyhan Oteli'nde... Konuşmacılar; Kandilli Rahathanesi Müdürü Prof. Ahmet Mete Işıkara, Prof. Haluk İyidoğan, Prof. Cavit Demirkol, Prof. Ali Keçeli, Yar. Doç. Oğuz Gündoğdu.
Paylaş