Paylaş
431,15 TL olan ilk taksidi veznedeki memur 432 TL olarak aldı. Nedenini sorduğumda bozuk olmadığını söyledi. Hiç kimse 1-2 TL’nin peşinde koşmaz, ama burada yapılan peşpeşe yanlışlar var.
1- Ben paranın üzerini saymadan cebime koyabilirdim ve fazla kesildiğini fark edemeyebilirdim.
2- Ben sorduktan sonra bozuk olmadığı için tam kestiğinin söylenmesi, veznedeki memurun da benim para üzerini saymadan cebime koyacağım umudu taşıdığını gösteriyor.
3- Benim “15 kuruş için 85 kuruş kesmeniz doğru mu?” soruma “Hadi pazarlık yapalım” şeklinde terbiye sınırlarını aşan bir cevap vermesi kabul edilebilir değil.
4- “O zaman bu miktarı da vergime dahil edin, bir sonraki taksidi ona göre ödeyeyim” sözüme beni ciddiye almadığını belirten bir gülümseme ile cevap vermesi ve hiç bir cevap vermeden sıradaki bir sonraki mükellefin işine başlaması.
5- İnsanı tahrik etmede usta olan memurun bu davranışına ve sözlerine yapılacak çok şey olmasına rağmen, sırada bekleyen diğer insanları daha fazla bekletmemek için benim bu duruma göz yummam ve vergi dairesinden çıkıp gitmem (galiba en büyük yanlışı da böylece ben yapmış oluyorum).
Göz göre göre yapılan bu işleme siz ne isim verirsiniz?
Cengiz DİYEP
MHP’li vekilden Gökçek’in eski işlerine sorular
MHP Kütahya Milletvekili Prof. Dr. Alim Işık, yapımı 27.09.2002’de başlandığı halde bir türlü bitirilmeyen Kızılay-Çayyolu metro hattı bina ve inşaat çalışmaları ile ilave güzergah konularını Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım‘a sordu:
“Halen anılan inşaat hangi firma tarafından yapılmaktadır? İhale şartları ve bedeli nasıldır? Anılan metro hattı projesinin teknik özellikleri nasıldır? Tamamlanan çalışmalar için hangi kaynaklardan ne kadar harcama yapılmıştır? Anılan metro hattı inşaatı için toplam ne kadar harcama yapılması planlanmıştır? Çayyolu’ndan sonra proje hangi güzergahı takip edecektir? Bu hattın yapım ihalesi ne zaman yapılacaktır? Anılan hattın 10 yıldır bitirilememesi nedeniyle, şimdiye kadar yapılan yapılarda bakımsızlıktan ve diğer çevresel faktörlerden dolayı oluşan bozulma ve yıpranmaların giderilmesi için yapılacak harcamalar nereden karşılanmaktadır? Anılan metro hattının kazıları sırasında meydana gelen çökmeler tamamen zararsız hale getirilmiş midir?”
KISA... KISA...
- İSTANBUL Yüksek Ticaret ve Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Mezunları Derneği Ankara Şubesi’nin düzenlediği ‘Yeni Anayasa ve Başkanlık Sistemi’ konulu konferans bugün 16.00’da Dernek Konferans Salonu’nda yapılıyor. Sunum: Yekta Güngör Özden. (Mithatpaşa Cad. no:16/6 Yenişehir)
Burası Çankaya, Sancak Mahallesi Doğukent Caddesi. Caddenin kenarına 2,5-3 metre genişliğinde yayalar için kaldırım yapılmış insanlar rahat yürüsünler diye... Ancak karşınıza birden alt geçit çıkıyor. Yaya kaldırımının tamamını kaplamış. Bir santim bile boşluk bırakılmamış. Devam etmek için ya yola ineceksiniz ya da tarlaya. Tamam yolun karşısındaki sitelere güvenli geçiş için iyi olmuş bu al geçit. Ama biraz da yayalar düşünülüp kaldırımda hiç olmazsa yola inmeden geçebilecekleri bir aralık bırakılsaydı daha iyi olmaz mıydı?
Namık ÖZGÜR
Paylaş